AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Dette er noe jeg har tenkt på lenge, men nå har jeg lyst til å spørre samboeren om hans tanke om et tema. Er redd for at jeg kan slite følelsesmessig dersom han svarer motsatt av hva jeg føler om temaet. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 7644d...48f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Bestemme deg for hvor du vil gå videre utfra svaret hans, enn bare å slite på stedet hvil om du skjønner? Anonymkode: aea8e...e52 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bestemme deg for hvor du vil gå videre utfra svaret hans, enn bare å slite på stedet hvil om du skjønner? Anonymkode: aea8e...e52 Svaret hans vil ikke være en direkte dealbreaker, men om han gjør motsatt av hva jeg tenker så vil jeg slite. Kanskje jeg bare vil at han skal forstå at han aldri må si det til meg i så fall… ts Anonymkode: 7644d...48f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Jeg har noe lignende tanker om noe som jeg selv vurderer å diskutere med samboeren min.. men er redd for at det skal skape mer tankekjør for meg hvis han tenker ulikt fra meg. Og det vet jeg ikke om jeg vil takle! Kanskje tenker vi på det samme... Anonymkode: 28c43...d21 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Kunne aldri vært i en relasjon hvor jeg har et spørsmål som jeg ikke kan takle svaret på. Det må jo være det beste å vite, på den ene eller andre måten. Ubesvarte ting/tanker jeg har i forhold til nære relasjoner, er jo langt bedre å få avklart. Det genererer vel langt større tankekjør å ikke vite, og lure på? Anonymkode: 3729e...853 6 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 Aner ikke hva du vurderer å spørre om men selv er jeg fan av å vite sannheten, nesten uansett hva det måtte være. Da slipper man i det minste å leve i et håp eller en løgn eller en usikkerhet. Selv om sannheten sårer eller t.o.m ender opp i et brudd, så vet vet man ihvertfall, og kan handle utifra det. Det kan såre i starten. Men så bearbeider man det og til slutt vil det være befriende. 'Sannheten vil sette deg fri' er det noe som heter. Anonymkode: 3900f...77a 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 Det er mye jeg velger å ikke spørre min mann om, og jeg lever veldig godt med det. Og det er mange ting han velger å ikke spørre meg om, og det er jeg i grunn glad for. Livet vårt sammen er nå, da er ikke ting som skjedde for 20 år siden viktig. Anonymkode: 9dba8...83e 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 Gjelder det tanker om prostitusjon ts? Anonymkode: 28c43...d21 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjelder det tanker om prostitusjon ts? Anonymkode: 28c43...d21 Nei, der er vi heldigvis like i tanken. ts Anonymkode: 7644d...48f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 Er dette et spørsmål som vil påvirke deres fremtid uavhengig av fortiden, så ville jeg spurt. Er dette et spørsmål som Kan påvirke deres fremtid, men tanke på fortiden, ville jeg antageligvis ikke spurt. Anonymkode: 71ab7...232 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #11 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette et spørsmål som vil påvirke deres fremtid uavhengig av fortiden, så ville jeg spurt. Er dette et spørsmål som Kan påvirke deres fremtid, men tanke på fortiden, ville jeg antageligvis ikke spurt. Anonymkode: 71ab7...232 Det er ikke et spørsmål som går på hans fortid, da den er hans private før han traff meg. Det går på ham nå, og hans tanker om et spesifikt tema. Dersom han tenker veldig annerledes enn meg er jeg redd jeg vil få et negativt syn på ham, men det ønsker jeg ikke. Det er i utgangspunktet ikke en dealbreaker, tror jeg, men vet ikke før jeg evt har hørt hva han tenker… Jeg trenger heller aldri å finne ut av det, og ingen andre vil være involvert, så sånn sett så er konsekvensene for å ikke vite bedre. ts Anonymkode: 7644d...48f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #12 Skrevet 6. juni 2022 Klarer du å leve i et forhold med en som har de holdningene du frykter? Eller vil du miste respekt, tillit, beundring e.l.? Om du ikke tror du kan leve med det resten av livet synes jeg du skal spørre. Du vil ikke leve på en løgn. Det er nok av mennesker som lever slik, fordi de ikke tør å konfrontere seg selv eller andre. De gjør ikke seg selv noen tjenester. Anonymkode: 53e0a...851 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #13 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke et spørsmål som går på hans fortid, da den er hans private før han traff meg. Det går på ham nå, og hans tanker om et spesifikt tema. Dersom han tenker veldig annerledes enn meg er jeg redd jeg vil få et negativt syn på ham, men det ønsker jeg ikke. Det er i utgangspunktet ikke en dealbreaker, tror jeg, men vet ikke før jeg evt har hørt hva han tenker… Jeg trenger heller aldri å finne ut av det, og ingen andre vil være involvert, så sånn sett så er konsekvensene for å ikke vite bedre. ts Anonymkode: 7644d...48f Med mindre det er noe veldig uetisk eller ulovlig så må du jo nesten godta at han har andre syn og meninger enn deg, og respektere det. Hvis ikke, får du vurdere om det er dealbreaker.. beklager men du høres litt dramatisk ut Anonymkode: aea8e...e52 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #15 Skrevet 6. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Med mindre det er noe veldig uetisk eller ulovlig så må du jo nesten godta at han har andre syn og meninger enn deg, og respektere det. Hvis ikke, får du vurdere om det er dealbreaker.. beklager men du høres litt dramatisk ut Anonymkode: aea8e...e52 Sånn endret den for deg så den blir riktig Anonymkode: d6e7b...a64 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. juni 2022 #16 Skrevet 6. juni 2022 Aldri spør om noe du ikke tåler svaret på 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #17 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke et spørsmål som går på hans fortid, da den er hans private før han traff meg. Det går på ham nå, og hans tanker om et spesifikt tema. Dersom han tenker veldig annerledes enn meg er jeg redd jeg vil få et negativt syn på ham, men det ønsker jeg ikke. Det er i utgangspunktet ikke en dealbreaker, tror jeg, men vet ikke før jeg evt har hørt hva han tenker… Jeg trenger heller aldri å finne ut av det, og ingen andre vil være involvert, så sånn sett så er konsekvensene for å ikke vite bedre. ts Anonymkode: 7644d...48f Hvis du synes det er bedre 'å leve på en løgn', altså her, som ikke å vite hva partner mener om et tema du lurer på, som opptar deg, er det jo ditt valg. Hadde selv synes det var kjipt å finne ut av etterhvert. Må jo være langt bedre å få det avklart. Skjønner ikke tankegangen - sorry. Anonymkode: 3729e...853 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #18 Skrevet 7. juni 2022 Jeg skjønner ikke hvordan man kan vurdere å ikke bli bedre kjent med partneren sin. Bedre å vite hvordan man står. Anonymkode: 265be...a95 6
ClausSaus Skrevet 7. juni 2022 #19 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er dette et spørsmål som vil påvirke deres fremtid uavhengig av fortiden, så ville jeg spurt. Er dette et spørsmål som Kan påvirke deres fremtid, men tanke på fortiden, ville jeg antageligvis ikke spurt. Anonymkode: 71ab7...232 Hmmm… har alltid undret meg over denne oppfatningen. Er det virkelig slik at dere tror den dere blir sammen med "nullstilles" i det øyeblikket dere blir sammen? At vedkommende (om nødvendig) virkelig blir til en annen person, på nærmest magisk vis, fra ett øyeblikk til det neste? At fortiden virkelig ikke har noe som helst å si om den dere blir sammen med? Eller er dere faktisk villige til å leve en illusjon – kanskje til og med en ren løgn? 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #20 Skrevet 7. juni 2022 Svaret er der, uansett om du velger å vite eller ikke. Men det er omtrent like dumt som å ikke ta en graviditetstest hvis du er redd for svaret. Testen gir deg bare svar, den endrer ikke hvorvidt du er gravid eller ikke. Anonymkode: 65e65...1ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå