Gå til innhold

Bare meg som ikke nyter fjellet og familietid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På insta og SoMe er alle ute på familieturer, fjellturer, spiser is og nyter livet. 
Jeg gjør ikke annet enn bærer Stein, fyller på med sand, graver i Hagen og gjør hagearbeid.. 

Våre barn er ungdommer, så de jobber etter skoletid og litt i helgene, ellers er de ute med venner og henger rundt hjemme sammen med oss. 
Er det ingen andre som jobber med hus/ hage om dagen? 
Føler det er bare vi som står med jord opp til knærne. 
Innen ei uke nå så er vi ferdig med det siste prosjektet vårt og da blir det bra. 
føler ikke jeg har noe tid til å nyte slik som andre gjør 

Anonymkode: c5908...50b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tror sosiale medier speiler folks hverdag? Det er ofte bare idyllen som legges ut der 

Anonymkode: 37545...082

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange kjente som har store prosjekter i både hus og hage. Noen gjør det på så avgrenset tid som mulig og koser seg etterpå, men noen lar det ta lenger tid og tar pauser for å dra på fjellet eller stranden. Andre (som oss) hadde prosjekter i fjor og vil ha en sommer med minst mulig som må fikses. Du side dere er ferdig om en uke og da er det dere som kan nyte. Har litt problemer med å skjønne hva du vil med tråden 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: b39cd...dc2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har valgt å leie og nyter tiden der jeg ikke må fokusere på et hus 🙂 Jeg bor for å leve ikke. Ikke bo for å velge bort livet.

Anonymkode: 5bb63...e38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har jobbet med hus/hage/terrasse hele pinsen. Må utnytte finværet! Sjelden vare her...

15-åringen har ikke vært utendørs og vi har ikke vært på fjellet. 

Anonymkode: ad972...c21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har valgt å leie og nyter tiden der jeg ikke må fokusere på et hus 🙂 Jeg bor for å leve ikke. Ikke bo for å velge bort livet.

Anonymkode: 5bb63...e38

Ja det funker fint det. Men i det lange løp med en etablert familie blir det ikke lønnsomt å leie framfor å eie.. 

vedlikehold må en alltid holde på led om en leier eller eier. Det handler jo om trivsel og det å gjøre det hyggelig rundt seg. 
Når dette prosjektet er ferdig kan vi nyte Hagen vi også.. men vi har hatt mange år med hus og hage prosjekter.. 

Når jeg tror vi er ferdig begynner jeg alltid med noe nytt.. jeg liker å holde på ute, men disse «grave i jord og fylle med Stein» prosjektene er bare en møkka jobb.. 

Vi skal steinlegge en vei, og det blir fint. 
men det tar så sinnsykt med tid 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler også at all tid går til hus og hage. Bare i vår har vi vasket hus og garasje utvendig, begynt å male samt bygget søppelkassestativ. Har også malt stua. Mangler fortsatt mye malejobb ute, så der går resten av denne måneden. I tillegg er det alt forefallende, som klipping, luking og vanning. For ikke å glemme alt annet som klesvask, gulvvask, handling og matlagning. 
Drømmer om en sommer i solsenga med vin i hånda 🥂🥂

Anonymkode: 13b26...9be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På insta og SoMe er alle ute på familieturer, fjellturer, spiser is og nyter livet. 
Jeg gjør ikke annet enn bærer Stein, fyller på med sand, graver i Hagen og gjør hagearbeid.. 

Våre barn er ungdommer, så de jobber etter skoletid og litt i helgene, ellers er de ute med venner og henger rundt hjemme sammen med oss. 
Innen ei uke nå så er vi ferdig med det siste prosjektet vårt og da blir det bra. 

Det ene prosjektet avløser det andre. Blir snart gal. Men vi holder ikke på hele feriene.  Gjør unna det meste før ferien. Helgen har det vært skruing av terrasse og skal snart male et uthus. Må bare vaskes og grunnes først 😮💨

Anonymkode: 725ac...220

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ha så mange prosjekter da? Blir du lykkeligere av det?

Vi aner ikke om vi er her i morgen, livet er for kort til å bygge fasade. Lev og nyt.

Anonymkode: 5a48f...2b2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg liker familietid men er lite fan av dlitsomme fjellturer. Liker tur altså men hater å bli sliten

AnonymBruker
Skrevet

Vær glad du har hus og hage du! For oss i liten trang leilighet må finne på noe. Skulle gjerne hatt det privilegiet å bare kunnet styre på i eget hus og hage. 

Du velger hvilke øyne du ser med

Anonymkode: 67a29...995

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I dag har jeg jobbet 6 timer i hagen. Var 1 time på stranden med ungene. Gjett hva jeg postet bilde av?

Anonymkode: a26c5...d42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ha så mange prosjekter da? Blir du lykkeligere av det?

Vi aner ikke om vi er her i morgen, livet er for kort til å bygge fasade. Lev og nyt.

Anonymkode: 5a48f...2b2

Bygge fasade? Ja jeg blir absolutt lykkeligere av å ha et hjem som er i orden. 
Når en eier egen bolig må det både beises, lukes. vedlikeholdes både inne og ute. 
For å trives i eget hjem må en holde det i orden. 
Nyter ikke en stusselig hage full av ugress. Derfor har vi brukt flere år på å gjøre den fin og trivelig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Vær glad du har hus og hage du! For oss i liten trang leilighet må finne på noe. Skulle gjerne hatt det privilegiet å bare kunnet styre på i eget hus og hage. 

Du velger hvilke øyne du ser med

Anonymkode: 67a29...995

Jeg er veldig glad vi både har hus og hage. Vi har begge tatt oss utdannelser og har jobber og tjener egne penger. Så vi har råd til både hus og prosjekter. 
Vi har ikke fått det gratis 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag har jeg ligget på sofaen og sett på tv i hele dag. Bortsett fra en time på stranda. Gjett hva jeg delte på sosiale medier? Lykkelige barn og glad mamma som nøt solen på stranden.

Anonymkode: a83ba...ec7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I dag har jeg ligget på sofaen og sett på tv i hele dag. Bortsett fra en time på stranda. Gjett hva jeg delte på sosiale medier? Lykkelige barn og glad mamma som nøt solen på stranden.

Anonymkode: a83ba...ec7

Ja det er nettopp det. En deler de små øyeblikkene.. Gleder meg til vi er ferdig med dette prosjektet nå, da kan vi også nyte mere. 
En må ofre litt for å få resultater. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For et merkelig hovedinnlegg. Selvsagt er det mange andre som ikke er på fjellet og insta i pinsa. Jeg, for eksempel, hadde jobbehelg. Og selvsagt har man (i dette tilfellet: du) ikke tid til å nyte når man (dere) står midt oppe i et selvvalgt prosjekt med hus/hage som dere senere vil ha glede av å ha gjennomført. Det der er da helt normalt. 

Anonymkode: 2fdff...47c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også mange prosjekter og hus og hage, men av og til så trenger man et pusterom og gjør noe annet. Da får rotet flyte og gresset vokse, ingen krise. En dag ute kan være et kick for neste økt på prosjekter og andre plikter. Og det er solskinnsdagene jeg deler, for det er det som gir meg glede. Ser ikke poenget med å dra meg selv ned ved å dvele ved slitet. 

Anonymkode: 92281...0d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bygge fasade? Ja jeg blir absolutt lykkeligere av å ha et hjem som er i orden. 
Når en eier egen bolig må det både beises, lukes. vedlikeholdes både inne og ute. 
For å trives i eget hjem må en holde det i orden. 
Nyter ikke en stusselig hage full av ugress. Derfor har vi brukt flere år på å gjøre den fin og trivelig 

Nei, men andre syns kanskje ikke det gjør så mye at hagen (hvis de har en) ser stusselig ut. De prioriterer annerledes enn deg, og det må være ok.  

Anonymkode: cc0f3...0ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt dette innlegget. Du velger å bli hjemme og styre med hage osv, og du velger å starte nye prosjekter når det du har er ferdig. Det må forhåpentligvis bety at du har glede av det ferdige produktet eller arbeidet, ellers må du ta andre valg. Jeg velger å la malingen vente et år og reiser heller på fjelltur, stranden eller slapper av mens hagen gror igjen. Sannsynligvis har ikke andre "mer tid til å nyte" enn deg - men vi har valgt å prioritere andre ting.

Anonymkode: 8d060...514

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...