Gå til innhold

Fra Agder? Erfaringer med fødested Kristiansand vs Arendal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Usikker på hvor jeg ønsker å føde. Ønsker å høre andres erfaringer med Kvinneklinikken ved Sørlandet sykehus og med Føde- og barsel seksjon i Arendal. Ønsker å høre både gode og dårlige opplevelser. 

Anonymkode: 65e11...3b5

• 2 måneder senere...
Skrevet

I Kristiansand er avdelingen forfalt veldig. Jordmødrene skriker etter vedlikehold. Jeg har født alle mine der og har bare positivt å si men det var ikke så mye som trengte vedlikehold da.

Anonymkode: db68d...24d

Skrevet

Jeg har født 3 barn i Kristiansand i løpet av 10 år. Fasilitetene der er veldig dårlig.. noe som er uendelig trist! For de som jobber der er noen utrolig flotte mennesker. Veldig bra svangerskapsomsorg, gode jordmødre og leger på føden og bra på barsel.

Har dog aldri hørt noe negativt om Arendal heller.. Men fasilitetene er nok bedre.. Har man risikosvangerskap er saken enkel, da får man vel ikke lov å føde i Arendal.

Skrevet

Jeg fødte i Kristiansand nå i sommer. Som flere her sier så er fasilitetene svært dårlige - men har kun positive ting å si om de ansatte, både på føden og på barsel. På barsel opplevde jeg riktignok at det var mye variert - de som jobbet der var veldig ulike, for eksempel hadde de veldig ulik kunnskap og evne til å hjelpe rundt amming. Men likevel var de veldig hyggelige og flinke alle sammen, det handler bare om hvem man har kjemi med.

Jeg hadde dog en svært enkel og grei fødsel, og kom meg veldig fort etterpå. Mulig det farger opplevelsen min. Men jeg trengte myyye hjelp til amming og jeg tror at dette var noe de la merke til fordi plutselig den ene dagen så kom det to sykepleiere som var kjempeflinke på amming.

Kan absolutt anbefale Kristiansand.

Anonymkode: 3cac6...c23

Skrevet

Født 3 stk i Arendal(to måtte på nyfødt, dette var før alt ble flytta til kr.sand) Veldig fornøyd med Arendal. Fantastiske ansatte ❤️ 

Siden alt ble flytta til kr.sand så måtte jeg føde nr 4 der, pga høyrisiko. Nå var jordmora jeg hadde helt fantastisk, men desverre bare innleid fra DK. De ansatte på barsel fikk jeg LANGT opp i halsen. Pga div ting ønsket jeg ikke å amme, men det var BARE mas, hele tiden! Følte de behandlet meg som en 16 åring som fikk nr 1. Ble mye overlatt til meg selv, ingen spm om hvordan sykdommen jeg har oppførte seg, ingen oppfølging der. 

Desverre så skal jeg snart føde igjen, og må til Kr.sand denne gang å 🥴 Gruer meg veldig! Håper virkelig de har fått bytta ut noen av de ansatte på barsel på 3 år 🙈

Anonymkode: 6c34e...9f3

Skrevet

Jeg har født kun i Arendal og sikkert som alle andre steder hvis man føder utenom sommerferien er det veldig bra der. Fikk stort rom med deilig seng osv. midt på sommeren er det noe mer vikarer osv. 

Alle jeg kjenner her har også født i Arendal og alle er fornøyde. Fikk mye hjelp etter fødselen og. De så hvor sliten jeg var etter fødselen og hadde sønnen min hele natta så jeg kunne slappe av og komme meg til hektene. 

Anonymkode: 6ad0c...77c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har født kun i Arendal og sikkert som alle andre steder hvis man føder utenom sommerferien er det veldig bra der. Fikk stort rom med deilig seng osv. midt på sommeren er det noe mer vikarer osv. 

Alle jeg kjenner her har også født i Arendal og alle er fornøyde. Fikk mye hjelp etter fødselen og. De så hvor sliten jeg var etter fødselen og hadde sønnen min hele natta så jeg kunne slappe av og komme meg til hektene. 

Og det var midt i sommerferien på den varmeste dagen for noen år siden

Skrevet

Lokalene er finere og bedre i Arendal, men de ansatte er hyggeligere og flinkere i Kristiansand - min erfaring. 

Anonymkode: 1b046...1e3

Skrevet

Jeg er født i Arendal og det syntes jeg var veldig fint :)

Anonymkode: b4464...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...