Gå til innhold

Eks-konspirasjonsteoretiker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden om eks-rasister...

Er det noen her som tidligere har vært konspirasjonsteoretiker? Altså trodd at USA sto bak 9/11, at Covid-pandemien var iscenesatt av myndighetene, at vi aldri har vært på Månen, etc etc. Er det noen som har vært der og så kommet ut av det?

Anonymkode: 2aa70...306

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det noen her som tidligere har vært konspirasjonsteoretiker? Altså trodd at USA sto bak 9/11, at Covid-pandemien var iscenesatt av myndighetene, at vi aldri har vært på Månen, etc etc. Er det noen som har vært der og så kommet ut av det?

Ja, jeg trodde før at Marilyn Monroe ble drept av Robert Kennedy/amerikanske myndigheter. Men så sa noen at det var en konspirasjonsteori, fordi det ikke var bevist. Så jeg kom ut av den konspiteorien.

Det samme med at det sto noen andre bak enn Mr. Oswald etter attentatet mot John F. Kennedy. Det var visst også en konspiteori.

Jeg trodde også at noen tok livet av Epstein i fengselet, men amerikanske myndigheter sier at han tok livet av seg selv. Så der røyk endå en konspiteori.

Anonymkode: 91fb5...2d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg trodde før at Marilyn Monroe ble drept av Robert Kennedy/amerikanske myndigheter. Men så sa noen at det var en konspirasjonsteori, fordi det ikke var bevist. Så jeg kom ut av den konspiteorien.

Det samme med at det sto noen andre bak enn Mr. Oswald etter attentatet mot John F. Kennedy. Det var visst også en konspiteori.

Jeg trodde også at noen tok livet av Epstein i fengselet, men amerikanske myndigheter sier at han tok livet av seg selv. Så der røyk endå en konspiteori.

Så du tror på alt myndighetene sier?

Anonymkode: ff27c...f23

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, hvis ikke så er man vel en konspirasjonsteoretiker. Er det ikke sånn det fungerer?

AnonymBruker
Skrevet

Har du stil spørsmål til sannheter eller tror du på alt myndighetene sier? Litt rart at Stanley kubrik crew ble ansatt rett før månelandingen. Videoen derfra ser ut som en litt dårlig sci fi film?

Anonymkode: 70ba4...b93

AnonymBruker
Skrevet

Næh. Jeg er fortsatt like mye konspirasjonsteoretiker som jeg var før i tiden, men jeg tenker ikke lenger at det nødvendigvis er noe galt med skjulte, uoffisielle maktnettverk som står langt over demokratiet i makthierarkiet.

På sett og vis tenker jeg det er en naturlig måte for mennesker å organisere seg på, og kanskje er det heller ikke så dumt dersom Rockefeller-familien, Davos-gjengen og Bilderbergere tenker både 100 og 200 år frem i tid, i motsetning til de folkevalgte som max tenker 8 år frem i tid.

Så jeg har beveget meg bort fra å være en konspirasjonsteoretiker som er anti konspiratørene, og over til å bli en konspirasjonsteoretiker som er pro konspiratørene.

Anonymkode: d4eb7...dea

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ironi er åpenbart vanskelig på nettet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, hvis ikke så er man vel en konspirasjonsteoretiker. Er det ikke sånn det fungerer?

Er det noen man ikke skal tro på, er det myndighetene. Gjør man det,er man rimelig naiv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut til at de fleste som har svart her ikke er eks-konspirasjonsteoretikere. Om det er tendensen så viser det at det er litt vanskelig å bryte ut av tankegangen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har du stil spørsmål til sannheter eller tror du på alt myndighetene sier? Litt rart at Stanley kubrik crew ble ansatt rett før månelandingen. Videoen derfra ser ut som en litt dårlig sci fi film?

Anonymkode: 70ba4...b93

Tror ikke jeg skal begi meg inn i denne debatten her, men jeg har et annet spørsmål. Har du trodd på en konspirasjonsteori tidligere som du nå ser var feil og at myndighetenes informasjon var rett likevel?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 13.37):

Jeg tror at USA stod bak 9/11. Jeg tviler på at USA var de første på månen, men at vi har vært der, ja. Jeg tror ikke covid er iscenesatt av myndighetene, men at det ved et uhell ble lekket ut av laboratoriumet i Wuhan. 

Jeg trodde på mange ulike konspirasjonsteorier før, men har gått vekk fra de fleste. Rett og slett fordi man aldri vet og kan bli litt "koko" av å hele tiden tenke over sånt. 

Anonymkode: e0674...7ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror at USA stod bak 9/11. Jeg tviler på at USA var de første på månen, men at vi har vært der, ja. Jeg tror ikke covid er iscenesatt av myndighetene, men at det ved et uhell ble lekket ut av laboratoriumet i Wuhan. 

Jeg trodde på mange ulike konspirasjonsteorier før, men har gått vekk fra de fleste. Rett og slett fordi man aldri vet og kan bli litt "koko" av å hele tiden tenke over sånt. 

Takk for svar. Slik jeg ser det så tror du fortsatt ikke på de offisielle forklaringene og det tolker jeg da som at du er konspirasjonsteoretiker. Men du sier du har gått bort fra de fleste konspirasjonsteorier. Kan du gi eksempel på noen hvor du nå tror på den offisielle forklaringen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 10.15):

Det ser ut til at de fleste som har svart her ikke er eks-konspirasjonsteoretikere. Om det er tendensen så viser det at det er litt vanskelig å bryte ut av tankegangen.

Jeg tviler på at de finnes faktisk. Trenden er jo motsatt, vi blir stadig flere som ikke tror på vedtatte sannheter. Jeg tror det har noe med at Nrk-generasjonen, og tilbederne av gullrekka, hvor mange av slike vedtatte sannheter ble formidlet med uskyldig humor, dør gradvis ut. Nå er det kanskje bare Nytt på nytt som fremdeles har litt gjennomslagskraft i den fordekte formidlingen av klisjeer og vedtatte sannheter.

Anonymkode: f47e2...f1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror at USA stod bak 9/11.

De betale selvmordkandidater til å fly inn bygningene?

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tviler på at USA var de første på månen, men at vi har vært der, ja.

Hvem var de første?

Anonymkode: 21a8f...45e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tviler på at de finnes faktisk. Trenden er jo motsatt, vi blir stadig flere som ikke tror på vedtatte sannheter. Jeg tror det har noe med at Nrk-generasjonen, og tilbederne av gullrekka, hvor mange av slike vedtatte sannheter ble formidlet med uskyldig humor, dør gradvis ut. Nå er det kanskje bare Nytt på nytt som fremdeles har litt gjennomslagskraft i den fordekte formidlingen av klisjeer og vedtatte sannheter.

Anonymkode: f47e2...f1d

Nja, jeg tror ikke vi skal gi Nytt på Nytt skylda for bølgen av konspirasjonsteorier som har flommet over hele verden de siste årene. ;) Alternative sannhetsteorier har alltid eksistert, men det er internett som virkelig har spredt dette. Folk med slike tanker har kommet i kontakt med hverandre og har dermed fått en mulighet til å dele dette med andre interesserte og samtidig blitt eksponerte for ytterligere teorier.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...