Gå til innhold

Er dette innafor, eller litt over grensen? Ang å lese på noe som ikke er ditt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen hadde en kompis på besøk før i dag, og på stuebordet lå det en åpen skrivebok. På siden som lå opp, hadde jeg skrevet en "gjøreliste" for helgen. Ikke noe farlig altså, og ikke superprivat. Kompisen tok boken og leste gjennom listen, og kommenterte den, og jeg syns egentlig at det ble litt feil? Hadde det vært privat, så hadde den nok ikke lagt slik, men jeg følte uansett at han gikk litt over en grense. 

Så er jeg hårsår, er det greit å gjøre slik?🙈

Anonymkode: 279e2...eb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er hårsår. 

Anonymkode: 00e37...51e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt meg nær av det, men du har jo rett til å føle som du vil. 

Anonymkode: f66d4...658

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen hadde en kompis på besøk før i dag, og på stuebordet lå det en åpen skrivebok. På siden som lå opp, hadde jeg skrevet en "gjøreliste" for helgen. Ikke noe farlig altså, og ikke superprivat. Kompisen tok boken og leste gjennom listen, og kommenterte den, og jeg syns egentlig at det ble litt feil? Hadde det vært privat, så hadde den nok ikke lagt slik, men jeg følte uansett at han gikk litt over en grense. 

Så er jeg hårsår, er det greit å gjøre slik?🙈

Anonymkode: 279e2...eb8

Ved normal folkeskikk, rørerman ikke andres ting på stuebordet.

Med mindre det er noe som blir satt frem ment for å bys på.

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes han høres litt frekk ut, ja. Ikke bare tar han en annens private notater opp og leser dem, men han begynner å kommentere det han leser også.  For alt han vet, kunne det vært din private dagbok du hadde glemt der.

Men ok. Det var ikke voldsomt frekt, men litt. Synes jeg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig var det frekt😅 Det er ikke normal folkeskikk å lese i andres papirer, uansett hvor de ligger. Hvis trusa ligger på badet er det heller ikke normalt å ta opp denne og undersøke. 

Anonymkode: b0bab...538

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Total mangel på sosiale antenner/folkeskikk, undrer seg jo fort på hvordan vedkommende er ellers. Samtidig er enkelte sånn uten at de mener noe vondt eller galt med det, de vet dessverre ikke bedre.

Det er innfor å si noe, stoppe han fra å lese osv. Viktig å tørre å stoppe slik uønsket oppførsel/handlinger som rammer deg selv.

Anonymkode: 55b0a...98c

• Liker 1
Skrevet

Var litt som da ei ny venninne, var hos meg første gang. Det er ingen hemmelighet at jeg bruker medisiner. Har de på kjøkkenbordet, slik at jeg har kontroll. Da plukka hun de opp og studerte nøye og leste hva de var for 😂 ble ikke sur, men stussa litt. Haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...