Gå til innhold

Dette høres ille ut,men det er sannheten , jeg angrer på 3mann, Jeg elsker han,men ting er kjempe vanskelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vi fikk vår siste barn 31 mai, vi har 2 gutter fra før på 12 og 5, og han på 5 er så sjalu, han er vanskelig, nekter og være nær babyen, nekter og spise når babyen er nærheten eller er se på tven hvis babyen er hos meg eller mannen, han på 12 koser og holder broren sin og er en helt annen type.

Mellomste begynner på skolen etter sommeren, så mulig det er masse følelser i bilde, han er født slutten av desember, så han er jo ikke veldig moden ennå. Han vil ikke at jeg skal legge han, eller lage maten hans  til barnehagen eller følge han til barnehagen, det er tydelig at han er veldig mistfornøyd med både meg og babyen. Synes dette er supert sårt, da jeg elsker alle mine 3 fine sønner, men føler at yngste ødela familielivet vårt. 5åring har alltid vert mammadalt,men nå er det bare pappa, får ikke en kos engang lengre.

Noen som har opplevd dette ? blir det bedre? både jeg og far har hatt mye alenetid med han, eller pappan da ,han vil ikke med meg,men har prøvd, men han spør bare etter pappan eller storebroren sin

Anonymkode: babf5...952

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her må du bare fortsette å vise mellomstemann at du elsker ham. Vær tålmodig. Dette går over, det er jo bare en drøy uke siden han ble storebror.

Anonymkode: 37f44...606

• Liker 18
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, sistemann kom for en uke siden, er det ikke litt tidlig å la hysteriet slå til for fullt? Gi den stakkars gutten en sjanse til å summe seg litt, klart det går seg til. 

Anonymkode: 89c98...1ac

• Liker 41
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen andre som har reagert som han, de fleste blir glad for søsken

AnonymBruker
Skrevet

Dette går seg til, regner med hormonene gjør at du reagerer litt voldsomt 😊

Anonymkode: 56184...791

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er helt vanlig med sjalusi. Det blir som regel bedre. Vær tålmodig. 

Anonymkode: 64f10...901

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det har da bare gått en uke. Du er nok full av hormoner, så dette føles ekstra sårt, men du må gi det mer tid. Det er en stor omveltning for mellomste at han plutselig ikke får all oppmerksomheten han har vært vandt til. Når dere har mulighet, sørg for at mellomste får alenetid med deg, uten babyen tilstede, hvor dere gjør skikkelig morsomme ting slik at han fortsatt føler at dere bryr dere 

Anonymkode: cd4f2...a76

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du vet hva de sier? Når foreldre kommer hjem med søsken, sidestill det med at mannen din kommer hjem med kone nr 2 og forventer at du skal elske henne og ta henne imot med åpne armer.

Sånn føles det av og til for barn. Gi ham tid, det har gått en uke. Fortsett å tilby deg, men ikke bli "krampaktig" eller vis at han har makt over deg.

Anonymkode: 922b7...bf9

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hormonene som snakker. Det er helt normalt å ha perioder etter fødsel hvor man tenker "hva har jeg gjort". 

Det tar tid. Det dere alle føler er helt normalt, og det vil gå seg til. Jeg har 4,5 år mellom mine og de har stor glede av hverandre nå, men det tok en stund. Sjalusien varte godt fremt minste begynte å gå og kunne gi mer sosial kontakt med storebroren. 

Anonymkode: 6744d...ce8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gi det tid. Snakk med ham om det på en tilpasset måte: "Jeg skjønner at du synes det er dumt og vanskelig at babyen har blitt en del av familien vår nå". "Jeg skulle også ønske at fanget mitt var enda større, men jeg lover at det er plass til det når du måtte trenge det". "Jeg elsker deg /er så glad i deg, gutten min. Du er den beste femåringen i verden, og ingen andre kan gjøre meg glad på samme måten som du klarer, bare ved å være deg". 

Gi babyen til storebror om morgenen, unn deg 5 minutter ved sengen om morgenen for å kose, uten baby. Og vær der også når han skal kle seg/gjøre seg klar til barnehagen.

Vær der for ham uten baby i armene når han kommer hjem fra bhg. 

Anonymkode: f2f80...e59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ærlig talt, sistemann kom for en uke siden, er det ikke litt tidlig å la hysteriet slå til for fullt? Gi den stakkars gutten en sjanse til å summe seg litt, klart det går seg til. 

Anonymkode: 89c98...1ac

Livet til enkelte må bestå av drama og hysteri. De nærer av det, og klarer seg ikke uten. Dessverre 

Anonymkode: 23912...c48

• Liker 4
Skrevet

Kjære deg, det er ikke noe feil hverken med deg eller femåringen. Han er liten og full av følelser, du er en barselkvinne full i hormoner. Dette går seg til ♥️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye omveltninger på en gang for femåringen.

Han skal være minst i ny klasse/slutte i barnehagen - OG han har fått en lillebror som beslaglegger mye tid.

Prøv å ha litt tid med ham alene, og snakk sammen :) 

Anonymkode: b515e...b16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Livet til enkelte må bestå av drama og hysteri. De nærer av det, og klarer seg ikke uten. Dessverre 

Herre Gud, hun fødte for en uke siden. Det er vanlig å være full av hormoner og usikker. Hvis du ikke skal si noe hyggelig, så la være å svar. 

TS: nå må du ta tiden til hjelp. Det har kun vært en ukes tid. Kos deg med ny baby, men fortsett å vise 5 åringen at du elsker han.

Anonymkode: 8dcf5...c0d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar

Ja er nok mye følelser for både meg og han. jeg griner for ingenting nå til dags, og slik har jeg aldri vert.

Ja skal øse han med kjærlighet, tenkte at største kunne gå tur med yngste mann i morgen ,så jeg får tid med mellomste alene, så kanskje jeg får snakket sikkelig med han og vise hvor mye jeg elsker han, og bake kake eller boller som jeg vet han er veldig glad i og liker og lage

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herre Gud, hun fødte for en uke siden. Det er vanlig å være full av hormoner og usikker. Hvis du ikke skal si noe hyggelig, så la være å svar. 

TS: nå må du ta tiden til hjelp. Det har kun vært en ukes tid. Kos deg med ny baby, men fortsett å vise 5 åringen at du elsker han.

Anonymkode: 8dcf5...c0d

Når er det en kvinne ikke kan bruke hormonkortet? 

Er det slik at kvinner ikke trenger å ta ansvar for noen av sine handlinger? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

vi fikk vår siste barn 31 mai, vi har 2 gutter fra før på 12 og 5, og han på 5 er så sjalu, han er vanskelig, nekter og være nær babyen, nekter og spise når babyen er nærheten eller er se på tven hvis babyen er hos meg eller mannen, han på 12 koser og holder broren sin og er en helt annen type.

Mellomste begynner på skolen etter sommeren, så mulig det er masse følelser i bilde, han er født slutten av desember, så han er jo ikke veldig moden ennå. Han vil ikke at jeg skal legge han, eller lage maten hans  til barnehagen eller følge han til barnehagen, det er tydelig at han er veldig mistfornøyd med både meg og babyen. Synes dette er supert sårt, da jeg elsker alle mine 3 fine sønner, men føler at yngste ødela familielivet vårt. 5åring har alltid vert mammadalt,men nå er det bare pappa, får ikke en kos engang lengre.

Noen som har opplevd dette ? blir det bedre? både jeg og far har hatt mye alenetid med han, eller pappan da ,han vil ikke med meg,men har prøvd, men han spør bare etter pappan eller storebroren sin

Herregud det har gått ca et kvarter! Vær tålmodig 

Anonymkode: 1b01c...2c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når er det en kvinne ikke kan bruke hormonkortet? 

Er det slik at kvinner ikke trenger å ta ansvar for noen av sine handlinger? 

Det er gått en uke siden fødsel, "hormonkortet" er helt innafor her.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tusen takk for alle svar

Ja er nok mye følelser for både meg og han. jeg griner for ingenting nå til dags, og slik har jeg aldri vert.

Ja skal øse han med kjærlighet, tenkte at største kunne gå tur med yngste mann i morgen ,så jeg får tid med mellomste alene, så kanskje jeg får snakket sikkelig med han og vise hvor mye jeg elsker han, og bake kake eller boller som jeg vet han er veldig glad i og liker og lage

Kjøp en gave til han fra lillebror og en til 12 åringen også da, som er flink med den lille. Fint med en ekstra påskjønnelse 

Anonymkode: 14736...17c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er gått en uke siden fødsel, "hormonkortet" er helt innafor her.

Når er det hun ikke lenger kan bruke det etter en fødsel, og hvor mange dager i måneden kan hun bruke det, gitt normal syklus etter denne fødselsen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...