AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Kanskje en liten overdrivelse i overskriften, men jeg savner butikker/merker med fargerike klær til gutter som har bikket 7-8 år. Noen som har tips? 98% av det som finnes er blått, sort, khaki eller grått og det er så deprimerende. Samme med skolesekker. Jeg skal kjøpe ny sekk til sønnen som begynner i tredjeklasse til høsten, synes disse ser gode og stødige ut med god reim rundt hoftepartiet. Men alle er enten blå/sort med typisk guttemotiv eller rosa/lilla med typisk jentemotiv. Tar gjerne i mot tips der også. (Fjellreven har noen fine i litt andre farger, men de har ikke hoftebelte, noe sønnen vår bruker ofte). Anonymkode: d5b1f...b92 4
Bacteria Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Kjøpte nylig noen fine sommerklær i gylne farger på hm. Men ellers enig med deg, vanskelig å finne noe med greie farger til gutter. Blir veldig mye trist i mørkt blått og grått. 2
Gjest Hottentått Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 (endret) Helt enig. Syns det er mye fæle klær og utstyr til gutt. Akkurat som alle liker svart og romskip og trailere🙄 Bergans har flere fine sekker syns jeg. De tursekkene kan fint brukes som skolesekk også. De er uten motiv da. Sønnen min har en turkis i barnehagen. Endret 7. juni 2022 av Hottentått
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Klær til barn er genrelt nedtur, både til gutter og jenter. Det er utrolig sterotypisk, lyse små og trangt til jenter hvor alt er såååå søtt, mens til gutta er det stort og mørkt med fortine og playstation som det går i. Det er hvert fall slik i butikkene vi har her. Nei, syr heller selv gitt. Anonymkode: ce072...33f 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Her er det jo noen i lys grønn, gul og lys blå da. Vet ikke om det hjelper. Har både hoftebelte og bryststropp. https://beckmann.no/barneskole/3-7-klasse/ Anonymkode: 61ea3...ae6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Her er det jo noen i lys grønn, gul og lys blå da. Vet ikke om det hjelper. Har både hoftebelte og bryststropp. https://beckmann.no/barneskole/3-7-klasse/ Anonymkode: 61ea3...ae6 Takk for tips ☺️ Så på de jeg også. Synes den stroppen så litt spinkel og «gnagete» ut, men mulig det ikke har så mye å si som jeg tror. Anonymkode: d5b1f...b92
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Klær til barn er genrelt nedtur, både til gutter og jenter. Det er utrolig sterotypisk, lyse små og trangt til jenter hvor alt er såååå søtt, mens til gutta er det stort og mørkt med fortine og playstation som det går i. Det er hvert fall slik i butikkene vi har her. Nei, syr heller selv gitt. Anonymkode: ce072...33f Har SÅ lyst til å lære meg å sy, men har ikke noe sted å sitte med det. Frister ikke å sitte ved kjøkkenbordet og måtte pakke det ned for hver gang. Anonymkode: d5b1f...b92
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #8 Skrevet 7. juni 2022 Hottentått skrev (30 minutter siden): Helt enig. Syns det er mye fæle klær og utstyr til gutt. Akkurat som alle liker svart og romskip og trailere🙄 Bergans har flere fine sekker syns jeg. De tursekkene kan fint brukes som skolesekk også. De er uten motiv da. Sønnen min har en turkis i barnehagen. Takk for tips, skal sjekke ut ☺️ Anonymkode: d5b1f...b92
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har SÅ lyst til å lære meg å sy, men har ikke noe sted å sitte med det. Frister ikke å sitte ved kjøkkenbordet og måtte pakke det ned for hver gang. Anonymkode: d5b1f...b92 Ikke la det stoppe deg! Det er ikke sånn at bare de med syrom kan sy altså. Jeg bruker kjøkkenbordet og syr på høyt sømteknisk nivå. Anonymkode: d4e04...af4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke la det stoppe deg! Det er ikke sånn at bare de med syrom kan sy altså. Jeg bruker kjøkkenbordet og syr på høyt sømteknisk nivå. Anonymkode: d4e04...af4 Men da må det pakkes ned for hver gang. Kjenner meg selv så godt at jeg VET det gjør at jeg ikke orker å ta det frem 😅 skal sies jeg har problemer med konsentrasjon, igangsetting og fullføring av alt mulig. Alt jeg starter på blir bare liggende uferdig 🙈🥺 Anonymkode: d5b1f...b92
Sofakona Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 Kjøpe klær i jente avdeling..det gjorde vi. Han brukte gensere etc som var til jenter. Bukser kunne han ikke bruke, men shorts etc kunne han ha på seg.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 Kjøp klær i jenteavdelingen da, hvis det er så grusomt å handle klærne i gutteavdelingen. Alternativt kan du si klær selv. Anonymkode: dca97...336
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #13 Skrevet 7. juni 2022 Sofakona skrev (21 minutter siden): Kjøpe klær i jente avdeling..det gjorde vi. Han brukte gensere etc som var til jenter. Bukser kunne han ikke bruke, men shorts etc kunne han ha på seg. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kjøp klær i jenteavdelingen da, hvis det er så grusomt å handle klærne i gutteavdelingen. Alternativt kan du si klær selv. Anonymkode: dca97...336 Mye grelt der også, ja takk til mer nøytrale farger og mønstere. Anonymkode: e20ff...a28 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #14 Skrevet 7. juni 2022 Helt enig med TS. Utrolig triste farger i gutteavdelingen. Min gutt er glad i farger som rød, gul, grønn (ikke bare militærgrønn). Han har skjønt at rosa og lilla er jentefarger, så det vil han ikke bruke lenger. Jeg har kjøpt litt i jenteavdelingen og en del på Polarn O. Pyret (men nå hat det blitt verre også der). Noen sportsbutikker har også fine farger til begge kjønn. Han liker biler og store kjøretøy, og ikke enhjørninger. Vi ønsker oss tøffe kjøretøy i fine farger. Anonymkode: 4c115...b8d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #15 Skrevet 7. juni 2022 Spørsmålet er jo om den magestroppen egentlig har noen støtte, eller om han bare bruker den fordi den er der. Fjellreven har mange fine sekker i flere farger og størrelser, men de har ofte ikke magebelte. Sjekk f.eks denne https://www.fjellrevenshop.no/produkt/fjellreven-reven-20/ Anonymkode: 578df...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #16 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjøp klær i jenteavdelingen da, hvis det er så grusomt å handle klærne i gutteavdelingen. Alternativt kan du si klær selv. Anonymkode: dca97...336 Det har jeg ofte gjort, problemet er at jenteklærne får et veldig jentete snitt når man kommer opp i størrelsene. Han bryr seg ikke særlig om hva han har på, men tviler på at han vil gå med slengbukse og crop-genser. Eller tights for den del 😅 Tidligere kjøpte jeg ofte joggedresser i rød, lilla og plomme på jenteavdelingen, og grønn, blå, grønn og oransje/gul på gutteavdelingen. Men nå når han må ha str.140 er det veldig sjeldent å finne. Ønsker meg så innmari en butikk som bidrar til litt fargeglede for større barn også. Anonymkode: d5b1f...b92
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #17 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han har skjønt at rosa og lilla er jentefarger, så det vil han ikke bruke lenger. Anonymkode: 4c115...b8d Så du lærer gutten din at farger er kjønnet? La han heller få bruke det han ønsker. Det er feil å oppdra barn til at dette er jentefarger, og dette er guttefarger. Anonymkode: 3d4ea...31f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #18 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du lærer gutten din at farger er kjønnet? La han heller få bruke det han ønsker. Det er feil å oppdra barn til at dette er jentefarger, og dette er guttefarger. Anonymkode: 3d4ea...31f Det er vel ikke sikkert at han er oppdratt til det. Han ser det vel rundt seg, at ingen gutter på hans alder går i rosa klær... Anonymkode: 9c525...8ef 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #19 Skrevet 7. juni 2022 Skolesekker er jo lett. Det er bare å kjøpe Bergans, og holde seg unna de Beckmann sekkene med glorete motiver. (Dvs. Du bør kanskje lete etter en av de 24l 2GO sekkene de hadde frem til i fjor. De finnes i grønt og hvitt og masse farger, som fint kan brukes på tvers av kjønn. Når det gjelder klær, så er det nok et triks å være litt kreativ i å finne steder å kjøpe klær. Lindex er relativt gode på å ha forskjellige farger på klærne. Også innenfor gutteavdelingen. Anonymkode: 3cf16...ac6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #20 Skrevet 7. juni 2022 https://www.polarnopyret.no/barneklaer?alder=6-12a Anonymkode: 29b87...444
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå