AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Er det flere som syns det er stress å få tlf fra bekjente, evt få telefoner generelt, fra mennesker du sjelden snakker med? Jeg er der. Jeg tar ikke telefonen først, o håp om at vedkommende kan skrive en mld eller lese inn beskjed, sånn at jeg vet hva henvendelsen gjelder. For da kan jeg tenke meg om og ikke føle meg presset til å si ja/nei til et evt spørsmål. Skulle ønske de som ringer kunne skrive melding når jeg ikke tar telefonen, så slipper jeg lure på hva de vil. Jeg har litt angst til tider, og dette er noe som stresser meg.. flere som har det sånn? Er det innafor å sende melding til personen som har prøvd å ringe, si at man er opptatt og ikke har muligheten til å ringe opp igjen akkurat nå, men spørre på hva det gjelder? Anonymkode: c975b...88e 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Linerla88 skrev (3 minutter siden): Ja, veldig føler det blir så kleint. Ja sant? Det er kleint og ubehagelig, og det tar så masse energi. Jeg fikk en tlf litt tidligere idag, fra en bekjent jeg kan se for meg skal be om en tjeneste jeg ikke har overskudd eller lyst til å gjøre. Nå sitter jeg her og tenker på hvordan jeg skal få det ut av verden, orker ikke ringe opp igjen og måtte svare på stående fot (svare i form av hvite løgner for å slippe unna et eller annet). Hva hadde du gjort? Bare latt være å ringe opp igjen? Eller sendt en sms? Anonymkode: c975b...88e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja sant? Det er kleint og ubehagelig, og det tar så masse energi. Jeg fikk en tlf litt tidligere idag, fra en bekjent jeg kan se for meg skal be om en tjeneste jeg ikke har overskudd eller lyst til å gjøre. Nå sitter jeg her og tenker på hvordan jeg skal få det ut av verden, orker ikke ringe opp igjen og måtte svare på stående fot (svare i form av hvite løgner for å slippe unna et eller annet). Hva hadde du gjort? Bare latt være å ringe opp igjen? Eller sendt en sms? Anonymkode: c975b...88e Send en sms og si du er syk så du orker ikke snakke i telefonen om dagen, og "hva gjaldt det?" Anonymkode: b4762...aa5 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Føler det samme. Hater at onkler og tanter ringer! Men send sms, så finner du ut av det. Anonymkode: 64f07...0d8 2
Gjest Linerla88 Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja sant? Det er kleint og ubehagelig, og det tar så masse energi. Jeg fikk en tlf litt tidligere idag, fra en bekjent jeg kan se for meg skal be om en tjeneste jeg ikke har overskudd eller lyst til å gjøre. Nå sitter jeg her og tenker på hvordan jeg skal få det ut av verden, orker ikke ringe opp igjen og måtte svare på stående fot (svare i form av hvite løgner for å slippe unna et eller annet). Hva hadde du gjort? Bare latt være å ringe opp igjen? Eller sendt en sms? Anonymkode: c975b...88e Jeg ringer ikke opp igjen, tenker er det noe viktig så får de ringe eller sende sms,
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 I slike tilfeller venter jeg en stund, skriver meld.: Hei ser du har ringt. Er ikke helt i form for tida. Var det noe spesielt? Anonymkode: 85fb2...15a 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 Linerla88 skrev (Akkurat nå): Jeg ringer ikke opp igjen, tenker er det noe viktig så får de ringe eller sende sms, Ja det er dette jeg pleier å gjøre, for de fleste skriver jo en sms hvis de lurer på noe og ikke får tak i deg på tlf? Dette er ikke en venn som skal ringe for å skravle, så det er et eller annet hun lurer på om jeg kan gjøre, ser jeg for meg. En tjeneste. Men hun sender ikke sms.. Anonymkode: c975b...88e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I slike tilfeller venter jeg en stund, skriver meld.: Hei ser du har ringt. Er ikke helt i form for tida. Var det noe spesielt? Anonymkode: 85fb2...15a AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Send en sms og si du er syk så du orker ikke snakke i telefonen om dagen, og "hva gjaldt det?" Anonymkode: b4762...aa5 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler det samme. Hater at onkler og tanter ringer! Men send sms, så finner du ut av det. Anonymkode: 64f07...0d8 Gode tips, takk! Godt det ikke bare er meg.. Anonymkode: c975b...88e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det er dette jeg pleier å gjøre, for de fleste skriver jo en sms hvis de lurer på noe og ikke får tak i deg på tlf? Dette er ikke en venn som skal ringe for å skravle, så det er et eller annet hun lurer på om jeg kan gjøre, ser jeg for meg. En tjeneste. Men hun sender ikke sms.. Anonymkode: c975b...88e Derfor sender jeg selv sms etter noen timer. Ikke alle som sender en meld. selv etter de ikke har fått svar på tlf. Orker ikke vente på en ev. ny oppringning. Når jeg selvda sender meld.,om ev. dårlig form, og o satalen gjelder noe spesielt, pleier jeg da få tilbakesvar i meldingsform. Anonymkode: 85fb2...15a 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #11 Skrevet 6. juni 2022 Jeg sliter VELDIG med dette😌det er dessverre typisk at ting kommer veldig brått på. Har problemer med å huske avtaler mm, og er avhengig av å se på kalender før jeg kan svare på noe. Siden jeg er 80% ufør forventes det at jeg er tilgjengelig. Typisk at jeg svarer”ja bare kom”, for å så stresse med å flytte terapitimer eller annet🤨 Hater tlf!!! send sms!!!!😭😭😭 Anonymkode: 5d045...f65 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #12 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg sliter VELDIG med dette😌det er dessverre typisk at ting kommer veldig brått på. Har problemer med å huske avtaler mm, og er avhengig av å se på kalender før jeg kan svare på noe. Siden jeg er 80% ufør forventes det at jeg er tilgjengelig. Typisk at jeg svarer”ja bare kom”, for å så stresse med å flytte terapitimer eller annet🤨 Hater tlf!!! send sms!!!!😭😭😭 Anonymkode: 5d045...f65 Ja hva er det med de som tror at uføre og deltidsuføre har så mye tid ledig? Jeg er ufør på deltid selv, og jobber akkurat det jeg klarer. Jeg har mer ledig tid enn folk som jobber 100%, og/eller folk som har barn (er barnløs selv), men det betyr ikke at jeg har overskudd til noe mer enn andre. Det er jo en grunn til at man er ufør og deltidsufør. Men dette er det mange ikke forstår, t.o.m ikke søsken og foreldre her i mitt tilfelle.. Jeg får stadig høre «hva er det du er så travel med? Hvorfor er du stresset? Hvorfor har ikke du tid? Tenk på søsteren din som har barn, som har det travelt hele uken med de! (Hun er forøvrig 100% sykemeldt, men å ha barn er fulltidsjobb, må du vite..) Vi må bli flinkere til å si nei, syns du ikke? Vi må ta vare på oss selv bedre❤️ Og ja, jeg også hater tlf! ❤️ Anonymkode: c975b...88e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #13 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja hva er det med de som tror at uføre og deltidsuføre har så mye tid ledig? Jeg er ufør på deltid selv, og jobber akkurat det jeg klarer. Jeg har mer ledig tid enn folk som jobber 100%, og/eller folk som har barn (er barnløs selv), men det betyr ikke at jeg har overskudd til noe mer enn andre. Det er jo en grunn til at man er ufør og deltidsufør. Men dette er det mange ikke forstår, t.o.m ikke søsken og foreldre her i mitt tilfelle.. Jeg får stadig høre «hva er det du er så travel med? Hvorfor er du stresset? Hvorfor har ikke du tid? Tenk på søsteren din som har barn, som har det travelt hele uken med de! (Hun er forøvrig 100% sykemeldt, men å ha barn er fulltidsjobb, må du vite..) Vi må bli flinkere til å si nei, syns du ikke? Vi må ta vare på oss selv bedre❤️ Og ja, jeg også hater tlf! ❤️ Anonymkode: c975b...88e Ja, akkurat som om du skylder dem en forklaring. Bare repeter "Jeg skulle gjerne hjulpet, men jeg har dessverre ikke anledning". Anonymkode: cacaa...cd6 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #14 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, akkurat som om du skylder dem en forklaring. Bare repeter "Jeg skulle gjerne hjulpet, men jeg har dessverre ikke anledning". Anonymkode: cacaa...cd6 Ja dette må jeg bare øve på, det er så viktig! Av erfaring vil de ikke forstå uansett hvor mange måter man prøver å forklare på, så det er bortkastet energi🤷♀️ Anonymkode: c975b...88e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #15 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja dette må jeg bare øve på, det er så viktig! Av erfaring vil de ikke forstå uansett hvor mange måter man prøver å forklare på, så det er bortkastet energi🤷♀️ Anonymkode: c975b...88e Nettopp, og du skylder dem heller ingen forklaring. Dessverre er det noen man bare må sette hardt mot hardt mot overfor, fordi de ellers bare presser på. Mange sier det holder med å si "Nei". Jeg tenker man godt kan vise hyggelighet ved å si man gjerne skulle gjort ditt og datt for dem. Det pleier som regel oppriktig å være tilfelle for meg at jeg skulle ønske det. Men som ordtaket sier "gir man lille fingeren, presser enkelte folk for å ta hele armen". Anonymkode: cacaa...cd6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #16 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp, og du skylder dem heller ingen forklaring. Dessverre er det noen man bare må sette hardt mot hardt mot overfor, fordi de ellers bare presser på. Mange sier det holder med å si "Nei". Jeg tenker man godt kan vise hyggelighet ved å si man gjerne skulle gjort ditt og datt for dem. Det pleier som regel oppriktig å være tilfelle for meg at jeg skulle ønske det. Men som ordtaket sier "gir man lille fingeren, presser enkelte folk for å ta hele armen". Anonymkode: cacaa...cd6 Det er jeg enig i. Det handler som oftest ikke om vilje men om evne og energi. Ett nei uten noe mere er litt hardt. Nei det får jeg desverre ikke til er bedre og ikke utleverende. Anonymkode: ccd23...5df
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #17 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jeg enig i. Det handler som oftest ikke om vilje men om evne og energi. Ett nei uten noe mere er litt hardt. Nei det får jeg desverre ikke til er bedre og ikke utleverende. Anonymkode: ccd23...5df Enig i at man kan si nei på en hyggelig måte, uten å være utleverende. Selv har jeg pleid å forklare så godt jeg kan hvorfor jeg må si nei, i håp om at motparten skal forstå at jeg gjerne skulle ha hjulpet hvis jeg hadde klart, men har erfart at disse forklaringene som oftest føler til negative reaksjoner på en eller annen måte. Det er generelt lite genuin forståelse ute og går.. Anonymkode: c975b...88e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #18 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig i at man kan si nei på en hyggelig måte, uten å være utleverende. Selv har jeg pleid å forklare så godt jeg kan hvorfor jeg må si nei, i håp om at motparten skal forstå at jeg gjerne skulle ha hjulpet hvis jeg hadde klart, men har erfart at disse forklaringene som oftest føler til negative reaksjoner på en eller annen måte. Det er generelt lite genuin forståelse ute og går.. Anonymkode: c975b...88e * fører til, skulle det stå. Anonymkode: c975b...88e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #19 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja hva er det med de som tror at uføre og deltidsuføre har så mye tid ledig? Jeg er ufør på deltid selv, og jobber akkurat det jeg klarer. Jeg har mer ledig tid enn folk som jobber 100%, og/eller folk som har barn (er barnløs selv), men det betyr ikke at jeg har overskudd til noe mer enn andre. Det er jo en grunn til at man er ufør og deltidsufør. Men dette er det mange ikke forstår, t.o.m ikke søsken og foreldre her i mitt tilfelle.. Jeg får stadig høre «hva er det du er så travel med? Hvorfor er du stresset? Hvorfor har ikke du tid? Tenk på søsteren din som har barn, som har det travelt hele uken med de! (Hun er forøvrig 100% sykemeldt, men å ha barn er fulltidsjobb, må du vite..) Vi må bli flinkere til å si nei, syns du ikke? Vi må ta vare på oss selv bedre❤️ Og ja, jeg også hater tlf! ❤️ Anonymkode: c975b...88e Favorittmenneskene i livet mitt er de som sender melding🥰Jeg jobber to halve dager i uken, og har veldig mye avtaler ifb helsen. 8 diagnoser krever sitt😒Må også trene med fysio for å holde rygg og skuldrer i sjakk. Dessverre jobber mange i familien i turnus, og har fri i lengre perioder. Jeg må ofte ta sterke smertestillende, for å klare alt. Og ingen skjønner at jeg sliter med alvorlig fatique heller. Så ja, desse tlf stresser meg. Som igjen påvirker helsen negativt😭Skulle gjerne endret situasjonen, men det må et medisinsk mirakel til. Og ja, hva er det med de som tror barnløse ikke har ting å gjøre😅 Anonymkode: 5d045...f65
Gjest Ghostface Skrevet 6. juni 2022 #20 Skrevet 6. juni 2022 Jeg liker ikke å snakke i telefonen, hverken med nære eller bekjente. Det blir kunstig og jeg vet aldri hva jeg skal prate om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå