AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Hver så snill og ikke døm meg. Dette er en vanskelig situasjon fra før av, og håper at folk kan komme med noen trøstende ord istedenfor for dømming og at jeg muligens må søke hjelp osv. Jeg vil ikke si jeg har et alkoholproblem da jeg egentlig drikker svært sjeldent, men i sosiale situasjoner (som skjer 2-4 ganger i måneden) så føler jeg at jeg må drikke litt for å klare å ha det gøy og for å føle at jeg passer inn sosialt. Blir mye mer avslappet når jeg har tatt meg noen øl og blir ikke så klein og rar som jeg pleier å være. Vet ikke helt hva som er galt med meg for har egentlig hatt det slik hele livet. Er ekstremt sjenert rundt nye mennesker generelt og er vel det man kan kalle sosialt klønet. I tillegg har jeg slitt med depresjon ganske lenge og finner dermed lite glede i sosiale ting. Alkoholen hjelper på dette. Jeg har prøvd å la hver å drikke når jeg er med folk men det går bare ikke. Jeg ender bare opp som hun som ikke sier en drit eller som sier masse rare ting som ikke passer inn, eller så blir jeg ignorert og utfryst.. Er så lei av å være meg. Men når jeg drikker blir jeg sosial og selvsikker. Alt blir så enklere.. Er det flere der ute som har det på samme måte eller samme erfaring? Føler meg så alene.. Anonymkode: 23aef...bec 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Her også, samme greia.. ingen dømming! Det er sykt slitsomt, spesielt når det er min tur til å kjøre. Da sitter jeg gjerne bare der, eller engasjerer meg i ungene. Føler meg forferdelig keitete Anonymkode: 50844...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Er sånn jeg og. Ikke med mine nærmeste venninner, da dropper jeg gjerne alkoholen og nyter hvert sekund, og samme når det er selskap med nærmeste familie. Ellers og spesielt når det er en del kvinner til stede er jeg stille, rar, ubekvem og ikke meg selv, så er aldri edru på sosiale samlinger hvor det er alkohol involvert. Tar alltid et glass på første date også Anonymkode: 25edf...a49 2
Serafin Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver så snill og ikke døm meg. Dette er en vanskelig situasjon fra før av, og håper at folk kan komme med noen trøstende ord istedenfor for dømming og at jeg muligens må søke hjelp osv. Jeg vil ikke si jeg har et alkoholproblem da jeg egentlig drikker svært sjeldent, men i sosiale situasjoner (som skjer 2-4 ganger i måneden) så føler jeg at jeg må drikke litt for å klare å ha det gøy og for å føle at jeg passer inn sosialt. Blir mye mer avslappet når jeg har tatt meg noen øl og blir ikke så klein og rar som jeg pleier å være. Vet ikke helt hva som er galt med meg for har egentlig hatt det slik hele livet. Er ekstremt sjenert rundt nye mennesker generelt og er vel det man kan kalle sosialt klønet. I tillegg har jeg slitt med depresjon ganske lenge og finner dermed lite glede i sosiale ting. Alkoholen hjelper på dette. Jeg har prøvd å la hver å drikke når jeg er med folk men det går bare ikke. Jeg ender bare opp som hun som ikke sier en drit eller som sier masse rare ting som ikke passer inn, eller så blir jeg ignorert og utfryst.. Er så lei av å være meg. Men når jeg drikker blir jeg sosial og selvsikker. Alt blir så enklere.. Er det flere der ute som har det på samme måte eller samme erfaring? Føler meg så alene.. Anonymkode: 23aef...bec Jeg synes du hadde vært mye tøffere om du lot være å drikke og jobbe med dine utfordringer i stedet for å stikke hodet i sanden og unngå det som er vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Har det på samme måte. Hvis jeg ikke drikker, så klarer jeg liksom ikke bli med i samtaler og sier mye rart. Noen ganger går det bra, da. Jeg møter noen som er lette å prate med. Jeg prøver uansett å øve meg litt på smalltalk. Tvinger meg til å bli med i samtaler og på eventuelle aktiviteter. Møter jeg på noen som er fryktelig skravlete, så trives de godt med en stille person som meg. Så jeg leter litt etter disse super ekstroverte som skravler så mye at de ikke tenker over hvor lite den andre skravler. 😆 Men er det mulighet for å drikke, så gjør jeg det. Noen ganger kan jeg drikke en 6 pak, mens de andre drikker 2 øl. Jeg tåler veldig mye. Jeg og samboer ønsker å bli gravide snart, og jeg gruer meg litt til det ev skjer. For da kan jeg ikke drikke på 9 mnd+. Men jeg skal tvinge meg ut i det sosiale likevel. Jeg får bare være sjenert og si rare ting. Worst case tar jeg det som øving. Anonymkode: 3c937...a5a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå