Gå til innhold

Hva er noe av det verste med å være en vakker kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er noe av det verste med å være en vakker kvinne?

Anonymkode: 381fc...7f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, jeg er stygg. Men det jeg liker med å være stygg er at jeg slipper å bekymre meg for å miste utseendet med alderen, fordi jeg er stygg enten jeg er 20 eller 70. Og så er det fint å kunne gå i fred på byen. 

Anonymkode: 95d9e...642

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

At ALLE menn vil ned i buksa du... Alle  snur seg etter deg... Og du må dille og dalle myyye for og se sånn ut sikkert.... Slitsomt i lengden..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 23, ser ut som jeg er 17-18 og ville ratet meg selv en 7, kanskje 8 på en god dag. Noen folk ville nok ratet meg høyere, andre lavere men jeg er generelt sett nydelig, noe jeg er klar over selv også, uten å skryte.

Forventningene som kommer når jeg alene skal gå forbi en guttegjeng er utfordrende. Jeg vet aldri om jeg får være i fred, eller om de plystrer eller roper. Jeg slet veldig med å forholde meg til menn når jeg var rundt 13-15 år, pga en del opplevelser. Det var veldig vanlig for meg på den alderen å få 40 år gamle menn til å snu seg, noe som var utrolig ubehagelig. Husker en kar i 40 åra kjørte forbi, og stirra mens han kjørte, med små unger bak. Som 14 åring er det skikkelig ekkel opplevelse. Det høres ut som et luksusproblem, men det kan til tider føles skremmende. Jeg er uendelig glad for at jeg har litt høyde, så jeg er ofte høyere enn en del gutter, eller omtrent like høy (174), hadde jeg vært lav i tillegg så hadde det nok vært verre

Anonymkode: d5f35...39a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pågående menn. 

Anonymkode: 7c180...d05

• Liker 2
Skrevet

slitsomme menn og sjalu damer.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke er jeg stygg. Ikke er jeg pen. Helt normal frøken. Ser yngre ut da. Blir spurt om leg når jeg kjøper vin 😂😂 og jeg er snart 30😂🫣

Aldri hatt problemer med at menn stirrer og sånn. Har allikevel aldri hatt problemer med og få kjæreste. ☺️ 

AnonymBruker
Skrevet

Menn som stirrer, spesielt ekkelt når jeg var tenåring. Åpenlys stirring.

Når man er på utested med venner og så kommer det en dust som man ikke klarer å avslutte samtalen med. Må bli overtydelig og bitch til slutt. 

Catcalling, ubehagelig. Også de som stopper bilen for å ta en når jeg går langs veien. 

At vanlig, normal høflighet tolkes som flørting. 

Menn som mener jeg skylder dem noe fordi de har gitt meg mye oppmerksomhet jeg ikke har ønsket meg, eller at de mener de er friendzona bare fordi jeg har pratet med dem noen ganger. De var aldri aktuelle som partnere, jeg ville bare ikke være uhøflig. 

Ikke pen nok til at menn lar meg være, litt over midt på treet med pen kropp. Mange som har ønsket meg som partner. (Kler meg for å skjule former for å unngå noe oppmerksomhet.) 

Merker at oppmerksomheten avtar nå når jeg blir eldre og mer sikker på meg selv. Det setter jeg stor pris på. 

Anonymkode: a2bdf...c74

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er vanskelig å ha mannlige kompiser, for alle blir interessert på et eller annet tidspunkt og tror jeg også er det når jeg bare er hyggelig. Har en noe flørtende tone i livet med alle slags mennesker egentlig, men mange håpefulle menn har tolket meg som at jeg er interessert, og de er som regel veldig interessert. 

Ellers er jeg glad for at jeg er pen, søt, blond, 160 lav.  Jeg var en "late bloomer", så følte meg skikkelig stygg på barneskolen.. ble ikke vakker før jeg ble tennåring synes jeg selv. Da gikk jeg fra å være hun som ingen gutter så på eller ertet, til å bli "digg" hahah.!  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å bli eldre og legge på seg og ikke være vakker lenger. 

Anonymkode: 18196...f7a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fra alltid tynn og spise hva en vil til å sige ut både her og der 😱😏

Anonymkode: f18d4...fbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som andre, så er det dette med ubehagelige opplevelser med menn som gjerne starter fra man er barn - åpenlys stirring, plystring, trakassering. Når det er sagt så tror jeg ikke dette gjelder kun de vakreste av kvinner, men det er kanskje noe vi opplever mer da.

Pågående menn på byn, og sjalu damer.

Følelsen av at man aldri kan være helt usynlig. 

Jeg ble også litt fiksert av utseende av det, da jeg var tenåring kunne jeg ikke hente posten uten å ha på mascara, og jeg var godt oppi 30årene før jeg kunne gå uten sminke iblant. Man legger mye vekt på utseende når folk rundt gjør det, og kan bli forfengelig av det. Jeg ser jo bedre ut med sminke og de som synes jeg var pen hadde jo bare sett meg med sminke, så jeg kunne liksom ikke gå uten. En salig blanding av å være selvsikker og usikker når det kom til utseende.

Anonymkode: 3f9d6...5ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg selv, men har ei venninne som er skikkelig vakker. Noen ting hun trekker fram:

Stirring, klåing/tafsing, trakassering. Generelt uønsket og uinvitert oppmerksomhet som gjerne er seksuelt ladet. 
Og en annen ting vi har snakket endel om, pen/vakker dame = veldig mange som antar at da må du være dum som er brød🙄

Anonymkode: c50ab...b7b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke bli tatt seriøst… Merker ofte når jeg er i en viktig samtale at øynene deres stadig glir ned og det er så frustrerende, er ekstra obs på å unngå utringninger av den grunn men de glor likevel.

Har også opplevd at menn som jeg har sett på som gode venner plutselig blir utrolig ekle og ødelegger hele vennskapet.

Også dette med sjalu damer. De misliker at jeg er kollega med mannen deres foreksempel fordi jeg er pen og de tror jeg skal ødelegge forholdet eller noe, utrolig ubehagelig følelse.. Opplevde en gang jeg satt i samme rom som en mannlig kollega da vi hadde et prosjekt sammen, så kom kona hans inn og det ble så kleint. Jeg hilste og var høflig men hun var tydelig sur på mannen og sa at hun ikke hadde fått beskjed om at vi var to om prosjektet osv..

Anonymkode: f598e...b23

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er 23, ser ut som jeg er 17-18 og ville ratet meg selv en 7, kanskje 8 på en god dag. Noen folk ville nok ratet meg høyere, andre lavere men jeg er generelt sett nydelig, noe jeg er klar over selv også, uten å skryte.

Forventningene som kommer når jeg alene skal gå forbi en guttegjeng er utfordrende. Jeg vet aldri om jeg får være i fred, eller om de plystrer eller roper. Jeg slet veldig med å forholde meg til menn når jeg var rundt 13-15 år, pga en del opplevelser. Det var veldig vanlig for meg på den alderen å få 40 år gamle menn til å snu seg, noe som var utrolig ubehagelig. Husker en kar i 40 åra kjørte forbi, og stirra mens han kjørte, med små unger bak. Som 14 åring er det skikkelig ekkel opplevelse. Det høres ut som et luksusproblem, men det kan til tider føles skremmende. Jeg er uendelig glad for at jeg har litt høyde, så jeg er ofte høyere enn en del gutter, eller omtrent like høy (174), hadde jeg vært lav i tillegg så hadde det nok vært verre

Anonymkode: d5f35...39a

HEHH, jeg har det på akkurat samme måte, men jeg er kun 161, så ja, det er enda verre. Menn kommer bort og vil gi meg klem, skal LØFTE meg og bare holder meg fast… Veldig ubehagelig

Anonymkode: 807dd...12c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, men ut fra det jeg har observert er det gjerne sjalu menn som er problemet. Sikkert damer også. 
Jeg var «upen» som ung, men har kommet meg utseendemessig i voksen alder (det går an!) 

En venninne var utrolig søt, petit i ungdommen. Hun fikk oppmerksomhet og ekstraservice fex når vi var ute. Nå har hun bla lagt kraftig på seg, så den positive oppmerksomheten uteblir. Det er vondt for henne. 

Anonymkode: 5c773...a47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del var det helt jævlig å være pen. Man må hele tiden gjøre seg selv uattraktiv for at noen folk skal bli fornøyde. Man kan ikke være for fornøyd med seg selv. Det blir som en riking som strutter penger rundt seg, samme effekt. Helst skal du ha IQ på størrelse med en banan og du skal ha utseende som om du har en ekstrem intelligens (symmetri er intelligens)

Nå har jeg en ikke-fungerende hjerne, men folk hater det også, for det er så slitsomt. :P 

Moralen er at mennesker aldri blir fornøyd, så i mange tilfeller er veldig pene menneskers eneste sjanse andre veldig pene mennesker, det er de eneste som respekterer hverandre. 

Når mindre pene mennesker har krevd meg har jeg jo måttet gjøre det logiske, gå ned til deres nivå for å ligne på dem, men det hater jo folk og. Folk hater alt utenom at det ser ut som at man kommer ned fra himmelen som manna spesielt for akkurat spesifikt dem. 

Jeg er nå ganske medioker, kanskje under middels. 😬 men det er sååå mye diggere enn å være fritt vilt for alle som mener de fortjener alt mulig shite. 

/end oF munndiare 

Anonymkode: b679e...904

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"kan ikke" være attraktiv på jobb pga uønsket oppmerksomhet. 

Mange kjedelig samtaler med menn som jeg ikke er interessert i, men de er bere opphengt i utseendet. 

Anonymkode: 4a29e...bdd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fra jeg var 12 år gammel fikk jeg mye, og svært uønsket, seksuell oppmerksomhet. Jeg vemmes fortsatt over da mannen til mammas bestevenninne slukte meg med blikket da jeg var 14 år. Blitt tafset og klådd på. Noen ganger har jeg blitt løftet og løpt vekk med. Humor, må vite.

Har opplevd flere ganger at kjærestene til venninnene mine har fått crush på meg, utav det blå, og venninner har vært sure og vennskap har blitt anstrengte. Noen jenter har bestemt seg på forhånd for at de ikke liker meg, eller at jeg er ute etter kjærestene deres. 

Som ung voksen i arbeidslivet ble jeg ikke tatt på alvor. Stadig undervurdert. Men så skjer det noe med tiden. Og utseendet falmer. Og merkelig nok så er det også problematisk. For ja, man blir dømt på utseendet sitt på godt og vondt. 

Anonymkode: 9c254...462

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en forskjell på å være klassisk pen og sexy pen?

Anonymkode: d32a4...217

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...