Gå til innhold

Dere med baby, hvor mange timer sover dere pr døgn??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skjønt dette kan variere og at noen får tilnærmet normalt normal søvn, mens andre sover minimalt og er oppe mange ganger ila natten.

Anonymkode: cebda...ff2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legger meg gjerne 22 og står opp 6. Sover stort sett, men blir vekket for amming ca hver 2-3. time 😴 7 mnd nå.

Anonymkode: 3cc54...a8f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min baby er 9 mnd. Jeg sover kanskje 6-7 timer i døgnet. Babyen sover ganske bra om natta. Noen netter er verre, da sover jeg mellom 3-4 timer, men det er heldigvis sjeldent.

Anonymkode: 94863...10f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

0-2 timer i løpet av døgnet den første tida. Så ca 2-4 timer i løpet av døgnet (ikke sammenhengene). Bedret seg mye rundt 3 måneder. 

Jeg begynte å hallisunere av søvnmangel. 

Anonymkode: ad69b...d19

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Sov 3-5 timer usammenhengende første året. Maks én time i strekk, og det var sjelden😅

Anonymkode: fd978...740

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Legger meg gjerne 22 og står opp 6. Sover stort sett, men blir vekket for amming ca hver 2-3. time 😴 7 mnd nå.

Hvor lenge ammer du da? Her går det fort over en time, andre i 10 min.

AnonymBruker
Skrevet

Baby 3 mnd. Varierer veldig, 5-9 timer i døgnet vil jeg si. Får ofte 8 timer til sammen men det er lett og usammenhengende søvn vil jeg si..maks 3 timer i strekk og mye 30min-1,5 time. Har etterhvert blitt flinkere til å sovne igjen etter amming på natta da, både jeg og baby :) Og ingen andre barn så har kunnet sove lenger om morningen siden baby ikke har hatt så veldig døgnrytme. Akkurat det endrer seg vel snart.

I starten sov jeg ofte en time på sofa på kvelden mens baby sov på far (som var våken), det hjalp:) Etterhvert har jeg om vi sto opp tidlig lagt baby i sengen sin/min igjen og forsøkt å sove dagens første lur sammen med baby.

Anonymkode: d955c...f11

AnonymBruker
Skrevet

Tja baby sovner først og våkner sist. Jeg legger meg 22 og vekker baby for mat da. Så vekker jeg henne i 5 tiden igjen for mat. Jeg liker å stå opp selv da, men hun sover videre til 8-9.

Anonymkode: 3b3b6...13a

Skrevet

Fra 5.svangerskapsmåned til barnets fylte 1,5 år sov jeg 0-3 timer hver natt.

Så økte det til 4 timer, og ved 3 år lå jeg vel på rundt 6 timer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Sov 3-5 timer usammenhengende første året. Maks én time i strekk, og det var sjelden😅

Anonymkode: fd978...740

Samme her, tror det tok ett år før jeg sov en time sammenhengende 🙈 

Anonymkode: 27cc0...91a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er en stund siden mine to var babyer, men jeg opplevde å sove ganske ok. For oss ble samsoving en veldig god løsning.

Anonymkode: a6874...d83

AnonymBruker
Skrevet

Baby 3 uker. Vil tro jeg sover 8 timer i døgnet, men ikke sammenhengende 😅 Vi samsover, hun våkner 3-4 ganger i løpet av natta for mat (og så bæsjer hun gjerne samtidig så det blir et bleieskift også). Om det har vært en slitsom natt tar vi gjerne en lur sammen på dagtid også. Uansett, så får jeg sove i 2-3 timers strekk av gangen, og sovnet raskt igjen etter amming. Og det er mer enn nok til at jeg fungerer greit, og mye bedre enn jeg sov som høygravid! Storesøster var helt lik, så håper det forsetter sånn! 

Anonymkode: 30e3b...84d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3, men det er ikke babyens skyld, han sover fra 19 til 6 med 1-2 oppvåkninger. Mannen min snorker så voldsomt at det ikke hjelper å sove på hvert sitt rom.

Anonymkode: 6f968...972

• Hjerte 1
Skrevet

Baby 1 måned, sover ca 5-6 timer usammenhengende. Sover mens vi ammer da, så har blitt bedre etter vi fikk det til.

AnonymBruker
Skrevet

5 mnd nå. Sover ca 2 X 3/3.5 timer, kanskje en time eller to i bonus på morgenen om han godtar å bli lurt til å sove litt til 😂

Anonymkode: 9a6c3...48b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

0-2 timer i løpet av døgnet den første tida. Så ca 2-4 timer i løpet av døgnet (ikke sammenhengene). Bedret seg mye rundt 3 måneder. 

Jeg begynte å hallisunere av søvnmangel. 

Anonymkode: ad69b...d19

Samme her, jeg ble skikkelig syk. Jeg har ikke en kropp som klarer å sovne hvor som helst og når som helst, uansett hvor mye søvnunderskudd jeg har. Jeg får tvert i mot mye mer problemer med å sovne når jeg får for lite søvn. Kroppen går inn i et modus hvor den kjemper mot søvnen hele tiden.

Anonymkode: c7680...c66

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge ammer du da? Her går det fort over en time, andre i 10 min.

Det går veldig fort! Babyen sovner igjen etter å ha spist på maks fem min. Sovner ganske fint igjen jeg også, så er ikke spesielt ille, men man merker veldig forskjell de nettene han plutselig sover 4-5 timer i strekk 😄

fra nyfødt til 3,5 mnd sov begge mine 5-7 timer i strekk en til to ganger i løpet av en natt, så har generelt vært heldig. Men med eldste var det minst søvn rundt 8 mnd tror  jeg , før det plutselig ble hele netter ved 10 mnd. 

AnonymBruker
Skrevet

Babyen er litt over 2 mnd gammel, og sover som regel fra 22 til 4 i første etappe. Han våkner for litt mat, før han sover til 6. Etter ny matbit sovner han som regel igjen til 8, og om vi er ekstra heldige sovner han igjen til litt over 9. Har med andre ord sjans til å sove ganske mange timer, men jeg og samboeren min sitter som regel oppe til 12 før vi legger oss.

Anonymkode: e7de7...7ae

AnonymBruker
Skrevet

Sov minimum 5-6 timer på natten. Usammenhengende da. Min sov heller ikke stort på dagen, så sov sjelden da. Organiserte nettene slik at jeg fikk såpass av den grunn.

Anonymkode: abdef...d2d

AnonymBruker
Skrevet

Vår sov 22-11 de første 6 mnd, med amming hver 2.time. Så jeg fikk faktisk ganske mange timer da. Så begynte tenner og helvetet! Fra 6 mnd til 4 år har jeg sovet 4-6 timer usammenhengende. Med mange oppvåkninger. 

Anonymkode: 1b233...4ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...