AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Så jeg og min nåværende kjæreste møttes i september som er ca 9 mnd siden. I starten av forholdet hadde vi gjerne sex flere ganger om dagen, men nå nylig har dette snudd seg helt. Vi har ikke sex hver dag lenger (jeg er 26 og han 30år) og hver gang det isåfall skjer så er det jeg som tar første steget videre uten unntak.. han har vært åpen om at han er deprimert og jeg har selvsagt tatt det til betraktning, men er det ene og alene en grunn til at sexlivet skal bli så helomvendt?Han kommenterer også at jeg alltid skal kysse så lenge😅 så… har noen erfaring med hva som er grunnen til slik avdabbing? Eller har erfaring med å vær i forhold med noen med depresjon? Om dette er et vesentlig symptom på det som kan oppstå og noen har erfart det? Takk for svar✨✨✨ Anonymkode: 93719...4a9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Hvis det er en depresjon inne i bildet så er noen av symptomene at en vil være i fred. Energien ikke som normalt og livsgleden er laber. Hvis du vil mannen din godt så burde du heller prøve å forstå hva som er problemet og om det er noe du kan hjelpe han med. Lytte evt bistå med å skaffe hjelp istedenfor å mase om sex. Hvordan dette ender er vanskelig å si, men presser en på så kan du bli sløvet ut i kulden permanent Anonymkode: 2076f...6ed 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om dette er et vesentlig symptom på det som kan oppstå og noen har erfart det? Er ganske vanlig å få mindre sexdriv pga depresjon. Spørs vel litt hvor ille han har det, men sikkert store individuelle forskjeller uansett. Er han i behandlingen for det? Hvis ikke, er det en god plass å begynne. Blir han seg selv igjen, kommer sikkert sexlysten tilbake. Og enda viktigere, han blir en bedre og mer tilstedeværende kjæreste. Anonymkode: ef5a1...9b2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Ja, depresjon kan spille en stor rolle. Hvis han også har begynt på antidepressiva så kan det også legge en stor demper på lysta. Akkurat det med kyssingen, kan vel hende han bare ikke er like glad i å kline som du? Det er jo litt smak og behag der. Anonymkode: 7f88e...cd9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Om du leser det jeg skrev en gang til så ser du at det aldri var snakk om at noen maser etter sex eller sexpress for den slags skyld. Her er det snakk om initiativ til sex, noe som jeg regner med du forstår er viktig for å opprettholde en kjemi og tiltrekking:) Blant annet for å skille fra et venneforhold fra et parforhold. Jeg er selvsagt støttende ang depresjonen, hvorfor skulle en ikke vært det? Det jeg derimot spør om er om det er andre som har samme erfaringen der det blir en betraktelig stor kontrast AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er en depresjon inne i bildet så er noen av symptomene at en vil være i fred. Energien ikke som normalt og livsgleden er laber. Hvis du vil mannen din godt så burde du heller prøve å forstå hva som er problemet og om det er noe du kan hjelpe han med. Lytte evt bistå med å skaffe hjelp istedenfor å mase om sex. Hvordan dette ender er vanskelig å si, men presser en på så kan du bli sløvet ut i kulden permanent Anonymkode: 2076f...6ed . Anonymkode: 93719...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om du leser det jeg skrev en gang til så ser du at det aldri var snakk om at noen maser etter sex eller sexpress for den slags skyld. Her er det snakk om initiativ til sex, noe som jeg regner med du forstår er viktig for å opprettholde en kjemi og tiltrekking:) Blant annet for å skille fra et venneforhold fra et parforhold. Jeg er selvsagt støttende ang depresjonen, hvorfor skulle en ikke vært det? Det jeg derimot spør om er om det er andre som har samme erfaringen der det blir en betraktelig stor kontrast . Anonymkode: 93719...4a9 Ja, og da svarte jeg deg om hvordan en depresjon fungerer i praksis. Mye av det som foregår rundt en da blir oppfattet som mas selv om du ikke er enig i det. En vil helst bare være i fred, og en takler dårlig det å skulle ha forpliktelser for andre. Det er ikke noe en helt greier å styre, alt blir bare så overveldende og for mye. Dette kan vanskelig å forstå for andre siden en bare vil dem vel. Du ber om noe som mannen din kanskje ikke er i stand til å innfri. Er en langt inne i en depresjon så er behandling neste skritt. Noen folk slenger ut av seg at de er deprimerte mens de i realiteten er slitne og nedstemte noen dager, men en depresjon er mere lammende over tid Anonymkode: 2076f...6ed 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 Depresjon i seg selv trenger ikke å være en sexdreper. Mange bruker det som en naturlig boost, og kan til og med oppleves som ekstra seksuelle, hvis dette er en av de få tingene som gir glede. Antidepressiva er heller ikke helt forutsigbart, men det er kanskje vanligst at det gir en negativ virkning på lyst og evne. Anonymkode: 54d85...26c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Så jeg og min nåværende kjæreste møttes i september som er ca 9 mnd siden. I starten av forholdet hadde vi gjerne sex flere ganger om dagen, men nå nylig har dette snudd seg helt. Vi har ikke sex hver dag lenger (jeg er 26 og han 30år) og hver gang det isåfall skjer så er det jeg som tar første steget videre uten unntak.. han har vært åpen om at han er deprimert og jeg har selvsagt tatt det til betraktning, men er det ene og alene en grunn til at sexlivet skal bli så helomvendt?Han kommenterer også at jeg alltid skal kysse så lenge😅 så… har noen erfaring med hva som er grunnen til slik avdabbing? Eller har erfaring med å vær i forhold med noen med depresjon? Om dette er et vesentlig symptom på det som kan oppstå og noen har erfart det? Takk for svar✨✨✨ Anonymkode: 93719...4a9 Er nok ganske vanlig at man slutter med daglig sex samtidig som forelskelsen dabber mer av. Det kommer jo an på hva slags libido man har til vanlig. Anonymkode: a6231...e1b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er nok ganske vanlig at man slutter med daglig sex samtidig som forelskelsen dabber mer av. Det kommer jo an på hva slags libido man har til vanlig. Anonymkode: a6231...e1b Å dabbe av, er ikke det samme som en plutselig stor forandring, slik ts beskriver. Anonymkode: 54d85...26c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 Man er forskjellig der. Når Jeg har vært deprimert tidligere i livet, har sexlysten alltid vært der. Når Jeg så senere møtte samboer og han gikk inn i en depresjon, var det veldig vanskelig å forstå når hans sexlyst dabbet av. Men jeg merker stor forskjell på gode og dårlige perioder. Det siste han trenger er å bli mast på, og kjenne seg enda dårligere enn han allerede gjør. Bare å smøre seg med tålmodighet, innse at det ikke handler om deg, samt benytte muligheten til litt «egenpleie» når du kan☺️ Men vet det kan være ordentlig vondt og sårt for begge parter. Da gjelder det å fokusere på det andre man har som er bra. Livet svinger🤷🏼♀️ Anonymkode: b485b...d93
Hr. Aktiv Skrevet 8. juni 2022 #11 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 12.58): Så jeg og min nåværende kjæreste møttes i september som er ca 9 mnd siden. I starten av forholdet hadde vi gjerne sex flere ganger om dagen, men nå nylig har dette snudd seg helt. Vi har ikke sex hver dag lenger (jeg er 26 og han 30år) og hver gang det isåfall skjer så er det jeg som tar første steget videre uten unntak.. han har vært åpen om at han er deprimert og jeg har selvsagt tatt det til betraktning, men er det ene og alene en grunn til at sexlivet skal bli så helomvendt?Han kommenterer også at jeg alltid skal kysse så lenge😅 så… har noen erfaring med hva som er grunnen til slik avdabbing? Eller har erfaring med å vær i forhold med noen med depresjon? Om dette er et vesentlig symptom på det som kan oppstå og noen har erfart det? Takk for svar✨✨✨ Anonymkode: 93719...4a9 Depresjon medfører ingen lyst og også tap av potens helt eller delvis.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 12.58): Så jeg og min nåværende kjæreste møttes i september som er ca 9 mnd siden. I starten av forholdet hadde vi gjerne sex flere ganger om dagen, men nå nylig har dette snudd seg helt. Vi har ikke sex hver dag lenger (jeg er 26 og han 30år) og hver gang det isåfall skjer så er det jeg som tar første steget videre uten unntak.. han har vært åpen om at han er deprimert og jeg har selvsagt tatt det til betraktning, men er det ene og alene en grunn til at sexlivet skal bli så helomvendt?Han kommenterer også at jeg alltid skal kysse så lenge😅 så… har noen erfaring med hva som er grunnen til slik avdabbing? Eller har erfaring med å vær i forhold med noen med depresjon? Om dette er et vesentlig symptom på det som kan oppstå og noen har erfart det? Takk for svar✨✨✨ Anonymkode: 93719...4a9 Altså, at man ikke vil ha sex flere ganger om dagen er ikke et symptom på depresjon nei. Men ja, er han klinisk deprimert så vil det selvfølgelig påvirke lysten på sex. I perioder jeg har vært deprimert, kan jeg lett gå uten sex. Sex er det siste jeg tenker på da. Kan lett gå 1 år uten at jeg har lyst på sex da. Anonymkode: 952cc...7ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå