Anonym-bruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Skal på badeferie om 1 måned, og ønsker å gå ned litt i vekt før den tid. Helst 10- 15 kg men skjønner det ikke er realistisk på så kort tid. Som det er nå lever jeg velsig usunt.spiser kjeks/kake/ sjokolade hver dag. Beveger meg minimalt. Jobber natt så blir en del søtt da også. Har nå bestemt meg for å kutte ut alt dette. Ha 1 dag i uken jeg kan unne meg ting, ellers la være. Og gå tur par ganger i uka. Har hørt når man er overvektig vil man miste en del kg I starten, når man kutter ned på kalorier. Veier 85 kg, er 174 cm høy. Hvor mye kan man gå ned på 1 måned ca? Noen med erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Ca 1 kilo i uka, men jeg som er stor kan gå ned 1,5kg hvis jeg er veldig streng Anonymkode: 4d6c4...22d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 1 kg i uka uten å risikere for mye muskeltap. Anonymkode: 85733...d45 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Om du er superstreng med deg selv i en måned, så kan du klare å gå ned 7-8kg. I starten er det mye vannvekt da. Problemet er bare at når du spiser normalt igjen går du raskt opp igjen. Har gjort dette noen ganger selv. Skulle ned vintervekta kjapt og gikk ned 9 kg på 6 uker i januar/februar, men da er det ingen rom for utskeielser 🙊 Anonymkode: 17f67...4d9 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ca 1 kilo i uka, men jeg som er stor kan gå ned 1,5kg hvis jeg er veldig streng Anonymkode: 4d6c4...22d Følger du et bestemt kosthold eller teller du bare kalorier? Skal ned 5 kg, er normalvektig så de sitter «hardt». Anonymkode: c0ae1...a1a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 Hva skal du unne deg 1 dag i uka og hva slags diett skal du gå på resten av uken? Du kan gå ned 4-5 kg, men de endringene du nevner høres ikke så store ut? Har du en plan? Anonymkode: 868c2...a49
Anonym-bruker Skrevet 7. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva skal du unne deg 1 dag i uka og hva slags diett skal du gå på resten av uken? Du kan gå ned 4-5 kg, men de endringene du nevner høres ikke så store ut? Har du en plan? Anonymkode: 868c2...a49 Har tenkt å kutte ut godteri, sjokolade, spise mindre brød og pasta, mer grønnsaker. Og slutte med småspising. Holde meg til faste måltider, og prøve spise sunt da.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 Jeg gikk engang på sånn nokadietten i 3 uker og gikk ned 10 kg. Det var helt jævlig,både å gjennomføre det men maten smakte også kjempe rart. Men jeg gikk ihvertfall ned. Kommer aldri til å gjøre det igjen da. Nå spiser jeg sunnt og variert mat samt trener. Anonymkode: 06c33...d4d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Følger du et bestemt kosthold eller teller du bare kalorier? Skal ned 5 kg, er normalvektig så de sitter «hardt». Anonymkode: c0ae1...a1a Har bare telt kalorier. Men å redusere litt på karb og salt bidrar jo til å miste litt mer vann også. Jeg prøver å ligge 1000kcal i underskudd hver dag. Kanskje litt mer i uka og litt mindre i helgen, men det er liksom sånn man går ned ca en kilo i uka. Det vil nok være vanskeligere for deg siden du er normalvektig, men du skal jo få resultater om du er i kaloriunderskudd 😊 Anonymkode: 4d6c4...22d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 Med den vekta og høyden så tipper jeg 5/ 6 kg på 1 mnd. Kutt ut pasta og brød helt! Erstatt det med potet og knekkebrød. Bare der har du redusert 50% kalorier per 100 gram. Anonymkode: 8ed64...c8e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 Start med 16:8 faste, også legger du inn en 24 eller 48 timers faste etter 14 dager. Spis råvarer, altså grønnsaker, frukt, kjøtt, belgfrukter og naturelle meieriprodukter. Ikke velg lavfett, men fullfett, da holder du deg mett mye lenger. Anonymkode: cb97c...bc7 1
Anonym-bruker Skrevet 7. juni 2022 Forfatter #13 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med den vekta og høyden så tipper jeg 5/ 6 kg på 1 mnd. Kutt ut pasta og brød helt! Erstatt det med potet og knekkebrød. Bare der har du redusert 50% kalorier per 100 gram. Anonymkode: 8ed64...c8e Skal prøve kutte det ut helt. Veldig glad i begge deler, men skal prøve.
kankankan Skrevet 7. juni 2022 #14 Skrevet 7. juni 2022 Anonym-bruker skrev (2 timer siden): Har tenkt å kutte ut godteri, sjokolade, spise mindre brød og pasta, mer grønnsaker. Og slutte med småspising. Holde meg til faste måltider, og prøve spise sunt da. Last ned lifesum, og regn ut hvor mange kalorier du kan spise om dagen. Det er 7000kcal i ett kilo kroppsfett, så du må ha et underskudd på 7000 for å ta av deg et kilo i uka. For de fleste tilsvarer det et svært lavt kaloriinntak per dag.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #15 Skrevet 7. juni 2022 Anonym-bruker skrev (2 timer siden): Har tenkt å kutte ut godteri, sjokolade, spise mindre brød og pasta, mer grønnsaker. Og slutte med småspising. Holde meg til faste måltider, og prøve spise sunt da. Du må ha mer konkret plan enn det. Du må kutte ut pasta og brød også. Og du må ha noe å erstatte småspising med. Som gulrot og agurk og sukkererter å snacke på. Og sukkerfri tyggegummi i begynnelsen. Og du må drikke en og en halv liter vann minst hver dag. Ha det i kjøleskapet, putt agurkskiver eller sitron i. Kaffe uten melk er kalorifritt. Bestemm deg for å få titusen skritt hver dag og del dem opp. Prøv å ikke spis mer enn 300kcal før frokost. Ha kokte egg i kjøleskapet hvis du blir sulten. Frokost eksempel: 1 dl havregryn ca 150 kcal. En spiseskje solsikkekjerner og gresskar kjerner, litt Lerum sukkerfritt syltetøy. Frokost eksempel 2.: En lompe 51 kcal. Ett egg 100-130kcal. En skive ost 60kcal. Tre skiver hamburgerrygg 27kcal. Frokost eksempel 3.; Sjokoladepudding fra yt eller propud. I tillegg til en banan og ett egg. ---- Styr unna nøtter i begynnelsen, ja det er sunt, men hvis du tar syv mandler om dagen og ikke hvis du spiser møtte landing. Last ned lifesum. Vei maten i begynnelsen, bruk strekkode skanneren. Last ned appen til Krissy Cela om du vil ha treningsprogram. de er kjempebra. Eller sjekk ut omnia hvis du vil ha det på norsk og betale for coach. Å gå en tur hjelper på søtsug. Husk at søtsuget vil forsvinne, tenk på målet, hvorfor du gjør dette. Se på YouTube for motivasjon. Bruk fetaost i blokk og ikke i olje. Om du steker i olje, vær obs på mengden. Forstå at kalorier handler om energi og er en slags valuta. Du har en viss mengde du nå skal ha inn i kroppen, feks 1700 per dag. Disse 1700 skal du nå distribuere sånn at du blir mest mulig mett. Derfor må du lese deg opp om proteiner og fiber. Tilsett fiberhusk i smoothie feks. Og vei deg jevnlig, men husk at kvinner går litt opp og ned i syklus så ikke gi opp. Det er derfor lurt å ta mål av kroppen også med målebånd. Anonymkode: d8f76...62d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå