Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La merke til at jeg var den eneste som koste og pjuska i forholdet vårt. Han mente han koste noe han også. Men det er bare når han vil ha sex noe. Dette såret meg litt, så jeg mister lysten til å kose på han. Og da ble det veldig tydelig. Eneste fysiske kontakten mellom oss var da han var kåt. Og veldig frempå også, og tar på meg på steder som tenner han. 

Jeg har prøvet snakke med han om det. Men vi er uenige. Han mener vi koser like mye. Hva gjør jeg nå? Dette dreper forholdet for min del, samt sexlysten også

Han sa han skulle begynne kose mer på meg, men ingenting skjedde. Så da han «men jeg vet jo ikke hvordan du liker å bli kost på!» og jeg sa «det er jo fordi du ikke har prøvd!». Så han sa han skulle prøve. Men ingenting har skjedd. Bare veldig påtrengende forplay før sex

En annen ting også, er at jeg sa tidlig og tydelig i fra at jeg ikke ønsker at ordnende «jeg elsker deg» bare skal bli slengt ut man går ut døra «Hade, elsker deg!». Det er helt greit med sånne også, men da må det bli sagt en sjelden gang inn i øynene og virkelig mene det. I et moment, 

Han sluttet men å virkelig si det til meg tidlig. Nå sier han det bare når vi skal si Hade over tlf.

Hva syntes dere? Overreagerer jeg?

Eller er det helt normalt at bare kvinnen koser eller til slutt at ingen koser og 0 fysisk kontakt før ting går litt for fort for min del i senga

Er det normalt at «jeg elsker deg» bare blir sagt over telefon samtaler?

er jeg for needy? 

vi har vært sammen i et halvt år

Anonymkode: e060b...45d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du hører ganske needy ut og virker i tillegg  å tro at dine behov er tonegivende for "hva kvinner trenger i forhold" som er direkte feil. 

At kjæresten din foretrekker å ha sex for å dekke sitt behov for nærhet er vel så normalt som at du trenger pjusking, klenging og "elsker deg" i tide og utide, men ikke er like opptatt av sex. Kjønn har også fint lite å si for hva noen trenger i ett forhold. Vurdert å møtes på midten?

Anonymkode: ced59...030

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke needy, men har bare en annen måte. Jeg hadde aldri tatt et halvt år sammen med noen, som ikke er like glad i berøring og klining som jeg selv er. Sammen med det andre du nevner, så er det bare å dumpe fyren, og finn deg en varm sjel. 

Anonymkode: 557f9...51a

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er ikke needy, men har bare en annen måte. Jeg hadde aldri tatt et halvt år sammen med noen, som ikke er like glad i berøring og klining som jeg selv er. Sammen med det andre du nevner, så er det bare å dumpe fyren, og finn deg en varm sjel. 

Lol, på et innlegg klarer du å beskrive alt som er galt med damer på KG. 

Anonymkode: b72ab...f67

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, så klart, dump fyren om han ikke har de nøyaktig samme behovene som deg selv. I tillegg, så er det jo som du sier greit å kategorisere de som ikke har samme behov som deg som et kaldt menneske. Det er jo som du indirekte sier, også viktig at man tenker me, myself and I, det ville jo være helt teit å akseptere at man har ulike behov.

Anonymkode: e11d4...699

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 0.39):

Han sa han skulle begynne kose mer på meg, men ingenting skjedde. Så da han «men jeg vet jo ikke hvordan du liker å bli kost på!» og jeg sa «det er jo fordi du ikke har prøvd!». Så han sa han skulle prøve. Men ingenting har skjedd. Bare veldig påtrengende forplay før sex

Jeg forstår deg godt. Og man får heller ikke så lyst på sex når partneren ikke koser til vanlig. Det er mye mer lystbetont og pirrende dersom man gjensidig stryker og koser på hverandre til vanlig.

Når han sier han vet ikke hvordan du liker å bli kost på, kan du si i en kosete hyggelig stemme at du f.eks liker når han stryker deg på halsen, kysser deg på halsen, stryker deg på armen, underarmen er så godt, grave hode ditt i min halsgrop, snuse på huden, i øret mitt osv.

Når du er hyggelig og sier rosende ord til han, er det mye mer tiltrekkende og motiverende for ham.

Endret av exictence
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, så klart, dump fyren om han ikke har de nøyaktig samme behovene som deg selv. I tillegg, så er det jo som du sier greit å kategorisere de som ikke har samme behov som deg som et kaldt menneske. Det er jo som du indirekte sier, også viktig at man tenker me, myself and I, det ville jo være helt teit å akseptere at man har ulike behov.

Det handler ikke om å akseptere den andres behov. Selvsagt må hun både akseptere det, og respektere det. Men det er jo sine egne behov hun må ta mer hensyn til, og de roper jo høyt om dårlig dekning.  Aksepter at dere ikke er kompatible, og vær glad det ikke kom frem etter mange år.  Dump.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man ikke passer sammen så vil dette bare bli en evig frustrasjon. Da er det best å gå hver til sitt hvis det å snakke om dette ikke hjelper for å finne noen mellomting som passer begge. Om en mann kun ønsker nærhet i form av sex, men kvinnen også har behov for nærhet ellers, hvorfor skal hun måtte gi slipp på sine behov? Hvorfor er det bare mannen man skal ta hensyn til? 

Anonymkode: 6bdbe...54e

AnonymBruker
Skrevet

Han er nok glad i deg men er dårlig på kommunikasjon. Og er ikke opplært til å kose med noen slik du er. Hans måte å vise kjærlighet på er annerledes enn din måte. 

Anonymkode: 28853...4ba

Skrevet

Du er en person som trenger kos i hverdagen, mens han er en person som kun går for sex og om dere da ikke kan møtes på halvveien så passer dere ikke sammen som par.

Det å bestemme når den andre kan si 'elsker deg' blir feil, også bør du kunne si litt om hvilken kos du liker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aksepter at dere ikke er kompatible

Problemet er at hva mange anser som kompatibel, er fullstendig ko-ko, og fører folk til evig singletilværelse. En partner/kjæreste/samboer skal jo være sin egen person, og ikke en kopi av en selv. Her om dagen var det noen her som mente det var utenkelig å leve med en partner som ikke likte å gå fjellturer slik hun likte. En annen mente de ikke var kompatible fordi det var så skrekkelig at han hadde lego som hobby. Røft sett, om tenker at man har 1/3 av ting felles, 1/3 hver for seg, og 1/3 hvor man er forskjellige, men møtes på midten, så er det kompatibelt nok. De som tror at kompatibel betyr 98% enig om alt, lever i en alternativ fantasiverden. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du å kose? Kjøp et marsvin. De fleste unge menn koser ikke med mindre kosen leder til sex.

Anonymkode: 4f4f0...08c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du å kose? Kjøp et marsvin. De fleste unge menn koser ikke med mindre kosen leder til sex.

Anonymkode: 4f4f0...08c

Hvorfor skal hun være sammen med de fleste? Det finnes nok av menn som liker hverdagsintimitet. Da tenker jeg kyss ved avskjed og hjemkomst, sove middag sammen, holde hender når man går tur, kline litt under matlagingen, stryke på hverandre når man går forbi, og ikke minst kosing etter sex. 

Kompatibel handler ikke om å matche på alt, men om å finne de tingene der det betyr mest i lengden. Måten vi lærer dette, er gjennom forholdserfaring, og det er der ts er nå. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hjelpes. 

At du gidder.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann koser skjeldent påmeg utenom ønske om sex. Han sier han får reisning av det, og syntes ikke det er greit, når det ikke blir noe. Men klemmer ofte på meg når jeg gjør ting da. Og da blir jeg irritert, fordi feks maten blir svidd. Og mener han kan finne litt bedre tidspunkt 🤣

Anonymkode: 1b643...ff1

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det med den kosen tenker jeg at dere bare er veldig ulike, og har et ulikt kjærlighetspråk. Siden du er så tydelig på hva som er ditt språk, vet du like godt hva som er hans? Kanskje deres begge to bør ta mer hensyn og snakke et språk som er mottakelig for motparten. 

Men akkurat det der med jeg elsker deg, er det virkelig normalt å ha sånne filmøyeblikk med dyp stirring og kjærlighetserklæringer? Her går det kun som en del av hverdagen, men det er etter 12 år og to små barn (og bryllup til høsten). Kan heller ikke huske at det var så mye sånt i starten... Jeg synes sånt er litt klisje jeg, det er absolutt ikke mitt kjærlighetsspråk hvertfall. 

Anonymkode: 7ee22...5aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

La merke til at jeg var den eneste som koste og pjuska i forholdet vårt. Han mente han koste noe han også. Men det er bare når han vil ha sex noe. Dette såret meg litt, så jeg mister lysten til å kose på han. Og da ble det veldig tydelig. Eneste fysiske kontakten mellom oss var da han var kåt. Og veldig frempå også, og tar på meg på steder som tenner han. 

Jeg har prøvet snakke med han om det. Men vi er uenige. Han mener vi koser like mye. Hva gjør jeg nå? Dette dreper forholdet for min del, samt sexlysten også

En annen ting også, er at jeg sa tidlig og tydelig i fra at jeg ikke ønsker at ordnende «jeg elsker deg» bare skal bli slengt ut man går ut døra «Hade, elsker deg!». Det er helt greit med sånne også, men da må det bli sagt en sjelden gang inn i øynene og virkelig mene det. I et moment, 

Han sluttet men å virkelig si det til meg tidlig. Nå sier han det bare når vi skal si Hade over tlf.

Hva syntes dere? Overreagerer jeg?

Eller er det helt normalt at bare kvinnen koser eller til slutt at ingen koser og 0 fysisk kontakt før ting går litt for fort for min del i senga

Er det normalt at «jeg elsker deg» bare blir sagt over telefon samtaler?

er jeg for needy? 

vi har vært sammen i et halvt år

Nei. Du er ikke needy. 

Det er normalt å vise kjærlighet til et annet menneske med berøring, nuss, klemmer osv utenfor soverommets fire vegger.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med å ville ha sex med deg? Og du kan jo heller ikke forvente at han skal oppføre seg som en kvinne. For det er han jo ikke. Samtidig er du nok blitt overfølsom for dette og tolker alt han gjør som noe han gjør for å få sex. Da du har programmert hodet ditt for å tenke slik nå.

Anonymkode: 57e48...9e9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt at menn ikke driver og «koser» i tide og utide, eller stør om seg med klamme og pompøse klisjeer som «jeg elsker deg». Det er det som er å være «mann».

Anonymkode: 2e968...ca6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Problemet er at hva mange anser som kompatibel, er fullstendig ko-ko, og fører folk til evig singletilværelse. En partner/kjæreste/samboer skal jo være sin egen person, og ikke en kopi av en selv. Her om dagen var det noen her som mente det var utenkelig å leve med en partner som ikke likte å gå fjellturer slik hun likte. En annen mente de ikke var kompatible fordi det var så skrekkelig at han hadde lego som hobby. Røft sett, om tenker at man har 1/3 av ting felles, 1/3 hver for seg, og 1/3 hvor man er forskjellige, men møtes på midten, så er det kompatibelt nok. De som tror at kompatibel betyr 98% enig om alt, lever i en alternativ fantasiverden. 

Det er forskjell på at kjæresten ikke liker teltturer og lego at han ikke er kosete sånn som TS trenger. Jeg er selv veldig kosete og er hundre ganger lykkeligere nå som jeg har en kosete kjæreste, enn da jeg var med en som ikke var det. Det handler jo ikke om én kos ila. dagen fra eller til, vi koser hele tiden, stryker og kysser og klarer ikke holde oss vekk fra hverandre. 

Om du er kosete og kjæresten ikke er det, så vil du kjenne på det savnet hele tiden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...