AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #21 Skrevet 7. juni 2022 Det er liksom én ting å ha den fine porselenshuden som kjendiser, men jeg er seriøst mer gråblå enn hvit. Og så er jeg ram på å få blåmerker på beina, så jeg ser jo f... ikke ut 😄 Hadde jeg vært Nicole Kidman skulle jeg slått meg til ro med fargen altså 😄 Anonymkode: 24e44...3ba 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #22 Skrevet 7. juni 2022 Jeg blir også likbleik uten sol, så jeg soler meg om ettermiddag/kveld og unngår sola når den er på det sterkeste. Da får jeg et bittelite hint av brunfarge etter første gang, og så blir den gradvis dypere ved senere soling, uten å bli brent. Anonymkode: 12338...e82 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #23 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvis sola skal lage D-vitamin i huden, er en konsekvens av den prosessen at du blir rosa i huden. Deretter kommer brunfargen som et biprodukt. Null brunfarge, null vitamin D. Anonymkode: 5d041...746 Bullshit Anonymkode: c8b04...ff6 1 1
Curiousine Skrevet 7. juni 2022 #24 Skrevet 7. juni 2022 Jeg prøvde for harde livet å bli brun tidligere, alt for mye solarium, sololje osv. Nå er jeg fornøyd sånn som jeg er, smører meg høy faktor, tar ikke solarium lenger å stresser ikke med å ligge flere timer i solen😁 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #25 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er liksom én ting å ha den fine porselenshuden som kjendiser, men jeg er seriøst mer gråblå enn hvit. Og så er jeg ram på å få blåmerker på beina, så jeg ser jo f... ikke ut 😄 Hadde jeg vært Nicole Kidman skulle jeg slått meg til ro med fargen altså 😄 Anonymkode: 24e44...3ba 😆 Samme her! Jeg er blek på en veldig kjip måte. Blandingshud i ansiktet har jeg også, så ser IKKE ut som en porselensdukke selv om jeg er bleik. Ble stadig vekk spurt av lærere på skolen om jeg følte meg syk opp i gjennom. Følte meg gjerne litt sliten resten av dagen etter kommentaren men var fin rett i forveien (hulk 😭😉) Jeg bryr meg ikke om at folk vil sammenligne hudfarge lenger. Det gjør folk ennå i voksen alder. Hvis det er det som skal til for at de skal føle seg bra så... Anonymkode: 53399...5ee 1
Ava+, Skrevet 7. juni 2022 #26 Skrevet 7. juni 2022 Jeg er også blek, og har hatt komplekser for det nesten hele livet. Jeg bestemte meg for noen år siden å "omfavne" blekheten min og det er det beste jeg har gjort mtp selvfølelse og sånt Vi er alle forskjellige, og det bør være like greit å vare hvit i huden som brun. Eller annen farge. Har fått masse komplimenter for min fine, hvite hud etter at jeg ble voksen og stresset mindre med å bli brun (som jeg aldri ble uansett). Så TS, drit i hva folk sier, og prøv å akseptere din fine, hvite hud. Du er fin som du er 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #27 Skrevet 7. juni 2022 Jeg ble til stadighet spurt om jeg var syk, kalt spøkelset Casper og Wednesday Addams (tok akkurat den som et kompliment!) i hele ungdommen og tjueårene. Nå er jeg i midten av førtiårene og noen av de samme damene som kom med frekke kommentarer spør hvordan huden min kan se så ung ut. Fordi jeg aldri grillet meg i solarium vel! Anonymkode: 7123d...7c3 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #28 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg ble til stadighet spurt om jeg var syk, kalt spøkelset Casper og Wednesday Addams (tok akkurat den som et kompliment!) i hele ungdommen og tjueårene. Nå er jeg i midten av førtiårene og noen av de samme damene som kom med frekke kommentarer spør hvordan huden min kan se så ung ut. Fordi jeg aldri grillet meg i solarium vel! Anonymkode: 7123d...7c3 Folk eier jo ikke skam eller folkeskikk 🙈 Anonymkode: 911d4...fe7
AprilLudgate Skrevet 7. juni 2022 #29 Skrevet 7. juni 2022 Jeg er også megahvit, og før ble all selvbruning bare oransje på meg. Nå er markedet heldigvis bedre, så jeg bruker dråper i ansikt og skum på kropp. Bare sånn at der blir veldig lett farget. Ikke at du må det, jeg blir bare lei av folk som stirrer på lys hud på sommeren. Jeg er ca like hvit som hun Emma (?) og hun andre med blomstene på bildene. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #30 Skrevet 7. juni 2022 Jeg er også likbleik. Det er så sykt flaut. Store, feite blå blodårer som synes i trynet mitt hele året. Jeg er ikke albino og har mørkeblondt hår så det er ikke _det_. Det er dritflaut og jeg ser seriøst ut som jeg er svært syk. Men jeg har ingen vitaminmangler. Jeg veksler mellom å smøre meg med spf 30 og 50. Jeg er en del ute i solen og svetter om sommeren, men blir ikke hverken brun eller brent. Huden min bare "tar" ikke. Anonymkode: f797d...ca1
Djungelvrål Skrevet 7. juni 2022 #31 Skrevet 7. juni 2022 Nei, det er ikke farlig. Gå ned til spf 20 og sitt i sola litt. Det har du godt av. Bruker du spf 50 blir du ikke brun 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #32 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 9.10): Jeg er så bleik at jeg føler alle tenker '' herregud, hun der var bleik ''🙇♀️ er det skadelig å ligge ute i sola i 1t uten å smøre seg for eksempel? jeg bruker alltid solfaktor 50, men vurderer sterkt å gå ned i faktor. Kjæresten derimot mener jeg kommer til å bli rød som en hummer og bli skikkelig brent. Anonymkode: 0aa75...f05 Jeg og får høre at jeg er bleik, jeg er mye ute og er aktiv. Jeg bruker fuktighetskrem, men ikke solkrem. Jeg nekter å ta i bruk selvbruning for det er ikke så veldig pent, kan bli vanskelig å få det pent. Jeg tar vitaminer, spiser sunt og sover mye. Likevel er jeg like bleik, men hvit mann skal være hvit. Anonymkode: 34744...892 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #33 Skrevet 8. juni 2022 Jeg er mye ute i solen, bruker sjeldent solkrem, blir ikke solbrent, har pen hud og egentlig litt babyface. De fleste i min familie har stygg og rynkete hud innen de ble 32, som jeg er nå. Har ei søster på 26 som ser mye eldre ut enn meg. Anonymkode: 34744...892
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #34 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er mye ute i solen, bruker sjeldent solkrem, blir ikke solbrent, har pen hud og egentlig litt babyface. De fleste i min familie har stygg og rynkete hud innen de ble 32, som jeg er nå. Har ei søster på 26 som ser mye eldre ut enn meg. Anonymkode: 34744...892 Det tviler jeg på. De er 32, ikke 82. Anonymkode: 911d4...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #35 Skrevet 8. juni 2022 Faktor 50 stenger jo ute all sol. Det er da ikke sånn at vi ikke skal ha noe sol i det hele tatt!? Vi har godt av solskinn på huden, ikke overdrevet mye, men normalt mye. Da danner f.eks kroppen D-vitamin selv, og det er godt for oss å nyte solen litt. Vi mennesker har levd i titusenvis av år uten solfaktor. Det er ikke nødvendig å blokkere solen helt heller. Anonymkode: 346f8...a38 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #36 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det tviler jeg på. De er 32, ikke 82. Anonymkode: 911d4...fe7 Du får tvile så mye du vil, jeg kan ikke akkurat poste bilder av de her. Anonymkode: 34744...892
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #37 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du får tvile så mye du vil, jeg kan ikke akkurat poste bilder av de her. Anonymkode: 34744...892 Dersom du har penere hud enn de så kommer jo ikke det av at du har vært MER i sola enn de, hvis det var det du mente? Da har du bare bedre gener, eller er rundere i ansiktet enn de er. Ingen får penere hud enn de rundt seg av å grille seg uten solkrem. Har man penere hud så har du bare bedre hudgener. Anonymkode: 911d4...fe7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #38 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom du har penere hud enn de så kommer jo ikke det av at du har vært MER i sola enn de, hvis det var det du mente? Da har du bare bedre gener, eller er rundere i ansiktet enn de er. Ingen får penere hud enn de rundt seg av å grille seg uten solkrem. Har man penere hud så har du bare bedre hudgener. Anonymkode: 911d4...fe7 Nei, jeg har passet på til en viss grad, men bruker ikke solkrem. De røyker og ligger i sol konstant. Anonymkode: 34744...892
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #39 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg har passet på til en viss grad, men bruker ikke solkrem. De røyker og ligger i sol konstant. Anonymkode: 34744...892 Hvis de både røyker og soler seg konstant så er det ikke rart huden er sliten allerede i så ung alder. Da forstår jeg at du har finere hud enn dem. Anonymkode: 911d4...fe7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #40 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvis de både røyker og soler seg konstant så er det ikke rart huden er sliten allerede i så ung alder. Da forstår jeg at du har finere hud enn dem. Anonymkode: 911d4...fe7 Føler ikke at jeg kan si at jeg passer bedre på huden min når jeg ikke bruker produkter. Men jeg har ikke tålmodighet til å bli liggende timevis i sola heller. Anonymkode: 34744...892
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå