Gå til innhold

Har egentlig lyst å gjøre det slutt, men redd gresset ikke er grønnere på andre siden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Det er nok mange her som vil anse meg som en kynisk person, men hvem tenker ikke på seg selv??

Jeg er 26 år og samboeren min er 35 år. Vi har vært sammen i fem år og bodd sammen i fire år. Han eier leiligheten, mens jeg bare betaler litt for strømmen og litt på fellesutgifter hver måned, så bor relativt billig her. 

Han er veldig snill mot meg, lager middag til meg hver dag, hvis det er noe som plager meg eller hvis jeg vil gjøre noe, så fikser og gjør han det for meg. Det er egentlig ikke noe å ta han på annet enn at jeg er lei hasjrøykinga hans og at han spiser usunt. Jeg trener, men han gjør ikke det.

Jeg bare føler meg ikke tiltrukket av ham lenger egt. Han er pen i ansiktet og er tynn, men kjenner ikke på noe seksuell tiltrekning til ham. 

Jeg tenker det er best å gjøre det slutt, men det er så utrolig dyrt å leie. Har ikke lyst å leie også er jeg redd jeg ikke finner en sånn fyr igjen som er så snill, omsorgsfull og strekker seg langt for at jeg får det jeg vil ha og trenger.

Føler meg fæl som bare har lyst å gjøre det slutt og dra, men nå orker jeg ikke mer. 

Anonymkode: 007aa...920

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dyrk ditt eget gress og ligg i det heller.

Litt morsomt at du snakker om gress når problemet er hans hasjrøyking 😛

Anonymkode: fb9c6...1f3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er egentlig ikke noe å ta han på annet enn at jeg er lei hasjrøykinga hans og at han spiser usunt. Jeg trener, men han gjør ikke det.

Tror du at du hadde følt deg tiltrukket til han igjen dersom han sluttet å røyke hasj, og startet å trene da? Selvom man er i et forhold er man jo fortsatt fritt menneske med egne hobbyer, kanskje han ikke liker å trene, og dermed ikke gjør det. Jeg forstår at dere har vært sammen lenge og da er det naturlig å kanskje ikke føle seg tiltrukket lenger, men sånn blir det ofte etterhvert. Om han gir deg stabilitet og er generelt snill mot deg så ville jeg ansett det som en grunn til å bli i forholdet, for begge to må jobbe for å opprettholde en relasjon. Men hvis du ikke vil det, så burde du bare gå.

Det finnes flere enn en snill mann i hele Norge, du kommer til å møte på flere. Du burde likevel ikke være i et forhold du ikke vil være i bare fordi du er redd for å ikke møte på en annen som er like grei. Jeg ville nok snakket med han først og tatt meg litt tid til å tenke meg om før du evt går fra han, dere har vært sammen lenge. Kanskje få litt tid borte fra hverandre og se om du savner han før du tar det store steget å gå fra han. Kan også ta opp det med hasjrøyking og si at det er en stor deal-breaker for deg, og se om han gjør noe med det. Du kan jo også spørre om han vil være med på trening, men bare fordi du liker trening så må ikke han det. Som personen over sa, dyrk ditt eget gress. Du kommer langt om du er fornøyd med livet du selv skaper deg

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok ikke alene om være sammen med en mann du ikke har følelser for, og motivasjon nr 1 for å bli værende er for å slippe å ta de største kostnadene.

Intet nytt under solen der. 

Anonymkode: c2ec4...8bf

Skrevet

Du er altfor ung til å være i et forhold du ikke ønsker, og som mangler seksuell lyst. 

Det er ikke sånn at det ikke finnes snille menn som ikke røyker hasj akkurat, verden er full av dem!

Du skal vel ikke bo med han fordi det er dyrt å bo et annet sted? Det ender ikke bra og du kaster bort livet ditt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trollolloll

Anonymkode: 87cc8...cac

Skrevet (endret)

Så ond du er som velger å bli i et forhold fordi du er redd for de økonomiske konsekvensene av valget du egentlig har lyst å ta. Om gresset er grønnere, det vet du jo ikke. Men det er jo ikke det som skal stoppe deg fra å ta valget ditt? Om man ikke deler de samme verdier, interesser, eller i det hele tatt fysisk tiltrekning, hva er det du baserer forholdet på da? At du bor billig og han lager mat til deg? Eier du virkelig ingen selvrespekt? 

Endret av Løvejenten
AnonymBruker
Skrevet

Her er det ikke snakk om gress. Du vil bort fra en hasjrøykende mann. Hvem vil ikke det? Ja det er dyrt å leie og eie. Det er slik det er å leve i dag.

Anonymkode: d4e6d...3fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gresset er ikke alltid grønnere, men livet er for kort til å være i et forhold man ikke trives i.

Anonymkode: 26913...3b4

AnonymBruker
Skrevet

Man mååå jo ikke gå fra ett gress til et annet. Som singel er gresset grønnest, syns jeg. 

Anonymkode: 911ec...081

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...