AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Jeg har gått til en spesialist for dyprens, ble henvist av tannlege, timen kostet ca. 2000. Jeg må ha en del slike timer. Kommer til å koste en formue. Tanken slo meg om det vil lønne seg å skaffe meg en Tannforsikring for ett år, mens disse behandlingene pågår. Dekker forsikringen tannlege timer for dyprensing? Og kan man ha en tann forsikring kun for ett år? Anonymkode: 3c568...5df
Chomsky89 Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har gått til en spesialist for dyprens, ble henvist av tannlege, timen kostet ca. 2000. Jeg må ha en del slike timer. Kommer til å koste en formue. Tanken slo meg om det vil lønne seg å skaffe meg en Tannforsikring for ett år, mens disse behandlingene pågår. Dekker forsikringen tannlege timer for dyprensing? Og kan man ha en tann forsikring kun for ett år? Du tilhører sikkert majoriteten som drar ut av landet minimum 1 gang i året, Så da kan du sjekke ut mulighetene for å kombinere turisme og tannhelseturisme. Jeg betalte 350,- for dyprens i Budapest for 3 uker siden. Endret 7. juni 2022 av Chomsky89
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Chomsky89 skrev (3 minutter siden): Du tilhører sikkert majoriteten som drar ut av landet minimum 1 gang i året, Så da kan du sjekke ut mulighetene for å kombinere turisme og tannhelseturisme. Jeg betalte 350,- for dyprens i Budapest for 3 uker siden. Men jeg trenger jo ett par Behandlinger i året. Hvertfall nå fremover. Og det koster jo med flybilletter, og hotell. Anonymkode: 3c568...5df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har gått til en spesialist for dyprens, ble henvist av tannlege, timen kostet ca. 2000. Jeg må ha en del slike timer. Kommer til å koste en formue. Tanken slo meg om det vil lønne seg å skaffe meg en Tannforsikring for ett år, mens disse behandlingene pågår. Dekker forsikringen tannlege timer for dyprensing? Og kan man ha en tann forsikring kun for ett år? Anonymkode: 3c568...5df Får ikke forsikring på skade som har allerede oppstått. Da hadde jo alle ventet med å tegne forsikring til en skade oppsto Anonymkode: 6881e...37d 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får ikke forsikring på skade som har allerede oppstått. Da hadde jo alle ventet med å tegne forsikring til en skade oppsto Anonymkode: 6881e...37d Hvordan kan de vite det generelt sett? Skjønner at det blir tydelig nå siden jeg har allerede hatt en time. Men hvis jeg ikke hadde hatt en time. Da hadde det funket? Anonymkode: 3c568...5df
Chomsky89 Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men jeg trenger jo ett par Behandlinger i året. Hvertfall nå fremover. Og det koster jo med flybilletter, og hotell. Jeg snakker jo om å ta det som ferie(r). Ikke legge inn mange ekstra turer til utlandet. Det koster med flybiletter og losji uansett hvor du drar om du tilhører majoriteten som flyr utelands i løpet av året. Hotell er forresten ikke det mest fornuftige valget økonomisk når man er i utlandet heller. Du kan finne leiligheter til opptill 75% billigere en det rimeligste hotelrommet, litt avhengig av hvor du skal. Endret 7. juni 2022 av Chomsky89 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har gått til en spesialist for dyprens, ble henvist av tannlege, timen kostet ca. 2000. Jeg må ha en del slike timer. Kommer til å koste en formue. Tanken slo meg om det vil lønne seg å skaffe meg en Tannforsikring for ett år, mens disse behandlingene pågår. Dekker forsikringen tannlege timer for dyprensing? Og kan man ha en tann forsikring kun for ett år? Anonymkode: 3c568...5df Gå heller til en tannlege som har laser. En behandling og jeg var kvitt problemet. Anonymkode: 87585...e53
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #8 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gå heller til en tannlege som har laser. En behandling og jeg var kvitt problemet. Anonymkode: 87585...e53 Hvilke problem var dette? Periodontitt? Anonymkode: 3c568...5df
Gjest Villfisker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 Det var da voldsomt. Syns ikke det er rett at det finnes forsikringer på slikt. Det hører mer til i usa. Tenner er slik jeg ser det, nødvendig helsehjelp, og burde dekkes, dersom det er reelt behov.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvordan kan de vite det generelt sett? Skjønner at det blir tydelig nå siden jeg har allerede hatt en time. Men hvis jeg ikke hadde hatt en time. Da hadde det funket? Anonymkode: 3c568...5df Du hadde da måttet lyve på forsikringstegningen, fordi du på forsikringstidspunktet ville visst at skaden/behovet allerede var der mht tennene dine. Og man får ikke forsikret seg for noe som allerede er oppstått. Det er dyrt å bli tatt for svindel. Du ville antageligvis blitt svartelistet i forsikringsbransjen for svindel eller svindelforsøk. Anonymkode: c2d69...488
Never_ending Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 Villfisker skrev (1 minutt siden): Det var da voldsomt. Syns ikke det er rett at det finnes forsikringer på slikt. Det hører mer til i usa. Tenner er slik jeg ser det, nødvendig helsehjelp, og burde dekkes, dersom det er reelt behov. det burde bli dekket ja, men blir veldig sjeldent det. Det er en grunn til at nordmenn må reise utenlands for å dekke nødvendige dyre tannbehandlinger.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 Det er visstnok ikke mye som dekkes av en tannforsikring. Hadde det vært så enkelt hadde vel alle hatt det. Det er masse med liten skrift, og du må bort i mot ikke ha hatt et eneste hull i tannen tidligere for at det skal dekke. Tror heller ikke det dekker sykdom, men hvis du har fått en sykdom som trenger dyprens, har du vel krav på å få dekket det av staten eller? Anonymkode: 044f6...fd1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #13 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du hadde da måttet lyve på forsikringstegningen, fordi du på forsikringstidspunktet ville visst at skaden/behovet allerede var der mht tennene dine. Og man får ikke forsikret seg for noe som allerede er oppstått. Det er dyrt å bli tatt for svindel. Du ville antageligvis blitt svartelistet i forsikringsbransjen for svindel eller svindelforsøk. Anonymkode: c2d69...488 Men hvis man kun skal ha en del Dyprens I året. Da er jo det med rett ikke en skade man har unngått å informere om. Alle må jo rense tennene hos tannlege, noen må ha rens to ganger året, hvis de får mye tannsten feks. Men skjønner poenget ditt. Blir litt rart å tegne forsikring, så plustelig bestille en haug med tannlege timer. Anonymkode: 3c568...5df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #14 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er visstnok ikke mye som dekkes av en tannforsikring. Hadde det vært så enkelt hadde vel alle hatt det. Det er masse med liten skrift, og du må bort i mot ikke ha hatt et eneste hull i tannen tidligere for at det skal dekke. Tror heller ikke det dekker sykdom, men hvis du har fått en sykdom som trenger dyprens, har du vel krav på å få dekket det av staten eller? Anonymkode: 044f6...fd1 Fikk noe redusert pris, men endte likevel å betale ca 2000. Og det vil bli prisen på de fremtidige timene og. Måtte belage meg på ett par timer. Så kan fort komme på en sum nærmere 10 k. Anonymkode: 3c568...5df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #15 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan kan de vite det generelt sett? Skjønner at det blir tydelig nå siden jeg har allerede hatt en time. Men hvis jeg ikke hadde hatt en time. Da hadde det funket? Anonymkode: 3c568...5df Mener å huske at du må ha en bekreftelse fra tannlege på at alt er i orden med tennere dine. Så det hadde nok ikke funket nei. Anonymkode: 22c8b...027 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #16 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mener å huske at du må ha en bekreftelse fra tannlege på at alt er i orden med tennere dine. Så det hadde nok ikke funket nei. Anonymkode: 22c8b...027 Vet du tilfeldigvis noe om behandlingsforsikring? Der står jo det feks at man får inntill 12 fysikalske timer dekket i året. Vil det være svindel om man tegner en slik forsikring, og deretter går en del til fysioterapeut? Og hvis det er svindel, så skjønner jeg virkelig ikke hva man ellers skal bruke disse forsikringene til? Skal man sitte å betale høye summer hvert år for ingenting 🤔 Anonymkode: 3c568...5df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #17 Skrevet 7. juni 2022 Hvorfor trenger du dyprens flere ganger i året hos en spesialist for dyprens? Har du en tannkjøttsykdom? Som du skriver her så virker det nesten som du blir lurt til å ta en dyr behandling du egentlig ikke trenger? Anonymkode: d0582...0db
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #18 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan de vite det generelt sett? Skjønner at det blir tydelig nå siden jeg har allerede hatt en time. Men hvis jeg ikke hadde hatt en time. Da hadde det funket? Anonymkode: 3c568...5df De får vite det fra deg siden du har opplysningsplikt. Anonymkode: 46f22...99f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #19 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor trenger du dyprens flere ganger i året hos en spesialist for dyprens? Har du en tannkjøttsykdom? Som du skriver her så virker det nesten som du blir lurt til å ta en dyr behandling du egentlig ikke trenger? Anonymkode: d0582...0db Fikk beskjed at jeg hadde begynnende periodontitt. Ble henvist av tannlege. Anonymkode: 3c568...5df
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #20 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan de vite det generelt sett? Skjønner at det blir tydelig nå siden jeg har allerede hatt en time. Men hvis jeg ikke hadde hatt en time. Da hadde det funket? Anonymkode: 3c568...5df De krever at du har hatt tannsjekk hos tannlege det siste året før du tegner forsikring, noen 6 mnd. Anonymkode: 450c9...9da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå