Isa Naemi Skrevet 11. november 2005 #1 Skrevet 11. november 2005 Jeg vurderer å kjøpe en Rembo kjole på postordre fra Danmark, fra Askepot - Valentino. Nå har jeg forsøkt å finne ut hvilke faktiske kostnader dette vil medføre, både hos tollvesenet, posten og kvinneguidens sider, i tillegg til fra butikken - men er fortsatt like forvirret! Toll, moms, mva...? Derfor håper jeg noen av dere har bestilt og mottatt kjole på postordre fra Danmark - og dermed kan fortelle meg hva som er riktig?!
Gjest Gjest_Bolle_* Skrevet 11. november 2005 #2 Skrevet 11. november 2005 Hei! Jeg kjøper min brudekjole skreddersydd fra danmark og det kommer til meg på posten. Har hørt andre som har bestilt fra samme skredder og det koster ingenting ekstra. Jeg skal bestille brudepikekjole fra danmark også, men er ikke sikker på hvordan det blir da... Hmmmm
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #3 Skrevet 12. november 2005 Koster kjolen over 200kr må du betale 25% MVA i tillegg til prisen på kjolen Koster kjolen over 1000kr kommer det i tillegg til dette også toll. Vet ikke hva tollen er på klær, men vil tro du kan få vite dette hos tollvesenet.
Gjest Marikken Skrevet 12. november 2005 #4 Skrevet 12. november 2005 Hvorfor ikke ringe tollvesenet? Det gjorde min samboer. Jeg bestiller fra USA (utrolig billig.) Jeg betaler 2000 for kjole inkludert alt av toll og avgifter.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #5 Skrevet 12. november 2005 Hvor bestiller du fra siden du får d så billig gjest Marikken???
Søta Skrevet 12. november 2005 #6 Skrevet 12. november 2005 Prøve å få en oppklaring her... Eller nei ble litt usikker... Det finnes en avtale mellom de nordiske landene ang toll - en skal alltid betale moms i et av landene - men tror nok bare det gjelder dersom du tar med inn kjolen selv. Om en bestiller fra USA og får tilsendt pr post skal en iallefall betale 25% moms. I tillegg kommer posten / tollvesnets avgifter som vel er 172,- for jobbe. Hør der du bestiller kjolen om de kan trekke fra den danske momsen! Da blir den jo 25%(?) billigere, og vil vel da egentlig koste det samme... Det er fult mulig. Du kan også spør om de kan skrive en lavere pris på pakken - da betaler du jo moms utifra en lavere pris... Du unngår nok ikke dette på en så stor pakke - men det blir vel uansett billigere. Porto er vel avhengig av hvor mye det koster å sende fra danmark til norge. Om du reiser for å hente den slipper du den norske momsen, men må betale den danske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå