AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Jeg går på medisiner som fortiden er vanskelig å få tak i. Det er ventet inn ila neste uke, men det er etter at jeg har reist. Mannen her hjemme kommer etter, neste helg. Så han kan hente de på apoteket og ta med, så jeg får disse, når de kommer. Dette er ikke opiater/andre sterke medisiner eller medisiner som er på dopingsliste. De er imidlertid reseptbelagte. Er det noen som har tatt med medisiner tilhørende andre, uten problemer? Bør jeg ev skrive en "fullmakt" på engelsk til han, om at jeg "godkjenner" at han tar med? Noen forslag på hvordan vi løser dette? Anonymkode: d9099...863
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Hvor er det du skal reise? Litt forskjell på England og Egypt. Anonymkode: 02e50...c2a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Nei du kan ikke skrive en "fullmakt" på reseptbelagt medisin, den eneste måten å løse dette på er at han får medisin med resept i sitt navn. Anonymkode: 81eb8...d04 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nei du kan ikke skrive en "fullmakt" på reseptbelagt medisin, den eneste måten å løse dette på er at han får medisin med resept i sitt navn. Anonymkode: 81eb8...d04 Han trenger ikke disse medisinene selv, så kan ikke tenke meg at legen vil bare skrive de ut på han. Kanskje jeg kan be legen skrive en erklæring el noe. Anonymkode: d9099...863
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Det høres ut som dere kanskje bør ta en kjøretur til et apotek lenger unna, hvis mulig, og kjøpe medisinene der. En lengre kjøretur kan være verdt det, fremfor trøbbelet med å frakte reseptbelagte medisiner i en annens navn (som ikke er lov). Anonymkode: 9365b...fbc
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres ut som dere kanskje bør ta en kjøretur til et apotek lenger unna, hvis mulig, og kjøpe medisinene der. En lengre kjøretur kan være verdt det, fremfor trøbbelet med å frakte reseptbelagte medisiner i en annens navn (som ikke er lov). Anonymkode: 9365b...fbc Det er tomt i hele Norge, faktisk, inkl nettapotek. Så det er ikke så enkelt. Dessverre. Anonymkode: d9099...863
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 Jeg har alltid med meg reseptbelagte medisiner i håndbagasje, og aldri har det hendt at de har blitt sjekket. Jeg har en egen liten gjennomsiktig pose eller veske som jeg har medisinene i som jeg tar ut og legger synlig når jeg skal igjennom sikkerhetskontrollen. På reise i Europa har det heller ikke blitt sjekket. Så sannsynligheten for at noen sjekker de medisinene med mindre han tar med seg veldig mange er liten. Hvis du tar en tbl om dagen og du skal være borte i 14 dager og det er 100 tbl i en pakke, ikke ta med hele pakken. Altså, selve pakken må være med, men ta ut pillebrettene du ikke trenger og la de være igjen hjemme. Anonymkode: 15370...05d 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #8 Skrevet 7. juni 2022 Ikke noe problem, det har jeg gjort mange ganger, og er på fly 2-4 ganger i uka. Om det blir tatt ut i sjekk kaster de bare et raskt blikk på det, og på meg. Anonymkode: 794d4...224
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke noe problem, det har jeg gjort mange ganger, og er på fly 2-4 ganger i uka. Om det blir tatt ut i sjekk kaster de bare et raskt blikk på det, og på meg. Anonymkode: 794d4...224 Det kan jo da være at de kaster mer enn et raskt blikk hvis de ser at navnet som står på medisinen er et annet kjønn enn den som reiser? Anonymkode: a3035...ca4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 Jeg har reist mye og reiser fortsatt mye, og tar med meg smertestillende som Nobligan samt både Sobril og Imovane i håndbagasjen. Jeg har ikke med eskene heller, har tenkt at det sikkert går greit å bare åpne Helsenorge og vise reseptene der. Har ALDRI blitt stoppet, og jeg har vært i land hvor man kan få dødsstraff for narkotika. Dette går nok bra, TS. Om du er veldig usikker så få legen til å skrive ut en erklæring på Engelsk. Ikke hør på de som krisemaksimerer her inne. Anonymkode: 699ff...e72 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det kan jo da være at de kaster mer enn et raskt blikk hvis de ser at navnet som står på medisinen er et annet kjønn enn den som reiser? Anonymkode: a3035...ca4 Det er det i mitt tilfelle. Er snakk om pappa og ektemann. Jeg er kvinne. Alle har "internasjonale" navn. Anonymkode: 794d4...224
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har reist mye og reiser fortsatt mye, og tar med meg smertestillende som Nobligan samt både Sobril og Imovane i håndbagasjen. Jeg har ikke med eskene heller, har tenkt at det sikkert går greit å bare åpne Helsenorge og vise reseptene der. Har ALDRI blitt stoppet, og jeg har vært i land hvor man kan få dødsstraff for narkotika. Dette går nok bra, TS. Om du er veldig usikker så få legen til å skrive ut en erklæring på Engelsk. Ikke hør på de som krisemaksimerer her inne. Anonymkode: 699ff...e72 Herregud, man skal lese mye vilt her inne! Det du driver med er jo direkte farlig å oppfordre til. Det står overalt at man ALLTID skal la medisiner ligge i originalemballasjen, med tydelig etiketter fra apoteket som viser hvem de er utskrevet av og hvem de er skrevet ut til. Å ta med løse medisiner til land som Saudi-Arabia og andre land med dødsstraffer for narkotikasmugling er jo potensielt livsfarlig og ikke noe du bør sitte og oppfordre til. DU HAR BARE HATT FLAKS HITTIL! Anonymkode: 9365b...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 TS her. Tror folk kanskje ikke har lest ordentlig på hovedinnlegget. Han skal ikke ta med seg, for seg selv. Han tar i så fall, for meg. Medisiner som ikke "tilhører" han. Dette fordi de kommer inn etter at jeg har reist. Ellers så tar jeg personlig alltid med egne medisiner, på utenlandsreiser, I original emballasje. Uavhengig av om jeg skal til Tyskland el Asia. I dette tilfellet så er jeg borte i 4,5 uker. Har her og nå kun for to av disse. Derfor er det prekært at jeg får disse, der jeg er. Anonymkode: d9099...863
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. Tror folk kanskje ikke har lest ordentlig på hovedinnlegget. Han skal ikke ta med seg, for seg selv. Han tar i så fall, for meg. Medisiner som ikke "tilhører" han. Dette fordi de kommer inn etter at jeg har reist. Ellers så tar jeg personlig alltid med egne medisiner, på utenlandsreiser, I original emballasje. Uavhengig av om jeg skal til Tyskland el Asia. I dette tilfellet så er jeg borte i 4,5 uker. Har her og nå kun for to av disse. Derfor er det prekært at jeg får disse, der jeg er. Anonymkode: d9099...863 Det er det jeg svarer på. Har reist med medisiner som står i annet navn hele livet. Har blant annet alltid med meg et-par ting for sikkerhets skyld på ferie. Som står i mannens navn, ikke mitt, da han bare skriver ut til seg selv. Anonymkode: 794d4...224
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 Jeg har reist mange ganger med f.eks p-piller i håndbagasjen uten å ha med verken pakken eller resepten. Har aldri blitt spurt noe om det og heller aldri tenkt på det som et problem Anonymkode: f3a71...c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå