Gå til innhold

Stor vektnedgang og endring av menstruasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har gått ned ganske mange kilo, over snart to år. Siste ti nå etter jul. Tilsammen 40% av utgangsvekten.

De siste 3-4 syklusene har mensen endret seg. Jeg klager ikke altså, for blødningene er omtrent halvert (vanskelig å vite nøyaktig selvsagt, men jeg tipper). Varer en dag eller to kortere, men spesielt mengden er kraftig redusert.

Andre som har opplevd lignende? Har mensen endret seg etter stor endring i vekt?

Anonymkode: d4b3e...d5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har selv gått ned over 30kg, og har fått mye mindre blødning og den er mer presis etter syklusen.

klager heller ikke 😃

Anonymkode: 3bd90...430

AnonymBruker
Skrevet

Fettvev er jo veldig hormonelt aktivt. Så det kan nok ha innvirkning på mensen ja :)

Anonymkode: 5e4a8...0b4

Skrevet

Er ned 36% frå utgangsvekt. Har ganske stabil syklus. Ikkje mykje mindre blod, og krampene er no lettare men fordelt utover to-tre dagar :( Men kan ikkje klage, når livet ellers er lettare!

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt et vekttap på 22 kilo (fra 74 til 52 kilo). Jeg har plutselig nesten ikke menstruasjon. Den varer 3- 4 dager, som er noe kortere. Men har nesten ikke blødning, bare der første døgnet.

Men tror jeg har fått en del lavere fettprosent, å at det er derfor mensen tuller litt..

Anonymkode: ba59b...558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...