Gå til innhold

Hvorfor kan ikke bare de som MÅ holde på med hus og hage på helligdager bare kjøpe seg en leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså de som ALDRI tar hensyn. 

Hvorfor kan de kjøre på å bråke, mens vi som ønsker å nyte en rolig fridag eller tre når været er fint får høre at dette må vi da tåle.

Når de aldri har tid til snekring, gressklipping o.l på hverdagene, hvorfor ikke bare bo i en leilighet med verandakasser. 

Og hvorfor er det alltid de som ønsker en rolig dag/helg som blir bedt om å flytte ut i skogen?

En knall pinse er over og her har det vært plenklipping, bygging av platting, kutting av sten og husvask med høytrykksspyler.

Umulig å nyte godværet ute i hagen når man bor vegg i vegg med en byggeplass. 

Anonymkode: 1e443...504

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi slike folk må alltid ha noe "å gjøre", ellers kommer gubben og kjerringa til å krangle så busta fyker. 

Anonymkode: 2aad0...c4d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da klager man til styret, eller ringer politiet.

Jeg for min del, hadde ikke brydd meg om litt hagearbeid. Denslags bråk er ikke ikke plagsomt. Musikk derimot 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

Anonymkode: 0d367...50d

• Liker 3
Skrevet

Er mange det ikke passer med leilighet for. Jeg klarer å nyte en dag, selv om naboen klipper gresset. Heller at de tar vare på huset og bråker litt, enn at det ser ut som ræl. Øker med en gang verdien på min eienfom, med at det ser ut som vi har ordentlige naboer.

• Liker 8
Skrevet

Plenen vår ligger inntil en fotballbane med lun et nettinggjerde imellom. I går kjørte det en med plenklipper og tok hele banen. Det var masete, det.

AnonymBruker
Skrevet

Sånne folk klarer fint og lage bråk i en leilighet også. Hensyn eksisterer ikke lenger. Politiet hadde det travelt i går. 

Anonymkode: 5c617...a44

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånne folk klarer fint og lage bråk i en leilighet også. Hensyn eksisterer ikke lenger. Politiet hadde det travelt i går. 

Hensyn begge veien tenker jeg er fint.. å akseptere at naboen kan bråke litt, selv om det er hellig…

Anonymkode: 4d9c3...63d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da klager man til styret, eller ringer politiet.

"Styret" når man bor i byggefelt.... haha  :fnise:     Du tror seriøst at politiet rykker ut på noe sånt ?   Må jo være akutt fare for liv og helse, og knapt nok da rykker de ut.

Anonymkode: 3415e...92d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Som svar til overskriften: fordi de liker hagearbeid og vil passe på når det er oppholdsvær. 

Men nå tenker jeg at naboene, som bråker med gressklipper, høy musikk eller hva som helst, også skal bo her. Sånne ting har jeg sluttet å bruke krefter på å irritere meg over. 

Anonymkode: 2bc33...a3c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

"Styret" når man bor i byggefelt.... haha  :fnise:     Du tror seriøst at politiet rykker ut på noe sånt ?   Må jo være akutt fare for liv og helse, og knapt nok da rykker de ut.

Anonymkode: 3415e...92d

Det var jo nettopp dette politiet gjorde i hele går. «Rykket ut « og skrev ut bøter. Sikkert litt avhengig av hvor du bor, men dette gikk igjen i alle byer, og har gjort det de siste 5 årene. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hensyn begge veien tenker jeg er fint.. å akseptere at naboen kan bråke litt, selv om det er hellig…

Anonymkode: 4d9c3...63d

Hensyn går begge veier, men og ta hensyn til at naboen føler for og bryte loven det trenger jeg ikke. « bråke litt» er jo veldig vagt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Haha, høres som heller du bør flytte i leilighet. Pinse er avleggs. Kan ikke forvente huseiere å sitte rolig annen pinsedag. Orker du ikke, så får du flytte. 

Anonymkode: ccdbc...3c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha, høres som heller du bør flytte i leilighet. Pinse er avleggs. Kan ikke forvente huseiere å sitte rolig annen pinsedag. Orker du ikke, så får du flytte. 

Akkurat det jeg mener.

Hvorfor må man alltid godta at naboene bråker?

Hvorfor kan ikke de tenke på de i nabolaget og ikke holde på hver eneste søndag/helligdag?

Som jeg skrev i hi så er det alltid de som ønsker litt fred og ro og nyte en deilig dag uten bråk som må ta seg en bolle og flytte ut i skogen. 

Det er også noe som heter å vise hensyn.

Ts. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne godt trengt å ha klippet plenen i går,  men lot det være. Naboen klippet heller ikke plenen, men hadde folk på besøk hele dagen, ute på terrassen som ligger helt inntil hagen min. Skråling,  roping, bjeffing, unger som hylte, grein og krangla frem til 23.00. Fult lovlig, men hadde mye heller hørt på en gressklipper jeg da.

Anonymkode: b7677...176

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså de som ALDRI tar hensyn. 

Hvorfor kan de kjøre på å bråke, mens vi som ønsker å nyte en rolig fridag eller tre når været er fint får høre at dette må vi da tåle.

Når de aldri har tid til snekring, gressklipping o.l på hverdagene, hvorfor ikke bare bo i en leilighet med verandakasser. 

Og hvorfor er det alltid de som ønsker en rolig dag/helg som blir bedt om å flytte ut i skogen?

En knall pinse er over og her har det vært plenklipping, bygging av platting, kutting av sten og husvask med høytrykksspyler.

Umulig å nyte godværet ute i hagen når man bor vegg i vegg med en byggeplass. 

syns sånne hagearbeidlyder er koselig jeg. Får sommerfølelse av gressklipperen som går. Jeg har ingen problemer med dette. Er jo greit å få slikt gjort når man først har fri og har tid

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dere får dra på jobb da. Pinse er avleggs, ingen grunn til og ta betalt fridag. Trenger ikke og sitte i ro uansett, det er og forstyrre andre med larm du ikke har lov til. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

herregud folk må da få lov å leve og lage lyd selv om det er helligdag. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Akkurat det jeg mener.

Hvorfor må man alltid godta at naboene bråker?

Hvorfor kan ikke de tenke på de i nabolaget og ikke holde på hver eneste søndag/helligdag?

Som jeg skrev i hi så er det alltid de som ønsker litt fred og ro og nyte en deilig dag uten bråk som må ta seg en bolle og flytte ut i skogen. 

Det er også noe som heter å vise hensyn.

Ts. 

hva ned unger som er ute og leker da? Skal de sitte stille å holde kjeft?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var jo nettopp dette politiet gjorde i hele går. «Rykket ut « og skrev ut bøter. Sikkert litt avhengig av hvor du bor, men dette gikk igjen i alle byer, og har gjort det de siste 5 årene. 

det gjør de kun pga bitchete naboer som ringer og klager på hver minste ting

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men dette er jo hele grunnen til at de kjøpte hus.

De VIL ha noe å holde på med.

Jeg drømmer avogtil om hage/en viss type hus osv. Men hver spasertur i eneboligområder på fridager så bare «ah, nei - det vil jeg ikke».

Gressklipper, snekring og grøss. 

Anonymkode: 36311...b6e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...