Gå til innhold

Hvordan lære barn å kjede seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

3,5 år, leker omtrent ikke alene. Vi har fallt i gruvesjakten hvor hun blit tilbudt TV-tid når hun kjeder seg. Det skal vi ut av, så nå er det null TV utenom littegrann barnetv. 

Men hvordan lærer man et barn på 3,5 år å kjede seg uten å mase og gnage på oss voksne? 

Anonymkode: 45392...7ef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi lærer ikke barn å kjede seg, men å finne på aktiviteter selv når det kjeder seg. Her må du gå forran som et godt eksempel. Bruk tid på barnet ditt og ta initiativ til aktiviteter. Når barnet gjør noe alene, ikke forstyrr.

Anonymkode: edead...277

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi lærer ikke barn å kjede seg, men å finne på aktiviteter selv når det kjeder seg. Her må du gå forran som et godt eksempel. Bruk tid på barnet ditt og ta initiativ til aktiviteter. Når barnet gjør noe alene, ikke forstyrr.

Anonymkode: edead...277

Takk for tips! 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn finner lettest på noe selv når jeg rydder. 

Om jeg våger å sette rompa nedpå stolen er de over meg iløpet av noen sekunder. 

Men, så lenge jeg bretter klær, rydder ut av oppvaskmaskinen etc så er de flinke å leker for seg selv, eller sammen (4 og 6 nå). 

Anonymkode: 602d1...1b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

3,5 år, leker omtrent ikke alene. Vi har fallt i gruvesjakten hvor hun blit tilbudt TV-tid når hun kjeder seg. Det skal vi ut av, så nå er det null TV utenom littegrann barnetv. 

Men hvordan lærer man et barn på 3,5 år å kjede seg uten å mase og gnage på oss voksne? 

Å kjede seg er det første de lærer i skolen. Ikke noe å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

det må hun bare lære seg tenker jeg

Anonymkode: 91be1...83b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...