AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Jeg har en veninne som nå er gravid i 7 månede. Hun har aldri vært interessert i barn og familie, da jeg gikk gravid så snakket hun om alt annet enn om min graviditet, ikke ville hun hjelpe meg med noe og var ofte negativ og sa stakkars meg. Nå venter hun jo da barn og ringer meg for alt mulig, sier at vi må på barneferie, at hun gleder seg sånn, at barnerommet skal innredes og om jeg vil hjelpe. Jeg synes det er merkelig og rart, små irriterende. Er jeg rar? Anonymkode: 554b5...0c9 2
Gjest ti10 Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Det jo ikke unormalt at hun er opptatt av barnerelaterte temaer nå når hun selv er gravid..? Det hadde vært mer spesielt hvis hun hadde vært i 7. måned og gitt uttrykk for at unger og alt som hører med var det minst interessante hun kunne forestille seg ...
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 ti10 skrev (Akkurat nå): Det jo ikke unormalt at hun er opptatt av barnerelaterte temaer nå når hun selv er gravid..? Det hadde vært mer spesielt hvis hun hadde vært i 7. måned og gitt uttrykk for at unger og alt som hører med var det minst interessante hun kunne forestille seg ... Men merkelig at hun plutselig tar kontakt med meg? Jeg som var så uinteressant da jeg gikk gravid, ikke var hun interessert i å høre om det heller. Mens nå skal jeg stille opp for henne? Anonymkode: 554b5...0c9 1
Hactar Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Vel det er jo litt irriterende med selvsentrerte mennesker som ikke klarer å vise litt interesse for det andre er opptatt av, men samtidig veldig naturlig at hun nå bobler over av forventninger til familielivet. Er hun en god venninne som kanskje har modnet litt, kan du jo glede deg over at dere nå får mer til felles. Men er hun fortsatt bare opptatt av seg og sitt, bare nå med barn, trenger dere ikke akkurat å dra på ferie sammen. 12 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Det er jo bare sånn det er. Jeg var sånn før antagelig fordi jeg mistet et barn. Klarte ikke å involvere med i vennene mine sine barn. Lenge etter fikk jeg selv barn og nå er jeg smertelig klar over at jeg forventer ingenting fra mine gamle venner, da jeg aldri var der for dem. Det bør ikke være det samme med henne, men noen følelser kan ligge bak, eller at man rett og slett ikke bryr seg når man er ung og ikke er gravid selv. Nå er det jo veldig hyggelig at hun også skal ha barn da. Men hvis du ikke vil henge med henne og barnet, får du nesten si fra. Det kan jo være tungt på slutten av graviditeten, og dersom hun ser på deg som en støtte, mens du i virkeligheten skriver innlegg om henne her, er det ikke noe godt vennskap. Anonymkode: 792f3...710 6 1
Gjest O.G. Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men merkelig at hun plutselig tar kontakt med meg? Jeg som var så uinteressant da jeg gikk gravid, ikke var hun interessert i å høre om det heller. Mens nå skal jeg stille opp for henne? Anonymkode: 554b5...0c9 Du trenger da ikke å stille opp for henne. Du kan jo bare minne henne på at du ikke fikk støtte fra henne da du startet familie.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 Drit i det da, hvis du liker. En en og tenker at familietur kan være fint med henne. Anonymkode: 7ee06...57b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #8 Skrevet 7. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Men merkelig at hun plutselig tar kontakt med meg? Jeg som var så uinteressant da jeg gikk gravid, ikke var hun interessert i å høre om det heller. Mens nå skal jeg stille opp for henne? Anonymkode: 554b5...0c9 Det velger du helt selv. Skjønner at det er irriterende, men venninnen din høres ganske normal ut, og jeg hadde ikke giddet å irritere meg over dette. Anonymkode: 9f941...213 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 Merker det samme. Vi var først ute og flere sa rett ut at de ikke ville snakke om (mitt) barn. Nå har de barn selv og det er lenge siden vi har snakket om noe annet enn småbarnslivet i felleschat 😅 Anonymkode: 6eab6...620
Daria Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men merkelig at hun plutselig tar kontakt med meg? Jeg som var så uinteressant da jeg gikk gravid, ikke var hun interessert i å høre om det heller. Mens nå skal jeg stille opp for henne? Anonymkode: 554b5...0c9 At fokuset hennes endres når hun har barn på vei selv er da bare naturlig? Det du kaller manglende engasjement fra henne da du var gravid, så fra hennes side antagelig ut som at du fikk nye interesser og prioriteringer enn det vennskapet deres til da hadde handlet om, og som hun ikke var en del av. Nå er hun en del av det, og tar kontakt med deg som allerede er der for å bygge opp det fellesskapet igjen. Men for all del, er du ikke interessert i vennskapet lenger står det deg helt fritt å la være 4 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 Dersom du spurte henne om hjelp til ting da du var gravid og fikk nei, og hun nå spør om tilsvarende tjenester fra deg så sier du bare nei du også. Du behøver ikke fremstå som bitter ved å si: «Du hjalp ikke meg så da hjelper ikke jeg deg», men du kan jo bare si at du dessverre er opptatt med ditt. Å spørre om du vil være med på shopping for å kjøpe interiør til barnerommet er jo ikke akkurat noen stor «tjeneste», da det hovedsakelig er kvalitetstid sammen og skravling. Men dersom hun ber deg om å male barnerommet for henne, så kan du lett takke nei. Anonymkode: daf3c...bdc 6
deedee_ Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 Jeg har også en slik venninne, som bare ringer når hun vil prate om seg og sine ting, men er totalt uinteressert i meg og mitt liv. Har sluttet å pleie det vennskapet, for å si det sånn. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #13 Skrevet 7. juni 2022 Jeg tipper din venninne opplevde det stikk motsatt fra deg, at når du var gravid ville du ikke snakke om graviditeten, vondter og mas om baby. Så hun antar vel bare at endelig har dere noe til felles igjen, siden du zooma ut når du skulle bli mor. Men det er helt valgfritt av deg å stille opp for henne. Vil du miste henne som venn har du muligheten nå. Anonymkode: 423fa...69f 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #14 Skrevet 7. juni 2022 Jeg har nok selv faket mer interesse enn det hun gjorde, men babyer var ikke interessert før jeg fikk barn. Og nå med skolebarn er det ikke veldig interessant å snakke om motoriske milepæler heller. Barn er som en hobby. Ikke så interessant for de som ikke deler hobbyen Anonymkode: 0bcd9...ff6 4 1
mingus Skrevet 7. juni 2022 #15 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tipper din venninne opplevde det stikk motsatt fra deg, at når du var gravid ville du ikke snakke om graviditeten, vondter og mas om baby. Så hun antar vel bare at endelig har dere noe til felles igjen, siden du zooma ut når du skulle bli mor. Men det er helt valgfritt av deg å stille opp for henne. Vil du miste henne som venn har du muligheten nå. Anonymkode: 423fa...69f Mas om baby 😆 ser for meg ei "venninne" som sitter der og må tvinge seg selv til å lytte; "ånei nå skal hun mase om den der babyen igjen" Greie folk 😀
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #16 Skrevet 7. juni 2022 Helt normalt. Hun er der nå. Vanskelig å sette seg inn i før man faktisk skal ha barn selv. Jeg var null interessert i baby/familiesnakk før jeg fikk barn selv. Anonymkode: b479f...456 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #17 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men merkelig at hun plutselig tar kontakt med meg? Jeg som var så uinteressant da jeg gikk gravid, ikke var hun interessert i å høre om det heller. Mens nå skal jeg stille opp for henne? Anonymkode: 554b5...0c9 Hun klarte vel ikke å sette sef inn i og forstå den situasjonen da, siden hun selv ikke hadde gjennmgått noe slikt. Og at hun ikke interesserte seg om barn/graviditet, og ikke gadd å snakke/forholde seg til det. Egoistisk? Ja. Men kan være en årsak. Nå er hyn selv i situasjonen og klarer da å engasjere seg Anonymkode: 651a3...805 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #18 Skrevet 7. juni 2022 Hvis du liker henne så skjønner jeg ikke hvorfor du skal irritere deg over dette. Vi var først ut med å få barn. Lenge før mine venninner. Nå har min bestevenninne fått baby, og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke skulle stille opp, vise interesse og være glad på hennes vegne bare fordi hun selv viste lite interesse da jeg var i hennes sko. Jeg er jo i en annen situasjon av livet nå, enn det hun var da det var jeg som fikk barn. Det er heldigvis ikke sånn at man er pliktet til å være kjip tilbake. Jeg tenker at vi vet ikke hvordan vi ville vært dersom situasjonen var snudd. Hvis du liker henne så vær raus, og la det ligge Anonymkode: 83c4f...c49 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #19 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du liker henne så skjønner jeg ikke hvorfor du skal irritere deg over dette. Vi var først ut med å få barn. Lenge før mine venninner. Nå har min bestevenninne fått baby, og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke skulle stille opp, vise interesse og være glad på hennes vegne bare fordi hun selv viste lite interesse da jeg var i hennes sko. Jeg er jo i en annen situasjon av livet nå, enn det hun var da det var jeg som fikk barn. Det er heldigvis ikke sånn at man er pliktet til å være kjip tilbake. Jeg tenker at vi vet ikke hvordan vi ville vært dersom situasjonen var snudd. Hvis du liker henne så vær raus, og la det ligge Anonymkode: 83c4f...c49 Jeg stiller fint opp altså, det er ikke det. Men jeg hadde selv en svært krevende babytid og fikk ingen hjelp. Fikk bare kommentarer som "Stakkars deg" og var stort sett alene, så det at hun vil ha masse hjelp nå er bare irriterende. Anonymkode: 554b5...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #20 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg stiller fint opp altså, det er ikke det. Men jeg hadde selv en svært krevende babytid og fikk ingen hjelp. Fikk bare kommentarer som "Stakkars deg" og var stort sett alene, så det at hun vil ha masse hjelp nå er bare irriterende. Anonymkode: 554b5...0c9 Hva hadde du forventet av henne da? Dere var på to helt ulike steder i livet når du fikk ditt barn. Gulp, gråting, bleieskift og søvnmangel er ganske uinteressant for de fleste som ikke har barn selv og kanskje heller ikke har begynt å ønske seg barn. Det er det samme med bilsnakk, fotball, maraton, shopping, mote, scrapping og mye annet, jeg bryr meg midt bak og klarer ikke engasjere meg i det men det kan jo komme en dag hvor livet mitt forandrer seg og ting begynner å bli interessant. Anonymkode: d94d5...f6d 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå