Gå til innhold

Brått skjeløyd, utslitt og skjelven

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fastlegen min for tiden og den andre legen som er der er rett og slett dårlig. Så derfor syns jeg det er vanskelig å få tatt opp noe med legen. Han forstår nesten ikke hva jeg sier, verken norsk eller engelsk. Han mener at alt løses med paracet, men jeg har dårlig lever og tør ikke å ta det. Så her er problemet. 

Brått har jeg begynt å stjele veldig. Jeg vet jeg har skeive hornhinner og har pleid å skjele om jeg er sliten enkelte kvelder. Altså en gang i blant, men ikke synlig og kun noe jeg merker. 

De siste par ukene derimot så skjeler jeg hele tiden, jeg merker det godt at synet ikke er som det skal. Det er bare 6 mnd siden jeg sjekket synet sist og det er ikke dårlig. Nå skjeler jeg så mye at alle ser det, ene øyet går litt opp og det andre går innover. 

Jeg er mye mer sliten enn jeg noen gang har vært, så jeg har forsøkt vitaminer, spise sunnere, sove mer, hvile mer gjennom dagen og tar livet mer med ro. Det hjelper ikke. Nå har jeg også begynt å skjelve mer i hendene og i beina. Jeg klarer ikke å holde I noe med frie hender, jeg må ha hendene inntil noe for å holde de i ro. Beina føles som om de skal knekke under meg og at jeg ikke har noe styrke igjen i de. 1500 skritt har jeg gått i dag, likevel knekker jeg helt om jeg må gå noe som helst mer. 

Jeg har en aktiv hverdag på jobb, jeg trener normalt, jeg er sosial, spiser sunt og alt er riktig. Jeg er 168 høy og veier 60 kg, jeg er 28 år gammel og har alltid vært frisk og rask. Så hvorfor skjer dette og hvem kan jeg heller få tak i for å sjekke dette ut? 

Fint om noen har lignende erfaringer å komme med også. 

Anonymkode: ea4d8...926

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være b12 mangel. Er du mye ute i skogen og kan ha fått flått på deg? (Borelia) 

Du burde gå til legen og be om en grundig sjekk på vitaminer og forskjellig. 

Anonymkode: 2d037...fca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan være b12 mangel. Er du mye ute i skogen og kan ha fått flått på deg? (Borelia) 

Du burde gå til legen og be om en grundig sjekk på vitaminer og forskjellig. 

Anonymkode: 2d037...fca

Vi sjekker oss ofte for flått pga hvordan vi bor. Jeg tror det skal veldig mye til for at jeg ikke skulle lagt merke til det. Samboer hadde en bak øret, vi kikker grundig. 

Kan jeg begynne på b12 selv uten legetime? 

Legen min er grusom, jeg står på venteliste hos en annen. Jeg har sjekket ut legekontor i nabobyen også, men ventelistene står fra 50 til 200 stk før meg i kø. På den jeg venter på står det 40 stk nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du være Max sliten?  Klarer du å roe ned, helt ned? Du bør få utelukket B12 og D-vitamin mangel, har du råd til det ville jeg gått til en privat lege. Koster litt men det er verdt det. 

Anonymkode: b1620...bed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan du være Max sliten?  Klarer du å roe ned, helt ned? Du bør få utelukket B12 og D-vitamin mangel, har du råd til det ville jeg gått til en privat lege. Koster litt men det er verdt det. 

Anonymkode: b1620...bed

Jeg kikker etter det nå faktisk. Jeg kikker også litt på stoffskifte for det var veldig mye likt. 

AnonymBruker
Skrevet

Gå til privat lege? Er vel verdt det om du ikke får sjekket ordentlig hos fastlegen.

Anonymkode: cc98e...530

AnonymBruker
Skrevet

Hei. UNNSKYLD for dette, dette kan gjøre ting veldig vanskelig for deg, men jeg tror det må til nå. Be om scan av huet så fort som mulig. Du kan ha en svulst i hjernen.
Aller mest sannsynlig ikke! ...Men svulst i hjernen kan gi slike merkelige og brå symptomer når den presser på nerver. 

Husk for ordens skyld at de fleste svulster er godartede og kan opereres. Det er ikke meningen å skremme deg. Bedre å få det utelukket enn å gå rundt og tenke på det.

Anonymkode: 30595...919

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser at noen her nevner at du kan gå til privat lege, det er jo en mulighet. Du kan også prøve å ringe legesenteret ditt og spørre om å få komme til en annen lege enn den du har.

Synes det er litt rart at du har gått slik i ukesvis. Uansett om legen din er "grusom" og det er vanskelig å kommunisere så kan han jo se at du skjeler og du kan vise frem hendene dine. Det er ikke forkjølelse vi snakker om her, men nevrologiske symptomer.

Du må ta din egen helse litt mer på alvor.

Anonymkode: 4ea93...5d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. UNNSKYLD for dette, dette kan gjøre ting veldig vanskelig for deg, men jeg tror det må til nå. Be om scan av huet så fort som mulig. Du kan ha en svulst i hjernen.
Aller mest sannsynlig ikke! ...Men svulst i hjernen kan gi slike merkelige og brå symptomer når den presser på nerver. 

Husk for ordens skyld at de fleste svulster er godartede og kan opereres. Det er ikke meningen å skremme deg. Bedre å få det utelukket enn å gå rundt og tenke på det.

Anonymkode: 30595...919

Alle rundt meg kommenterer at jeg ser utslitt ut og dratt i ansiktet. Det er nesten flaut. 

AnonymBruker
Skrevet

Venter på å bli ringt opp igjen av privat legesenter som er ca 2t unna. Alt for å finne ut av dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...