Gå til innhold

Alien (1979); ufattelig overvurdert.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den første halvdelen av Alien er bra, før monsteret kommer. Da er det bare en dum monsterfilm. Det føles som om hver scene med monsteret er litt dum. For eksempel, mot slutten, er det den scenen der den svarte fyren og den andre jenta prøver å rømme og jeg tror de prøvde å laste noen dunker eller noe. Romvesenet kommer og den svarte fyren roper til jenta om å løpe mens han holder romvesenet borte. Det er ment å være den intense scenen, men hele tiden står romvesenet der og vifter med armene og rister på hodet sakte frem og tilbake som om det var en dårlig animatroniker.

Anonymkode: 46ed4...d46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at filmen er fra 1979? Du må bedømme filmen fra hva den var da, og hvilken innvirkning den hadde på filmlaging fremover. Ikke sammenligne den med filmer i dag.

Anonymkode: 1aac5...b56

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må jo se filmen og vurdere den ut i fra tidsalderen den ble skapt og laget i. De hadde litt andre ressurser til rådighet i 1979, kontra nå, når det gjelder special effects og det digitale.

• Liker 4
Skrevet

Tja, for en over 40 år gammel film var den banebrytende når det gjaldt effekter.

En av de skumleste filmene jeg så på som barn.

Klart den ikke er det samme når du ser den igjen i dag, men sier ofte det samme om dagens dataanimerte monster. Synes mange av de gamle filmene er langt mer realistiske enn dagens.

• Liker 5
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Synes den er veldig bra. Elsker skrekkfilmer fra 70- og 80-tallet.

Anonymkode: 84623...681

• Liker 1
Skrevet

Ikke enig, en av mine absolutte favorittfilmer. Stemningen i filmen er noe for seg selv ❤️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en god film. Den har gitt meg mareritt ihvertfall.

Anonymkode: dd5a4...e51

• Liker 1
Gjest Frysepinne
Skrevet

Jeg lukker fortsatt øynene til enkelte scener 😂

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Den filmen er jo skikkelig bra.

Skrevet

Jeg har sett filmen flere ganger, og jeg ser den gjerne igjen

• Liker 1
Skrevet

Vi var ikke så godt vant, og var lettere å underholde.  Vi har blitt så blaserte av all underholdningen vi tilbys 24/7. 

AnonymBruker
Skrevet

Alien og Blade Runner er Ridley Scott på sitt beste.

Anonymkode: eb181...419

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...