Gjest Spacegirl Skrevet 11. november 2005 #1 Skrevet 11. november 2005 Dette er kanskje et teit spørsmål, men jeg spør allikevel. Jeg hadde besøk av pappa i dag, og han spurte om jeg skulle på svømming. Da svarte jeg at nei, jeg hadde fått mensen så jeg venter til tirsdag. Og da jeg sa det, ble pappa skikkelig ille berørt. Så bort og ned, sa ingenting og begynte å fikle febrilsk med noe datautstyr han hadde kjøpt. Hvorfor i all verden? Burde jeg ikke nevnt mensen? Var det uhøflig eller noe? Han er i 60-åra, kanskje folk i den alderen ikke er vant til at man snakker om mensen? Jeg skjønner det ikke, så opplys meg folkens. Hvis dere har noen formeninger
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #2 Skrevet 11. november 2005 Hvis han er i 60 årene er han kanskje ikke så vant til det, nei. Men jeg stusser litt over at du ikke kjenner han bedre, har dere bodd fra hverandre i oppveksten?
Iceglow Skrevet 11. november 2005 #3 Skrevet 11. november 2005 Jeg hadde nok kunnet sagt nøyaktig det samme uten å tenkt meg om, men jeg tror neppe jeg hadde sagt noe som jeg hadde visst at han kom til å bli pinlig berørt av det. Men uhøflig? Nei, når du ikke visste han kom til å reagere, ikke etter min mening. Men som sagt, hadde neppe nevnt det igjen. “Uggen i magen” eller “det passer litt dårlig” er greie omskrivninger som jeg tror de fleste 60 åringer skjønner, men de er vage nok til at de kan late som de ikke forstår Men om 60 åringer generelt er slik vet jeg ikke. Snakker om det meste med de fleste, men så har jeg trolig en omgangskrets som har en del østrogen fra før, så de har blitt herdet
Gjest vimse Skrevet 11. november 2005 #4 Skrevet 11. november 2005 Jeg syns ikke det var upassende, hadde min far spurt, hadde jeg svart på samme måte. Mens er en del av det å være kvinne, og et begrep som brukes mye i dag, jeg tror det ville bli litt ekstra pes om man skulle sile hvem man sa det ordet til. Nå snakker jeg ikke om detaljer rundt mens, for det er vel ikke akkurat så mange som går rundt og deler det med alle og enhver.. Men selve begrepet mens synes jeg da ikke er skadelig å nevne.. For ti år siden snakket jeg helt tilfeldig til min svigermor, som da var 55 om p-piller, hun ble helt rød i toppen stakkar.. Men, den som snakket om oralsex for ikke så lenge siden, jo det var henne.. Ikke akkurat på den måten som en tenåring ville gjort det, men allikevel, hun sa ordet, og spurte om ikke det var bare via munnen og noe sånt, jeg holdt jo på å le meg fillete! Kanskje det er litt vanskeligere for menn over en viss aldersgrense? Konene deres har kanskje ikke snakket om sånt, så de vet lite, og vet ikke helt hvordan de skal reagere?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #5 Skrevet 11. november 2005 Pappa er ikke så god på snakk om sånt han heller og han er i førtiårene Mange gutter/menn sliter med det, en kamerat av meg er helt ekstrem han haaaaater det (så da er det jo ekstra gøy å snakke om det... )
Gjest Catwoman Skrevet 11. november 2005 #6 Skrevet 11. november 2005 Jeg husker jeg ba om å slippe gym en gang på skolen, jeg var vel 12 tror jeg, fordi jeg hadde så magesmerter, hvorpå da læreren (en mann) spurte om jeg hadde fått mensen. Jeg husker jeg syntes det var ganske upassende. Mensen var jo fortsatt veldig flaut for oss den gangen. (det var heller ikke mensen som var årsaken) Men ja, kan godt tenke meg en del godt voksne menn synes mensenprat er litt "flaut" var vel ikke så mye prat om det før. Og kanksje spesielt med sine gene døtre.
Gjest LoisLane Skrevet 11. november 2005 #7 Skrevet 11. november 2005 Jeg kan godt snakke om mensen med andre jenter, men må nok innrømme at jeg synes det hadde vært flaut å nevne det for faren min. Kanskje jeg har vokst opp i førtiåra rent mentalt...?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #8 Skrevet 11. november 2005 Finn på noe bedre a'. Mensen er dritkjedelig. -jente, 34-
Malama Skrevet 11. november 2005 #9 Skrevet 11. november 2005 Jeg ville nok ikke brukt det ordet ovenfor min far, ville bare sagt "vondt i magen" eller noe sånn, men det er stort sett det jeg sier alltid jeg, jeg har aldri vært av den typen som snakker m mensen, med hverken venninner (vel, egentlig ikke hatt så mange av dem at det gjør noe...) eller andre.
Gjest Spacegirl Skrevet 12. november 2005 #10 Skrevet 12. november 2005 Jeg syns jeg har et godt forhold til pappa, føler jeg kan snakke fritt og sier ofte ting uten uten å tenke først. Men jeg kjenner han ikke veldig godt nei, siden det har gått mange år uten noe kontakt. Men da tror jeg nok at jeg satser på litt omformulering dersom noe sånt kommer opp igjen . Takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå