AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Det er en gutt jeg har fått øynene opp for i det siste, nettopp fordi jeg merker at han begynner å like meg mer og mer i det siste. Men det er en ting som jeg er så frustrert over, som jeg gjerne vil ha hjelp til. La oss kalle han Adrian. Det er åpenbart at han flørter med meg og er interessert. Dagen før jeg hadde bursdag så kom vi i en liten diskusjon, som endte opp med at han ikke gratulerte meg og bare overså meg hele dag (vi går på samme skole og klasse, begge er 26 år). Nå i ettertid har Adrian heller ikke "etter-gratulert" meg, og heller ikke gitt meg noe så lite som en sjokolade. Jeg selv hadde vel gjort det til den jeg er interessert i, selv etter bursdagen når ting har blitt bedre igjen, for å vise at jeg er glad i vedkommende. Men det jeg synes er så rart, er at Adrian fint kan finne på å være gavmild mot andre folk i klassen, som for eksempel når en fyr skulle slutte, så ville Adrian at jeg og han skulle kjøpe noe til han som en avskjedsgave. Og det gjorde vi. En annen situasjon var at når Adrian sa noe feil til en annen jente i klassen, så ble han så flau at han dro dagen etter å kjøpte en sandwich til henne, for å på den måten si "unnskyld". Men til meg.... nada. Når han ser jeg blir nedstemt av ting han kan finne på å si, så gjør han ingenting med saken. Havner vi i små diskusjoner, så gjør han ikke stort for å ordne opp, men kan fint gå å stresse om det når det er noen andre han har diskusjon med. Nå mener jeg ikke at jeg vil få gaver fra han for at det skal fungere, men jeg blir bare litt sjokkert og frustrert over forskjellsbehandlingen. Jeg tror nok det kommer av at han er for komfortabel og trygg rundt meg, at jeg på en måte kan fint ordne opp igjen dagen etter. Jeg er ikke noe langsint. Men jeg føler jeg på denne måten igjen ikke viser min egen selvverdi og respekt. Må jeg da gå rundt og overse han og være sur helt frem til han kommer å ber om unnskyldning, for å vise min egen selvrespekt? Hva tror dere? Anonymkode: 7d214...271
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Er du sikker på at han er 26 og ikke... 6? Han viser umoden oppførsel, og en haug røde flagg. Søk opp "withholding affection as punishment" - det er en teknikk mange kjipe folk bruker for å få deg til å føye deg. Slik jeg ser det er han enten en umoden dritt som ikke fortjener deg, eller så bryr han seg ganske enkelt ikke om deg. Uansett bør du bare la ham gå. Han har vist sitt sanne jeg. Finn deg en bedre kar. Anonymkode: 54d91...a67 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Tenker at du har rett i at han er trygg på deg og ikke har behov for å bevise noe. På en måte positivt, men her høres det ut som om du får en behandling som kan tolkes som at han har en lavere standard for respekt ovenfor deg enn ovenfor andre. Ikke sikker han MENER det vondt, men han viser sin innstilling til deg gjennom sine handlinger. Det gjør vondt når man er glad i noen, men kanskje du trenger avstand for å ivareta egen selvrespekt og verdifølelse. Anonymkode: edfb5...a27
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er en gutt jeg har fått øynene opp for i det siste, nettopp fordi jeg merker at han begynner å like meg mer og mer i det siste. Men det er en ting som jeg er så frustrert over, som jeg gjerne vil ha hjelp til. La oss kalle han Adrian. Det er åpenbart at han flørter med meg og er interessert. Dagen før jeg hadde bursdag så kom vi i en liten diskusjon, som endte opp med at han ikke gratulerte meg og bare overså meg hele dag (vi går på samme skole og klasse, begge er 26 år). Nå i ettertid har Adrian heller ikke "etter-gratulert" meg, og heller ikke gitt meg noe så lite som en sjokolade. Jeg selv hadde vel gjort det til den jeg er interessert i, selv etter bursdagen når ting har blitt bedre igjen, for å vise at jeg er glad i vedkommende. Men det jeg synes er så rart, er at Adrian fint kan finne på å være gavmild mot andre folk i klassen, som for eksempel når en fyr skulle slutte, så ville Adrian at jeg og han skulle kjøpe noe til han som en avskjedsgave. Og det gjorde vi. En annen situasjon var at når Adrian sa noe feil til en annen jente i klassen, så ble han så flau at han dro dagen etter å kjøpte en sandwich til henne, for å på den måten si "unnskyld". Men til meg.... nada. Når han ser jeg blir nedstemt av ting han kan finne på å si, så gjør han ingenting med saken. Havner vi i små diskusjoner, så gjør han ikke stort for å ordne opp, men kan fint gå å stresse om det når det er noen andre han har diskusjon med. Nå mener jeg ikke at jeg vil få gaver fra han for at det skal fungere, men jeg blir bare litt sjokkert og frustrert over forskjellsbehandlingen. Jeg tror nok det kommer av at han er for komfortabel og trygg rundt meg, at jeg på en måte kan fint ordne opp igjen dagen etter. Jeg er ikke noe langsint. Men jeg føler jeg på denne måten igjen ikke viser min egen selvverdi og respekt. Må jeg da gå rundt og overse han og være sur helt frem til han kommer å ber om unnskyldning, for å vise min egen selvrespekt? Hva tror dere? Anonymkode: 7d214...271 Vil du at han skal kjøpe deg da? Han kjøper seg good-will fra de andre, kan jo være han tror dere har noe mer ekte. På den annen side kan det også bety at han ikke frykter deg. Men er ikke det en fin ting da? Vil du at han skal frykte deg? Gud, sosialisering er så slitsomt, er rart at ingen bare kan like hverandre for den de er, når det tross alt er det alle ønsker innerst inne. Anonymkode: d313d...173
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vil du at han skal kjøpe deg da? Han kjøper seg good-will fra de andre, kan jo være han tror dere har noe mer ekte. På den annen side kan det også bety at han ikke frykter deg. Men er ikke det en fin ting da? Vil du at han skal frykte deg? Gud, sosialisering er så slitsomt, er rart at ingen bare kan like hverandre for den de er, når det tross alt er det alle ønsker innerst inne. Anonymkode: d313d...173 Synes mye av det TS beskriver handler mest om det å vise omtanke og at man bryr seg om andres følelser. Det handler vel ikke om at man får en sjokolade liksom, men om den innsatsviljen som ligger bak gesten. Denne oppmerksomheten kunne sikkert også vært ord istedenfor "ting". Min tolkning. Anonymkode: edfb5...a27 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Du, det her er fort typen som seinere stiller opp for alle andre unntatt egen kone og barn. Han som skal fikse og ordne og hjelpe andre å flytte etc., men som ikke tar i hjemme. Det er ikke positivt! At det ikke er så nøye med deg, liksom. Det er jo hun han er glad i han burde prioritere høyest. Anonymkode: e1be1...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Du får gjøre som noen jeg har hørt om En kone hadde samme problem men var rådsnar Kona dro til en kompis av mannen som ofte fikk hjelp og fikk han til å ringe mannen å be om hjelp med noe. Mannen kom kjapt bortom og hun og satt der med det hun ville ha fikset når han kom. Anonymkode: 1bbf0...de9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 Kanskje han er redd for å etablere seg som tøffel overfor akkurat deg, siden dere har noe på gang. Hvis han er sånn steil er det nok ikke så bra. Anonymkode: edfcb...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå