Gå til innhold

Hva gjorde dere i helgen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helgene går så fort, til og med denne med en ekstra dag.

Hva brukte dere helga på? Får dere gjort mye allsidig?

Med alt for travle hverdager, både mannen og jeg har lange arbeidsdager, ungene har sitt vi skal følge opp, så går mandag-fredag fort unna.

Helgene må derfor både gå til tid sammen som familie, være sosial med slekt og venner, huslige gjøremål både inne og ute, handling av mat (og klær om nødvendig). Også skal man gjerne prøve å hvile litt, lade opp og bli klar for ny uke. Dermed går siste dagen før ny uke også med på forberedelser, gjerne vasking av klær osv. Ja, helgen går med til alt vi ikke får gjort i hverdagen. Og nå er jeg i tillegg i seng alt for sent, mye senere enn normalt. 

Spørsmålet mitt er, hva gikk deres helg med til? Hva gjør dere vanligvis i helgen? Vær gjerne spesifikk ;)

Anonymkode: 506d0...c03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helgene flyr som regel unna, rekker kanskje gjøre et lite ærend, eller at mannen får tatt en etterlengtet joggetur, eller at vi endelig ser bunnen av skittentøyskurven en liten stund, eller at vi rekker å faktisk rydde hele kjøkkenet før vi legger oss. 🤷

Nå i helga har vi faktisk reist en tur på besøk og det ble en faktisk avslappende søndag. Det er vel omtrent et år siden sist, så det var etterlengtet. 

Anonymkode: df4eb...e93

AnonymBruker
Skrevet

Vi bestemte oss for at denne helga skulle det være maks koselig, så vi har bare tatt det med ro og latt husarbeidet og andre ting ligge. Fylte opp et stort basseng i hagen til ungene, grillet og avsluttet kveldene med skravling på terrassen den ene kvelden og filmkveld den andre ☺️

Det er så sjeldent at vi har fri samtidig og med så varmt og deilig vær, så det må utnytte :) 

Anonymkode: 03df7...bf6

• Hjerte 2
Skrevet

Denne helgen har det vært felles frokost hver dag, overnattingsbesøk for ett av barna, mye brettspill (det gjør vi ofte), middagsbesøk, filmkveld, grilling, hagearbeid, tur til stranden og sykkeltur. Husarbeid har vi ikke gjort. i helgene prioriterer vi turer hit og dit på dagene og brettspill eller film på kveldene og vi har middagsbesøk minst annenhver søndag.

Skrevet

Jeg lot huset støve ned. Vi har vært på stranda. Solt oss. Utforsket nye områder. Jogget. Gått på tur. Spiste is og pølser som vi fant på veien. Mett når vi kom hjem. Vi hvilte oss, vasket klær og slikt siste dagen, men det var en langhelg, så mye tid til å finne på ting.

Skrevet

Gårdsbesøk, shopping, bad og lek på verandaen hjemme, fisketur og litt husjobb etter mini hadde lagt seg😊 vært en fin pinse.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere hadde fine dager i pinsen. Men kan jeg spørre om når dere gjør husarbeid og slikt, når dere kan la hus være hus hele helgen? Hvor mye får dere gjort hver dag? Ts

Skrevet

Det viktigste spørsmålet er kanskje heller hva som strengt tatt  vaskes hver uke? Jeg tror det for en del mennesker handler mer om å roe ned på vaske- og ryddebehovet heller enn å finne tid til å opprettholde standarden man har satt seg. Det er ikke nødvendig å vaske hele huset ukentlig. La barna ta del i husarbeidet. De trenger å lære og har godt av å bidra i husholdningen, de bor tross alt i huset de også.

Her vasker to av barna hvert sitt bad (ikke gulv, men vask, toalett og slikt) én gang i uka, det siste barnet støvsuger den ene etasjen. Da er mye gjort. Klesvask gjøres litt nå og da. Der er det jo brettingen når alt er tørt som tar lengst tid, mens å slenge inn en maskin og flytte den over i tørketrommelen etterpå er kjapt gjort. Barna har sine egne kurver til rent tøy og tar dem selv med på rommene sine og legger på plass. Hvor gamle er barna dine, kanskje de kan lære seg å vaske klær? 

Vi er relativt flinke til å holde ting ryddig. Det hjelper at barna er så store at de ikke leker så mye så det flyter ikke rundt overalt og det de pusler med rydder de tilbake selv og jeg er ikke så glad i rot så jeg/vi er nøye på å legge ting tilbake straks de er brukt, kjøkken ryddes når vi tar oppvasken etter middag og slike ting. Hovedetasjen ser dermed (stort sett) alltid presentabel ut. Barna regjerer på rommene sine og i kjellerstua og der er det litt ymse, men det er ikke så viktig at det er ryddig der hele tiden for det trenger jeg ikke se på. 😄 Man får ryddet overraskende mye på 5-10 minutter da, så det skal ikke alltid så mye til om flere familiemedlemmer tar en kjapp runde. Støvsuging gjør vi faktisk sjelden for det er uendelig mye raskere å bruke kost og støvbrett og dermed mye lettere å gjøre ved behov (som lett kan være flere ganger om dagen). Gulv vaskes når det trengs eller når det er en stund siden sist, men livet er for kort til å gjøre det hver uke i alle fall. :)  Vi handler mat bare én gang i uken (tilfeldigvis i dag, tirsdag ettermiddag), det er veldig tidsbesparende i forhold til å gå på butikken hver/annenhver dag, 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært på helgetur til en sommerby en time unna, «ferie» for første gang på veldig lenge. Det var fantastisk!

Helgene bruker vi i naturen, på hytten eller på besøk hos familie. En gang i blant tilbringer vi en hel dag i nabolaget, det er avslappende og kjekt for barnet, men litt kjedelig for de voksne.

Husarbeid gjør vi i ukedagene, og skippertak når vi har energi og tid. vi har sjelden ærend å gjøre i helgene, prøver å unngå det. Klær og mat kan handles på nett.

Anonymkode: a9e5d...ddd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Med alt for travle hverdager, både mannen og jeg har lange arbeidsdager, ungene har sitt vi skal følge opp, så går mandag-fredag fort unna.

Helgene må derfor både gå til tid sammen som familie, være sosial med slekt og venner, huslige gjøremål både inne og ute, handling av mat (og klær om nødvendig). Også skal man gjerne prøve å hvile litt, lade opp og bli klar for ny uke. Dermed går siste dagen før ny uke også med på forberedelser, gjerne vasking av klær osv. Ja, helgen går med til alt vi ikke får gjort i hverdagen. Og nå er jeg i tillegg i seng alt for sent, mye senere enn normalt. 

Spørsmålet mitt er, hva gikk deres helg med til? Hva gjør dere vanligvis i helgen? Vær gjerne spesifikk ;)

hatt barnefri, så bare kosa meg ❤️

Anonymkode: ea2e8...9b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet hele helga. 

Anonymkode: 09349...c0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet hele helga.

Anonymkode: 1412f...6c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Campingferie til Sverige.

Anonymkode: 68796...e22

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet (endret)

Ingenting. Var bare hjemme som hver helg. Har ingen å "henge" med eller å finne på ting med, så da blir det å være hjemme.

Endret av Ghostface
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen hadde hver vår kveld ute av huset, mannen var også ute med barnet lørdag formiddag, så jeg fikk en rolig morgen. Vi gikk en topptur sammen, hadde felles frokost og gikk til gudstjeneste søndagen, ungen lekte en del timer ute. Jeg har tørket støv og vasket over badet, mannen støvsuget, og jeg vasket en hel del tøy. Kjente i går at jeg nok brukte litt mer krefter enn jeg burde på husarbeid. Jeg gjør vanligvis litt mindre husarbeid i helgene, og prøver å få inn tid med familien.

Anonymkode: a05a7...6cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne helgen:

Fredag: Middag, leke, leggetid for barna, husarbeid og spille Besserwisser.

Lørdag: Frokost, tur med familien, matet ender, piknik, en tur på butikken, hoppe på trampoline og sykle, middag. Gjorde litt husarbeid. Fikk deretter barnevakt så vi kunne dra i 30-årsdag.

Søndag: Ut på tur, lekte på lekeplass og hadde med oss mat, var utenfor huset resten av dagen hvor vi lekte med vann, syklet, hoppet på trampoline, tegnet med kritt, plukket bær, stelte litt i hagen osv. Lagde middag inni her et sted. Litt rydding etter ungene var lagt, og spilling av Yatsy. 

Er det fint vær prøver vi å være mye ute når ungene er våkne. Hender vi er ute når det regner også. Ellers er vi en del med familie og venner sammen med barna. Gjør også husarbeid, men syns ikke det er så vanskelig å finne tid til det for jeg har to barn på 1 og 2 år, så de legger seg tidlig. I tillegg tar jeg de som oftest med på det som må gjøres selv om det da tar litt lenge tid. Men gøy å gjøre vasking, matlaging, bretting av klær osv til en lek, spesielt for 2-åringen. Jeg er også ganske rastløs så det er sjeldent det frister å se på TV og ligge på sofaen på kvelden, men gjør dette også altså. Pleier å bruke 1 t på ting som må gjøres i huset og ellers går det i kvalitetstid med mannen, sosialisering med venner, oppussing eller diy-prosjekter, eller tur på fjellet☺️

Anonymkode: 5282b...13e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fredag og lørdag gikk med til fotballturnering. Resten av helga malte vi hus, ungene styrte seg selv.

Helgene hos oss brukes på hytta eller på handball/fotballbanen. Denne sesongen er det ikke mindre enn 11 helger med fotball, de fleste bare en dag da. Barna har vennene sine i nabolaget, så de bruker mye tid med de i ukedagene og de helgene vi er hjemme. Alle ledige helger drar vi på hytta. Familie nedprioriteres i en hektisk hverdag.

Anonymkode: 1799f...8af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på sykkeltur med tre venninner. Mannen var hjemme med to av tre barn. De hadde så vidt jeg forsto vært mye i hagen og lekt. Mellomste hadde besøk av en venninne en av dagene. Eldstemann var hos farmor og farfar og lekte med fetteren sin. 
Vi prøver å ikke fylle helgene for mye. Barna har jo behov for restitusjon etter en uke med barnehage/skole. Det blir mye lek i hagen, korte sykkelturer i nabolaget eller rusletur til elva for å kaste stein uti. Noen ganger besøker vi slekt, noen ganger drar vi på stranda. Lavterskel er vel mantraet. 

Anonymkode: 2585b...cd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke barn, så vi har rolige helger. Sover til jeg våkner av meg selv, rolig morgen med frokost, kaffe og internet. Deretter tur med hunden, gjerne være ute en stund om det er fint vær (som det var denne helgen). Deretter hjem, spise middag med samboer og så gjerne et par øl mens jeg gamer eller ser TV-serie.

Anonymkode: 716f1...56a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så på Tennis, var i kirka.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...