Gå til innhold

Barnefar avlyser sommerferien igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er til faren sin annenhver helg. 
De siste årene har far avlyst sommerferien til min sønns store skuffelse. 
Jeg synes ikke dette er okei lengre. 

Far spør om ordinært samvær i ferien. 
Jeg har lagt planer for min egen ferie med gutten og mener at samvær utgår da. Dette mener far ikke er rett. 

Han kan ikke kreve samvær under min ferie med gutten? 

Anonymkode: c53cb...32b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kan ikke avlyse sin egen ferie med barnet og i tillegg ødelegge barnets ferie med deg. Er han et trassig lite barn??

Møte på familievernkontoret er på sin plass! 

Anonymkode: a4c36...676

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er avtalen deres i sommerferien da? 

Anonymkode: cc04a...6eb

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig utgår hans samvær hvis det er u dine ferieuker,  herregud for en kuk av et mannfolk! 

Anonymkode: d0b28...ec4

• Liker 13
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sønnen min er til faren sin annenhver helg. 
De siste årene har far avlyst sommerferien til min sønns store skuffelse. 
Jeg synes ikke dette er okei lengre. 

Far spør om ordinært samvær i ferien. 
Jeg har lagt planer for min egen ferie med gutten og mener at samvær utgår da. Dette mener far ikke er rett. 

Han kan ikke kreve samvær under min ferie med gutten? 

Det kommer jo an på hvilken avtale dere har for sommerferien? Ordinært samvær eller endret samvær pga ferie?

Anonymkode: d2854...579

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags rasshøl har du fått barn med egentlig? Èn ting er å love barnet ferie for så å avlyse, men å prøve å ødelegge for at barnet får ferie med den andre forelderen i tillegg, virker som noe bare en skikkelig kjip person ville gjort. Familievernkontoret kan kanskje være et sted å begynne, hvis han virkelig ikke kan ta til fornuften og forstå selv hvor dårlig gjort dette er mot barnet, hvilket han burde!

Anonymkode: 28502...ae3

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hva er avtalen deres i sommerferien da? 

Anonymkode: cc04a...6eb

Avtalen er fast hvert år, 3 uker sommer  ferie hver. Står i kontrakten. Annenhver sin tur å velge ferieuker først. Ender alltid at jeg må velge ferieuker, da jeg må sette opp ferien min når barnehagen er stengt og far velger alltid sist fordi han ikke klarer å planlegge. 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det kommer jo an på hvilken avtale dere har for sommerferien? Ordinært samvær eller endret samvær pga ferie?

Han mener han skal ha ordinært samvær selv om jeg har ferie med gutten. Siden han ikke tar ferie selv. 

«blir så lenge uten å se han.» sier han. 

Jeg sa kort til han at jeg fikk se. Har lagt planer at vi skal reise bort å besøke familie også skal vi til Dyreparken. Er vi hjemme og det passer så kan han besøke far, men hovedsak er det min ferie med barnet. 

ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vi har avtalt at ordinært samvær utgår under ferien. 
men han sier det blir endret pga han ikke har ferie 🤷‍♀️ 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Han kan ikke avlyse sin egen ferie med barnet og i tillegg ødelegge barnets ferie med deg. Er han et trassig lite barn??

Møte på familievernkontoret er på sin plass! 

Anonymkode: a4c36...676

Vi går ofte på familievernkontoret for tiden.. da han skal kreve 50/50. 
Så å diskutere dette er jeg godt vant med.. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Avtalen er fast hvert år, 3 uker sommer  ferie hver. Står i kontrakten. Annenhver sin tur å velge ferieuker først. Ender alltid at jeg må velge ferieuker, da jeg må sette opp ferien min når barnehagen er stengt og far velger alltid sist fordi han ikke klarer å planlegge. 

ts

De ukene barnehagen er stengt ville jeg tatt selv uansett, selv om han ett år skulle glimte til og bestemme seg tidlig. For du kan tydeligvis ikke stole på at det blir noe av.

Og nei, han kan selvsagt ikke kreve ordinært samvær i dine ferieuker.

Anonymkode: e3b1e...6d6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Feriesamværet går som planlagt jfr. avtale av (dato), og dine uker i år er xx-yy."

PUNKTUM

Anonymkode: 8da09...175

• Liker 14
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva slags rasshøl har du fått barn med egentlig? Èn ting er å love barnet ferie for så å avlyse, men å prøve å ødelegge for at barnet får ferie med den andre forelderen i tillegg, virker som noe bare en skikkelig kjip person ville gjort. Familievernkontoret kan kanskje være et sted å begynne, hvis han virkelig ikke kan ta til fornuften og forstå selv hvor dårlig gjort dette er mot barnet, hvilket han burde!

Anonymkode: 28502...ae3

Han evner ikke å ta hensyn eller å forstå. Er seg selv og sitt. 

Han har ikke evnet å hatt ferie med barnet på over 3 år nå.. avlyser hvert eneste år. 
unnskyldningen hans er at han ikke har mulighet pga jobb. Han mister jobbene sine hele tiden og får seg nye før sommeren.. 

Er ofte på familievernkontoret. Er midt i en rettsprosess og går i mekling.. da far skal kreve 50/50 mener han. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi går ofte på familievernkontoret for tiden.. da han skal kreve 50/50. 
Så å diskutere dette er jeg godt vant med.. 

ts

Han gidder ikke å ha ferie med sønnen, men skal ha 50/50? For en jævla tulling...

Anonymkode: a6365...55d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Han kan ikke bare bestemme en sånn endring på egen hånd. Med mindre det står i avtalen at "Feriesamvær endres til ordinært samvær dersom far finner det for godt." Og en sånn avtale ville det jo vært ganske dumt å gå med på...

Anonymkode: e3b1e...6d6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han gidder ikke å ha ferie med sønnen, men skal ha 50/50? For en jævla tulling...

Ja jeg synes det er komisk hele opplegget. 

Han skal heller ikke ha ungen når han er syk. Stiller ikke opp på noen foreldremøter i barnehagen, følger aldri barnet til legen/tannlegen eller til helsestasjonen. 
Har gitt opp. 
Jeg vet dette er kun bidragsmotivert og ikke basert på at han genuint ønsker en stor del av livet til sønnen vår. 

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ts

Da henviser du til avtalen og informerer om at dere kan ta en samtale på fvk hvis han er uenig

Anonymkode: 66a7b...182

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg synes det er komisk hele opplegget. 

Han skal heller ikke ha ungen når han er syk. Stiller ikke opp på noen foreldremøter i barnehagen, følger aldri barnet til legen/tannlegen eller til helsestasjonen. 
Har gitt opp. 
Jeg vet dette er kun bidragsmotivert og ikke basert på at han genuint ønsker en stor del av livet til sønnen vår. 

ts

Var nok det jeg tenkte også... Høres greit ut å slippe bidrag, men tenker vel ikke over hva det egentlig innebærer. Tenker det blir langt mer enn 50% på deg med en sånn avtale, men uten bidrag...

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ts

Avtalen endres jo ikke bare fordi han ikke greier å ta ut/planlegge ferie.

Men om du har mulighet kan du jo møte han på det at dere kjører vanlig samvær utenom dine 3 ferieuker, da du faktisk kan ta ferie og har planlagt ferietur. Og at du gir beskjed om dere er hjemom i løpet av dine ferieuker så han kan få se barnet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da henviser du til avtalen og informerer om at dere kan ta en samtale på fvk hvis han er uenig

Anonymkode: 66a7b...182

Holdte på slik i fjor også. 

Da avlyste han et par dager før ferien. Heldigvis hadde jeg ikke satt opp ferie i barnehagen de ukene far sa han skulle ha ferie. Ut ifra erfaringer fra sommeren 2020. Sommeren 2020 avlyste han og jeg hadde satt opp ferie. Da måtte foreldrene mine avlyse hele sin ferie for å ha sønnen min. Jeg var fullbooket de ukene på jobb og fikk ikke fri 🤷‍♀️ 

ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...