vill_i_vest Skrevet 7. juni 2022 #1 Del Skrevet 7. juni 2022 Hei. Jeg sliter veldig med soleksem. Dette er ikke nytt for meg, da det kommer hver vår og har gjort det siden jeg var 15 år (jeg er 37). Det har gradvis blitt verre, og i år topper det alt! Jeg har de tidligere årene tatt betakaroten som egenbehandling. Begynt med 7,5 gram og gått opp til 14 gram midt på sommeren. I år har jeg derimot ikke fått tak i de jeg har pleid å bruke, så jeg har i grunn aldri kommet i gang med behandlingen. Nå er det så ille at bare det å gå ut til postkassen skaper store utbrudd over armer og brystkassen. Det er helt krise, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet heller ikke om legen kan gjøre noe som helst, og det er i grunn derfor jeg spør her inne: kan legen hjelpe meg med dette? Jeg vil helst kunne dra ut i sola og kose meg, men slik det er nå orker jeg ikke tanken på det. Bilde av hånda mi etter å ha gått ut til postkassen i går. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Del Skrevet 7. juni 2022 Ja, dette kan og bør legen hjelpe med! Er en del hudsykdommer, blant annet lupus, som kan få forverring ved sol. Anonymkode: 388fe...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Del Skrevet 7. juni 2022 Jeg sliter også veldig med soleksem, som på det verste går det over i elveblest. Må da ta allergitabletter for å roe det ned. Husker ikke hvilken type jeg har pleid å få resept på, men den må tas på kvelden fordi man kan bli veldig trøtt. Kan jo være noe å foreslå for legen? Anonymkode: c2826...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå