AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Jeg har vel lest så si alt på nett, snakket med lege. får diverse legemidler som melatonin 5mg og 7,5 imovane. problemet har var siden 12 års alder, er nå 34. Å jeg er sååå lei 😭 råd som tren, kom deg ut, gå en tur fungerer ikke. Jeg er også høysensitiv så desto mer sliten jeg er, jo vanskeligere er det å finne roen til å sovne. når jeg først sovner kan jeg glatt sove 12-15 timer😱 føler søvnen totalt ødelegger livet mitt 😭 Anonymkode: 2c7be...b68
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Jeg sliter også med søvnen slik du gjør. Det eneste utennom sovemedisin som faktisk hjelper er å sove 1/2 time eller 1 time på dagtid. Dette gjør det enklere å sove på natten og jeg våkner faktisk nesten uthvilt. Psykiateren sier at det er ikke ofte dem anbefaler å sove på dagtid, men i mitt tilfelle er det det eneste som fungerer Anonymkode: 86f84...999
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Akkurat samme her. For et halvt år sidenn begynte jeg å ta quetiapin. 25 mg 1 t før leggetid, hver dag. Da det ble vår måtte jeg ha 2 x 25 hver kveld, fordi jeg merket jeg ble "vårmanisk" hver kveld og ville ligget våken lenge, selv med 25 mg innabords. Dette har virkelig vært en lifesaver. Jeg er ufør, og har nok ikke forstått hvor mye insomnia forårsaket uførheten. Nå sover jeg godt nesten hver eneste natt, har begynt å trene på treningssenter og prøver meg på småjobber her og der, bare for å se hvor jeg står hen. Noen ganger får jeg så hatten passer fordi jeg har overanstrengt meg, men jeg vil si at jeg jevnt over er friskere enn jeg har vært på lenge. Om dette fortsetter kan jeg kanskje ha en liten stilling et eller annet sted snart! Anonymkode: bed06...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå