Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne å jobbe som psykolog nå fra 1. juli. Er til vanlig glad i å pynte meg, går mye i kjoler osv.

Tenker du som pasient over hva psykologen har på seg? Er det noe du tenker psykologen absolutt ikke bør bruke av antrekk?

Anonymkode: 7a027...fbe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal begynne å jobbe som psykolog nå fra 1. juli. Er til vanlig glad i å pynte meg, går mye i kjoler osv.

Tenker du som pasient over hva psykologen har på seg? Er det noe du tenker psykologen absolutt ikke bør bruke av antrekk?

Joggebukse. 

Jeg har en mannlig psykolog, og han pleier å gå i t-skjorte med skjorte utenfor eller helt vanlig genser (ikke hettegenser). Ellers ser jeg mange kvinnelige psykologer som går i bluser, skjorter og fine overdeler. Vet ikke om jeg har sett noen gå i kjole.

Anonymkode: 034bc...ad3

AnonymBruker
Skrevet

Kun når psykologen takasserer kvinner, slik som på Tiktok-videoen som går viralt nå. Håper han mister jobben. 

Anonymkode: 0a39b...981

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes psykologer skal kle seg enkelt. Ikke noe pynting eller styr. Da føler jeg meg bare ekstra teit. 

Anonymkode: bd90d...1ed

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Psykologen min går i alt fra piratbukser med enkel topp til hverdagskjoler til jeans med skjorte og dressjakke. 
Aldri tenkt særlig over det. 

Joggebukse og klær med flekker/hull er nei-plagg. 

Anonymkode: 226f7...857

AnonymBruker
Skrevet

Er mann går til kvinnelig psykolog og har aldri tenkt over hvordan hun går kledd. Ofte ser jeg ikke henne i aniktet engang, føler det kan være lettere å bare se i veggen. 

Anonymkode: e5047...d9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Et lurt tips er å kle seg nøytralt. Olabukse og enkel genser, lite sminke. Du vil ikke at noen skal tiltrekkes din figur, syntes du er attråverdig eller at klærne får oppmerksomhet. Heller ikke at klærne sier så mye om din personlighet. Alle ting blir lagt merke til i en sånn setting.  Du vil være nøytral, laydback og et hverdagsmenneske det skal være lett å ville betro seg til.  Du vil ikke ha personlige venner, kjærester eller få pasienten til å føle seg stusselig. Du sitter der flott og pyntet,  pasienten har en krøllete t shirt det var et ork å få på og føler seg stusselig. 

Lurt av deg å tenke nøye igjennom dette og hvilke signaler du gir. 

Anonymkode: 88dcb...800

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: e5047...d9d

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Hadde en psykolog som virket veldig usikker og var skikkelig irriterende. Hun gikk i høye pumps hun ikke klarte og gå i med blod på hælene, silkebluse og kort skjørt. Prøvde og være noe hun ikke var, prøvde også å dekke over østfoldsdialekt med Frognerdialekt. Tror hun trengte psykolog mer enn meg egentlig, så det ble med 3 besøk. 
gikk hos en annen psykolog i noen år, hun var veldig dyktig og det eneste jeg husker var at vi en gang hadde på oss like nye joggesko, og at vi lo litt av det.. tror ellers hun kledde seg helt gjennomsnittlig. 

jeg tenker det er greit at du går i kjoler som du er mest komfortabel med og som er naturlig for deg. Ikke pynt deg noe mer enn vanlig. Pasienten skal få tillit til deg, ikke beundre stilen din. 
gratulerer med ny jobb 😊

Anonymkode: dfca7...dff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tenker alltid over det. Men det er fordi jeg alltid ser på hva andre har på seg. Er bare sånn jeg er skrudd sammen. Kle deg hverdagspent og nøytralt. Mange i helsevesenet misforstår og tror at nøytralt er det samme som stusslig. 

Anonymkode: e0f06...785

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt over, men de jeg har gått til har heller ikke kledd seg på noen måte som skiller seg ut. 

Anonymkode: c4448...29c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha følt meg vel med en psykolog som gikk utringet, i kort skjørt eller sexy. En mannlig psykolog i shorts eller singlet hadde også vært vanskelig.

Så lenge klærne er noenlunde presentable og dekkende spiller det ingen rolle om stilen er konservativ eller hippie, bare psykologen er respektfull og hyggelig.

Anonymkode: 933dd...829

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke ha følt meg vel med en psykolog som gikk utringet, i kort skjørt eller sexy. En mannlig psykolog i shorts eller singlet hadde også vært vanskelig.

Det finnes regler for dette. Man skal ikke gå slik kledd. 

AnonymBruker
Skrevet

De to siste psykologene jeg har vært til, har gått med nesten identisk antrekk hver gang. Det er så rart! 

Mannen hadde en enkel, mørk genser, mørk dressjakke og mørke bukser. Damen har en slags tynn, løs bukse, sort topp og en lang, tynn cardigan over. Hveeeer gang! Det er veldig nøytralt, men jeg henger meg i hvert fall veldig opp i det 😄 Hadde de variert det litt så hadde jeg sikkert ikke tenkt over det.

Anonymkode: 7d610...825

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kle deg ganske formelt men samtidig fint ; Jeans, skjorte/t-skjorte, sneakers eller hæler hvis du liker det og kanskje en blazer

Anonymkode: d1f38...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Min psykolog liker å pynte seg,fine bluser,kjoler etc., og det synes jeg er veldig fint. Heller det enn en slask i joggebukser. Hvorfor er kvinner så mye i mot når en annen kvinne pynter seg og sminker seg? Hvorfor må alle gå rundt i ola bukser og vanlige t-skjorter samt hvite joggesko?

Og ja,jeg er kvinne,men så drittlei av den janteloven.

Anonymkode: 8aefe...882

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De to siste psykologene jeg har vært til, har gått med nesten identisk antrekk hver gang. Det er så rart! 

Mannen hadde en enkel, mørk genser, mørk dressjakke og mørke bukser. Damen har en slags tynn, løs bukse, sort topp og en lang, tynn cardigan over. Hveeeer gang! Det er veldig nøytralt, men jeg henger meg i hvert fall veldig opp i det 😄 Hadde de variert det litt så hadde jeg sikkert ikke tenkt over det.

Jeg har et visst antall jobbantrekk som jeg rullerer på og da kan det fort bli at det samme antrekket ender opp hver tirsdag, hver onsdag osv. Jeg har faktisk tenkt på dette selv. Så hvis du hadde time f.eks på onsdager kan det være forklaringen. :) 

Anonymkode: a5f6c...c17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min psykolog liker å pynte seg,fine bluser,kjoler etc., og det synes jeg er veldig fint. Heller det enn en slask i joggebukser. Hvorfor er kvinner så mye i mot når en annen kvinne pynter seg og sminker seg? Hvorfor må alle gå rundt i ola bukser og vanlige t-skjorter samt hvite joggesko?

Og ja,jeg er kvinne,men så drittlei av den janteloven.

Anonymkode: 8aefe...882

Det har ingenting med jantelov og hva kvinner mener andre kvinner skal kle seg i å gjøre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har et visst antall jobbantrekk som jeg rullerer på og da kan det fort bli at det samme antrekket ender opp hver tirsdag, hver onsdag osv. Jeg har faktisk tenkt på dette selv. Så hvis du hadde time f.eks på onsdager kan det være forklaringen. :) 

Anonymkode: a5f6c...c17

Jeg har ikke faste timer, men det kunne ha vært forklaringen om jeg hadde hatt det ja 😀 Det er vel for å tiltrekke minst mulig oppmerksomhet mot antrekket, men for meg virker det motsatt 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som psykolog, og jeg har sett kollegaer kle seg i mange forskjellige typer klær. Det er jo åpenbart at man ikke bør ha dyp utringning eller korte skjørt. Men ellers syns jeg det må være greit å vise litt av sin personlige stil og at det ikke kun må være olabukse og en enkel genser hver gang, fordi man på ingen måte kan skille seg ut. Og så ser jeg litt forskjell på hvor man jobber. Jeg jobber på en lukket sengepost på sykehus, og det ville føles helt merkelig å gå i høye hæler eller veldig pyntet med silkebluser og masse bling. Men jeg går litt i kjole og skjørt, men da hverdagsvarianter. Eller olabukse og T-skjorte med en strikkejakke over feks. Det ville aldri falle meg inn å bruke blazer på jobb. Men jeg ser at psykologer på Dps kan bruke pene bluser, blazer og høye hæler. Hos oss går miljøpersonalet veldig praktisk kledd, så for meg handler det også litt om å ikke skille meg så enormt ut fra dem. Husker det ble snakk blant dem en gang en lege jobbet hos oss som virkelig så ut som hun skulle på fest hver eneste dag, med lange kjole, hæler og mye smykker. Vet de følte det litt som at legen kom og hadde audiens, på en måte (men det var sikkert også litt personligheten og at hun virket litt overlegen).

Jeg traff en gang en psykolog som åpenbart hadde tatt Botox og brukte masse diamantsmykker, og hadde en veldig «luksuriøs» framtoning. Det syns jeg blir merkelig, og noe som kan skape avstand for pasienten. Men å kle seg normalt pent og pynte seg litt om man vil, mener jeg må være lov.

Anonymkode: 451c2...646

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...