AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Skal prøve å gjøre dette kort. Vi har vært nære venner i 5 år. Hun har i det store og hele ikke vært en særlig god venn (utnytter folk, stjeler fra folk, baksnakker) osv. Det som gjorde at det ble «slutt» mellom oss nå er at jeg føler jeg har gått på nåler i lang tid og kjente at det tærte på kreftene mine, ble utrolig lei av at hun ikke kunne innrømme feil, at hun dytter sine egne feil og problemer over på andre (projisering) og at hun har fortalt ting bak min rygg til andre. Jeg prøvde å ta det opp på en rolig måte og ville vi skulle komme frem til en løsning, det endte i en diskusjon hvor ALT var min feil, at hun følte seg «angrepet» og at JEG burde sette bedre pris på vennene mine (er jo hun som har vist 0 respekt for meg og de andre venninnene hennes). Hun baksnakker ikke bare meg men andre også. Synes bare det er så utrolig rart at hun ikke ser det selv? 🤷🏻♀️Hun anklager ofte folk for ting så gjør hun akkurat det samme selv.. Sånn har hun vært egentlig hele tiden, men føler det er blitt ekstra ille de siste 2 årene. Hun nektet å snakke med meg på 2 dager, så sendte jeg henne en melding der jeg lurte på om vi kunne prøve å snakke ordentlig sammen. Hun hadde roet seg litt og sa at vi fortsatt kan være venner, men at jeg måtte be om unnskyldning for hva jeg hadde sagt. Skjønte ikke en døyt hva hun mente. Jeg har vært rolig hele tiden og prøvd å få til en ok samtale. Hatt en fin tone hele veien. Det gikk et par timer uten svar, også ser jeg plutselig at hun har blokkert meg fra snap og facebook, i tillegg telefon nummeret mitt.. Altså, er ikke dette veldig umoden oppførsel av en dame på snart 30 år? Jeg trodde vi hadde en god tone og var kommet fram til en løsning så skjer dette.. Nå i ettertid har jeg fått vite at hun har baksnakket meg til alle rundt seg og fremstilt seg selv som offeret, når sannheten er at hun har vært kynisk og ikke behandlet vennene sine greit. Kjenner bare jeg er utrolig skuffet. Er redd ryktet mitt skal bli ødelagt pga henne. Vet ikke hva som er med henne men har alltid tenkt at hun ikke er helt normal.. Er det noen som har erfaring med slike typer folk? Og hva gjør man når folk prøver å få deg til å se ut som den store stygge ulven når det faktisk er hun som er det? Anonymkode: d1ee4...e95
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Men hvorfor vil du være venn med henne om hun er så ille som du beskriver? Burde du ikke heller være glad for at hun har kuttet deg ut, siden det er noe du burde ha gjort for lenge siden selv? Anonymkode: 33dc8...4b2 14
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor vil du være venn med henne om hun er så ille som du beskriver? Burde du ikke heller være glad for at hun har kuttet deg ut, siden det er noe du burde ha gjort for lenge siden selv? Anonymkode: 33dc8...4b2 Jeg vil ikke være venn med henne mer. Er egentlig glad for at det er over. Men er såklart redd for at hun skal spre ting om meg som ikke er sant.. Aner ikke hvordan jeg skal unngå at det skjer. ts Anonymkode: d1ee4...e95 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvorfor vil du være venn med henne om hun er så ille som du beskriver? Burde du ikke heller være glad for at hun har kuttet deg ut, siden det er noe du burde ha gjort for lenge siden selv? Anonymkode: 33dc8...4b2 Dette. Jeg skjønner at det er vondt, men det høres ut som det er til det beste for deg å ha minst mulig med henne å gjøre. Hun gjør deg ikke godt. Endret 6. juni 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Eksen min er slik. Han blokkerte meg av og til i korte perioder og deretter kom han tilbake og var hyggelig som bare det. Jeg har ikke blokkert ham, og føler jeg har litt bedre kontroll på nykkene hans hvis jeg vet når han prøver å kontakte meg. Han sender melding en gang i blant flere år i etterkant. Det verste er at han prøver å ødelegge både jobbkontakter og venner. Har lest en god del om svertekampanje (finner mest info om dette når jeg googler smear campaign). Ja, man mister enkelte venner. Men i lengden tjener man på å ikke gå i forsvarsposisjon. Helst ikke utdyp noe eller hold deg strengt til fakta uten noen som helst kritikk om vedkommende. Det er viktig å vise et respektabel karakter slik at de som tenker litt lengre forstår at det bare er usanne rykter/løgner. Anonymkode: 9be8e...082 1
AllahBallah Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 (endret) Er hun sånn kun med deg da? Hvis hun er slik med andre skjønner vel de at negative ting hun sier om deg kun er konstruert i hennes eget hode? Endret 6. juni 2022 av AllahBallah 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 AllahBallah skrev (2 minutter siden): Er hus sånn kun med deg da? Hvis hun er slik med andre skjønner vel de at negative ting hun sier om deg kun er konstruert i hennes eget hode? Hun er slik med de fleste. Hvis du tenker på baksnakking osv så baksnakker hun egentlig alle. venner, uvenner, kjente, bekjente.. ts Anonymkode: d1ee4...e95
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #8 Skrevet 7. juni 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Skal prøve å gjøre dette kort. Vi har vært nære venner i 5 år. Hun har i det store og hele ikke vært en særlig god venn (utnytter folk, stjeler fra folk, baksnakker) osv. Anonymkode: d1ee4...e95 Man må virkelig være godt dum når man velger seg en slik person som nær venn. Anonymkode: 2ca4a...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 Jeg var venn med en sånn person på vgs. Det ble slengt alskens rykter om meg da vi «slo opp». Men da var jeg så ferdig med henne at jeg ikke orket å bry meg om hva hun gikk rundt og sa. Du må vare drite i hva hun sier, folk flest skjønner jo hva som er greia uansett. Anonymkode: 5a3b1...10d 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 Jeg hadde kuttet ut dette mennesket for flere år siden om dette hadde vært mitt bekjentskap Anonymkode: 1e300...1a9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg vil ikke være venn med henne mer. Er egentlig glad for at det er over. Men er såklart redd for at hun skal spre ting om meg som ikke er sant.. Aner ikke hvordan jeg skal unngå at det skjer. ts Anonymkode: d1ee4...e95 Hadde en slik venninne på jobb. Det som faller meg inn i ettertid er at starten på vennskapet var veldig plutselig og intenst. Vi delte veldig mye med en gang. Var jeg som gikk lei av henne fordi hun snakket om veldig mange negative ting, baksnakket tidligere venninner som var ganske ubehagelig å bevitne, særlig da jeg begynte å kjenne på at jeg snart muligens ville ta avstand. Særlig en gang da hun ringte meg og snakket om at hun var nær ved å begå selvmord, jeg styrtet til og var ganske alarmert, fikk jeg nok i ettertid. Da jeg kom dit fikk jeg følelsen av at hun hadde overdrevet bare for å få anledning til å prate om et eller annet angående sin eks. Vurderte ikke situasjonen som noen pågående krise for å si det sånn. Senere hadde jeg ikke bare mindre kontakt med henne, men også med andre kollegaer som også var del av hennes omgangskrets. Var ingen som sa stygge ting til meg konkret, men jeg ble ikke bedt mer på ting lenger. Og for et år siden da jeg en sjelden gang faktisk landet en en avtale på byen fordi jeg selv hadde våget å ta initiativ til det, så spurte jeg de andre om dette. De kunne bekrefte at hun har snakket mye bak min rygg. Tror ikke hun er frisk eller ser selv at det er hun som er ganske urettferdig, men gidder ikke ta igjen heller. Bortsett fra den ene gangen hvor jeg spurte de andre rett ut, så gidder jeg ikke akkurat gå rundt og snakke om henne. Hun jobber heldigvis ikke på min arbeidsplass lenger, men har helt tydelig fortsatt kontakter der. Da hun plutselig dukket opp etter perm hadde jeg en kort samtale med en annen eks venninne hun også hadde baksnakket ganske mye, blant annet i mitt nærvær mens jeg fortsatt var inne med henne. Vi sa ikke så mye til hverandre, men var begge bare enige i at vi håpet hun IKKE kommer tilbake. Var ubehagelig å bare se henne på jobb på besøk to ganger . Føltes som en truende situasjon... Anonymkode: be685...66c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 22.31): Jeg vil ikke være venn med henne mer. Er egentlig glad for at det er over. Men er såklart redd for at hun skal spre ting om meg som ikke er sant.. Aner ikke hvordan jeg skal unngå at det skjer. ts Anonymkode: d1ee4...e95 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hun er slik med de fleste. Hvis du tenker på baksnakking osv så baksnakker hun egentlig alle. venner, uvenner, kjente, bekjente.. ts Anonymkode: d1ee4...e95 Når hun er slik med de fleste, har du ingenting å frykte om hun sprer rykter om deg. Folk vet jo allerede hvordan hun er. Anonymkode: 33dc8...4b2
Rosatoast Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 22.26): Skal prøve å gjøre dette kort. Vi har vært nære venner i 5 år. Hun har i det store og hele ikke vært en særlig god venn (utnytter folk, stjeler fra folk, baksnakker) osv. Det som gjorde at det ble «slutt» mellom oss nå er at jeg føler jeg har gått på nåler i lang tid og kjente at det tærte på kreftene mine, ble utrolig lei av at hun ikke kunne innrømme feil, at hun dytter sine egne feil og problemer over på andre (projisering) og at hun har fortalt ting bak min rygg til andre. Jeg prøvde å ta det opp på en rolig måte og ville vi skulle komme frem til en løsning, det endte i en diskusjon hvor ALT var min feil, at hun følte seg «angrepet» og at JEG burde sette bedre pris på vennene mine (er jo hun som har vist 0 respekt for meg og de andre venninnene hennes). Hun baksnakker ikke bare meg men andre også. Synes bare det er så utrolig rart at hun ikke ser det selv? 🤷🏻♀️Hun anklager ofte folk for ting så gjør hun akkurat det samme selv.. Sånn har hun vært egentlig hele tiden, men føler det er blitt ekstra ille de siste 2 årene. Hun nektet å snakke med meg på 2 dager, så sendte jeg henne en melding der jeg lurte på om vi kunne prøve å snakke ordentlig sammen. Hun hadde roet seg litt og sa at vi fortsatt kan være venner, men at jeg måtte be om unnskyldning for hva jeg hadde sagt. Skjønte ikke en døyt hva hun mente. Jeg har vært rolig hele tiden og prøvd å få til en ok samtale. Hatt en fin tone hele veien. Det gikk et par timer uten svar, også ser jeg plutselig at hun har blokkert meg fra snap og facebook, i tillegg telefon nummeret mitt.. Altså, er ikke dette veldig umoden oppførsel av en dame på snart 30 år? Jeg trodde vi hadde en god tone og var kommet fram til en løsning så skjer dette.. Nå i ettertid har jeg fått vite at hun har baksnakket meg til alle rundt seg og fremstilt seg selv som offeret, når sannheten er at hun har vært kynisk og ikke behandlet vennene sine greit. Kjenner bare jeg er utrolig skuffet. Er redd ryktet mitt skal bli ødelagt pga henne. Vet ikke hva som er med henne men har alltid tenkt at hun ikke er helt normal.. Er det noen som har erfaring med slike typer folk? Og hva gjør man når folk prøver å få deg til å se ut som den store stygge ulven når det faktisk er hun som er det? Anonymkode: d1ee4...e95 Høres ut som gamle bestevenninnen min 🫠. Dere bor ikke tilfeldigvis i Ski? Endret 13. juni 2022 av Rosatoast
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 Stjeler fra folk....? Hva stjeler hun?? Skjønner ikke hvordan du er overrasket helt ærlig. Anonymkode: 6e6f9...183
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå