AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Sliten sliten sliten! Syk syk syk! «Orker ikke i kveld, er så sliten etter 2 dager med jobb denne uka» når jeg er i andre land hvor de jobber enda lenger for lavere lønn så ser jeg likevel de er ute med venner, er spontane, er sjeldent hjemme og sturer osv.. Hvorfor er nordmenn så jævla slitne til tross for at landet skal være så jævla bra å bo i? Anonymkode: 2242b...4a7 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Er du italiensk? Fikk bare for meg det innlegget som en opera, av en eller annen merkelig grunn. Anonymkode: d7a5b...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Vi yter mer når vi jobber. Det tar på å være effektiv. Ingen siesta. Max 30 min lunsj. Vi stiller høye krav til avtaler. Kommer på tiden og holder det vi lover. Er også derfor ting fungerer her i landet. Ingen mañana mañana her i gården. Her lever vi med kvalitet til lovet tid Anonymkode: 6fd95...fd6 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Vi yter mer når vi jobber. Det tar på å være effektiv. Ingen siesta. Max 30 min lunsj. Vi stiller høye krav til avtaler. Kommer på tiden og holder det vi lover. Er også derfor ting fungerer her i landet. Ingen mañana mañana her i gården. Her leverer vi med kvalitet til lovet tid Anonymkode: 6fd95...fd6 Anonymkode: 6fd95...fd6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Mener jeg har lest en artikkel på det en gang. At nordmenn var et av de folkeslagene i verden som var aller mest effektive og produktive på jobb. I tillegg er vi en prestasjonskultur. Det skal presteres på alle mulige punkter. Familie, selvutvikling, til og med avslapping og ferier er prestasjonsbasert. Tipper at mye av energitapet vårt skjer i hodet. Mentalt. Kombiner det med kronisk lav mangel på D-vitamin og en grusommelig lang vinter så har vi kanskje svaret? Jeg har forøvrig bodd i tre andre land og jeg synes ikke nordmenn skiller seg ut fra andre land sånn sett. Slappeste folkeslaget fant jeg f.eks i Italia. Der jeg jobbet var de ikke i nærheten av å ha like god arbeidskultur som i Norge. Akk, så mange kjappe løsninger som ble tatt og som så måttes rettes opp igjen fordi kvaliteten var for dårlig. De var ganske sosiale ja, men de holdt seg jo stort sett hjemme uansett. Synes Nordmenn er sprekere egentlig. Vi farter mye ute i naturen. Anonymkode: 153a7...2f5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå