Gå til innhold

Sende kort, eller melding, til sykepleier når hun har bursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere vært innlagt for å jobbe med mine alkoholproblemer. I dag kom jeg på at den sykepleieren som var den beste støtten der, hun har snart bursdag, (jeg husker datoer veldig godt). Jeg tenkte jeg enten skulle sende en SMS til henne den dagen, eller sende et kort - sendt til arbeidsplassen selvsagt, (ikke hjem til henne). Hvilket alternativ virker best?

Anonymkode: f99ca...83c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt noe sjokolade, til avdelingen hennes. Men allikevel tenker jeg at du har jo ikke noe med henne og gjøre lenger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde sendt noe sjokolade, til avdelingen hennes. Men allikevel tenker jeg at du har jo ikke noe med henne og gjøre lenger. 

Ja, jeg vet det, men jeg ville bare gi henne en liten oppmerksomhet. "Takk for sist, du betydde mye, håper du får en fin bursdag."

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fin tanke, men ville kanskje droppet det

Anonymkode: 5e05a...b71

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal være litt forsiktig med dette, hun gjorde jobben sin, og det er ikke sikkert hun tenker mer på dette i dag. Forstår at du er takknemlig fordi hun var så hyggelig, men jeg tror jeg ville latt det bli med tanken.

Anonymkode: 11531...27d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Veldig fin tanke, men ville kanskje droppet det

Anonymkode: 5e05a...b71

Hvorfor?

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Synes du skal være litt forsiktig med dette, hun gjorde jobben sin, og det er ikke sikkert hun tenker mer på dette i dag. Forstår at du er takknemlig fordi hun var så hyggelig, men jeg tror jeg ville latt det bli med tanken.

Anonymkode: 11531...27d

Jeg ønsker bare gi henne en oppmerksomhet. Det fikk jeg ikke i fjor da jeg var i behandling, men da overdrev jeg med gave. Nå tenker jeg bare et kort.

AnonymBruker
Skrevet

Et kort ville være koselig.  

Anonymkode: 69887...a7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kort er best, da slipper hun å svare om hun ikke gjerne vil. Sms blir man fort forpliktet til å svare på. 

Anonymkode: c1840...8db

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: e9290...25d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et kort til henne, med adressen til arbeidsstedet blir nok satt pris på. Synes sms blir for personlig, da det betyr at du har søkt opp hennes private nummer.

Anonymkode: 37ad1...db2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et kort ville være koselig.  

Anonymkode: 69887...a7b

Nei. Jeg har jobbet på institusjon i mange år, og tenk om alle pasientene skulle sendt kort og gaver. Og i fjor overdrev han med gavene skrev han. Nei, det er ikke greit å gi gaver til spl/vpl eller andre på avdelingen der du har vært innlagt. Du kan heller ikke skrive sms da vi ikke har lov til å utgi vårt nummer, og vi er rådet til å ikke svare hvis vi får sms på privat tlf i fritiden. Du kan heller ikke legge oss til på sosiale media, vi kan ikke godkjenne det, og vi skal ikke svare på sånt. 

Anonymkode: e9290...25d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg hadde sendt til arbeidsplassen. Jeg ville selv synes det hadde blitt for personlig å fått sms. Ønsker ikke at pasienter skal kontakte meg via sms, siden det er en profesjonell relasjon en har og at all kommunikasjon bør da skje via arbeidsplassen. 

Eller, for å unngå at det blir ubehagelig for en enkelt-ansatt, så kan du sende kort/en oppmerksomhet som blomster/sjokolade eller noe til alle ansatte. Skrive et kort om at du setter pris på støtten de har gjort og en ekstra takk til x ansatt som var kontakten din (eller hva hun var). 

Endret av Luckiness
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et kort fra en pasient en gang. Syntes det var litt rart, men hyggelig, og hang det opp på kontoret (med sladdet navn). 

Anonymkode: eb38c...905

AnonymBruker
Skrevet

Nei nei nei

Anonymkode: d5207...764

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du skal ikke kontakte henne verken her eller der. Det er creepy og hadde du gjort det mot meg hadde jeg meldt avvik. Gå videre i livet. 

Anonymkode: 40686...ff1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dropp det ts. Jeg jobber også i helse og hadde syns et var creepy å få sms fra en tidligere pasient generelt, og med bursdagshilsen viser du tilnærmet stalkertendenser. Vedkommende gjorde jobben sin, nå er du ikke lenger innlagt og relasjonen er avsluttet. 

Anonymkode: cca17...fa8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, du skal ikke kontakte henne verken her eller der. Det er creepy og hadde du gjort det mot meg hadde jeg meldt avvik. Gå videre i livet. 

Glemte å skrive at hvis du en dag ble innlagt på nytt, ville jeg forklart saken for min sjef og bedt om å få slippe å ha ansvar for deg på mine vakter. Hvordan har du i det hele tatt fått snusen i når hun har bursdag? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal du ikke kontakte henne privat på verken SMS eller annet. En bursdagshilsen fra en tidligere pasient er alt for nært og hører ikke hjemme i den profesjonelle relasjonen mellom dere. I det eneste tilfellet hvor det er greit med en oppmerksomhet til helsepersonell er etter endt behandling, og da ved en blomst eller lignende til hele avdelingen, og et kort hvor du takker.

Anonymkode: dc916...296

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du gikk for langt med gave i fjor, ville jeg definitivt bare holdt meg langt unna nå. Generelt er det en hyggelig tanke i teorien, men veldig fort ubehagelig for mottaker i praksis. Hun var viktig for deg i en vanskelig periode, men du er en av mange (avsluttede) arbeidsoppgaver for henne.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor?

Jeg ønsker bare gi henne en oppmerksomhet. Det fikk jeg ikke i fjor da jeg var i behandling, men da overdrev jeg med gave. Nå tenker jeg bare et kort.

Absolutt ikke, la det være :) 

Anonymkode: 2da6d...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...