AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Vi har ett hus i lag, men to separate lån, samboer skal låne opp 100.000kr på sitt lån til opppussing. Kommer de til å kredittsjekke meg også da? Mtp at vi er kausjonister for hverandre? Samboer har svært lite igjen av sitt huslån å betale ned. Anonymkode: 823f4...30f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Ja, du må igjennom full sjekk fordi det i praksis er som å kjøre en helt ny lånesøknad. Anonymkode: 911bc...c93
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har ett hus i lag, men to separate lån, samboer skal låne opp 100.000kr på sitt lån til opppussing. Kommer de til å kredittsjekke meg også da? Mtp at vi er kausjonister for hverandre? Samboer har svært lite igjen av sitt huslån å betale ned. Anonymkode: 823f4...30f Hvorfor er du kausjonist for en som knapt har noe lån igjen? Da skulle jo kausjonistansvaret ditt vært slettet for lenge siden? Og jeg tror ikke han må ha deg som kausjonist nå når han skal låne opp igjen noe på lånet sitt. Det trenger han ikke, med lite lån ifht inntekt og boligens verdi. Du sier han har "svært lite" igjen av lånet sitt, så da ville jeg bedt om å bli strøket som kausjonist nå, var jeg deg. Helt unødvendig at du skal kausjonere for hans oppussingslån. Anonymkode: 0342b...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Hva er vitsen med hvert deres lån om dere allikevel kausjonerer for hverandre på felles bolig? Anonymkode: e3409...58c
Gjest O.G. Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har ett hus i lag, men to separate lån, samboer skal låne opp 100.000kr på sitt lån til opppussing. Kommer de til å kredittsjekke meg også da? Mtp at vi er kausjonister for hverandre? Samboer har svært lite igjen av sitt huslån å betale ned. Anonymkode: 823f4...30f Be om å bli strøket som kausjonist siden han har lite igjen av sitt huslån.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er vitsen med hvert deres lån om dere allikevel kausjonerer for hverandre på felles bolig? Anonymkode: e3409...58c De må kausjonere for hverandres lån når de eier felles bolig men velger å ha separate lån. Det har blant annet med pant å gjøre. Anonymkode: 911bc...c93
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 Hva med å søke om refinansiering av lån, da kan dere nok få fleksilån /hvertfall han om han har betalt ned endel. Anonymkode: df7ac...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå