Gå til innhold

Anbefaling løpe app?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst til å begynne med løping/jogge. 
Noen som har en anbefaling på en app som kan være til hjelp med det?

Anonymkode: 485f2...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker runkeeper. 

Skulle jeg begynt på nytt hadde jeg gjerne valgt strava, men jeg har alle mine tidligere løp i runkeeper, har ikke giddet å flytte dem over.

Hvordan vil du at appen skal hjelpe deg?

For min del gjør den 2 ting - den forteller meg hvor fort jeg løper mens jeg jogger (hver km sier den tid og snittfart) og den gir meg logg av turen etterpå. Da kn jeg sammneligne med tidligere løp når jeg løper fast rute. Dette synes jeg er greit.

Det finnes også challenges hvor den oppfordrer deg til å løpe så-også ofte eller så-og-så langt, men disse har jeg ikke brukt, lurer også på om man da beveger seg over på betalte tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ekkoet skrev (1 time siden):

Jeg bruker runkeeper. 

Skulle jeg begynt på nytt hadde jeg gjerne valgt strava, men jeg har alle mine tidligere løp i runkeeper, har ikke giddet å flytte dem over.

Hvordan vil du at appen skal hjelpe deg?

For min del gjør den 2 ting - den forteller meg hvor fort jeg løper mens jeg jogger (hver km sier den tid og snittfart) og den gir meg logg av turen etterpå. Da kn jeg sammneligne med tidligere løp når jeg løper fast rute. Dette synes jeg er greit.

Det finnes også challenges hvor den oppfordrer deg til å løpe så-også ofte eller så-og-så langt, men disse har jeg ikke brukt, lurer også på om man da beveger seg over på betalte tjenester.

Takk for tips. 
Det jeg tenkte en app kunne hjelpe med var progresjon på løpingen. 
Jeg klarer vel knapt å løpe en kilometer nå😅, og kanskje en app kan si meg hvordan jeg skal løpe for å få en god progresjon. 

TS

Anonymkode: 485f2...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Garmin-klokke, så bruker Garmin connect. Funker helt fint til mitt formål. 

Anonymkode: 7042d...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal du bruke den til?

Jeg brukte den som heter 5K Runner (som er en variant av C25K - couch to 5 km). Den - og tilsvarende - får deg fra en sped utrent start til å løpe 5 km sammenhengende på ca 12 uker. Helt super!

Men det er en engangsting da, bruker ikke den lengre enn til «mål». Etterpå brukte jeg 10K Runner, til den også var gjennomført.

Nå for tiden bruker jeg bare Garmin-klokka, med løpefunksjonen der. Det er supert, for da får jeg opp distanse/fart/puls/snittfart pr km mens jeg løper, og mye annen informasjon på appen etterpå. Men den legger ikke opp til hva/hvordan jeg skal løpe, det gjør jeg på egen hånd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...