AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Vi har bygget oss basseng i hagen (i år) med oppvarming så det kan brukes nesten 6 mnd i året. Vi har ikke egne barn(enda) men våre nieser og nevøer kommer å bader og koser seg og dette synes vi er kjekt. Problemet er at "alle andre" tror at det bare kan komme på besøk for å bade. Kollegaer f.eks synes det er helt greit å ta med barna sine å bade. Enn så lenge så har vi avvist de(på en fin måte) men det begynner å bli litt irriterende at alle plutselig vil komme på besøk etter vi fikk de etter bassenget. Er jeg prippen som avviser de? Hadde jeg sagt ja til alle som spør hadde det jo vært folk her hele tiden. Anonymkode: ec5f0...181 4 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Nei, herregud. Du er IKKE prippen så lenge dere ikke har bygget bassenget på offentlig eiendom. Jeg hadde ikke orket og hatt gud og hvermann på eiendommen min i tide og utide… Anonymkode: 050f4...900 32 2 4
Sofakona Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Høres merkelig ut...om noen i familien hadde fått basseng hadde jeg aldri dratt ditt for 0 bade..eller bare tanken på vi kan bare komme pga du har basseng. Du er jo ikke hotell. Enten har du verdens merkeligste venner og familie.. ellers så høres det ut som du skryter 8 1
Wenda Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Nei du er ikke prippen. Selv hadde jeg ikke orket at folk skal dra nytte av det på den måten dersom vi hadde hatt basseng Den ene søsteren min har basseng, og selv om jeg gjerne skulle vært der hver eneste varme dag så er jeg der kun når jeg får en invitasjon. Av respekt for dem. Har sagt til resten av familien (siden hu selv er konfliktsky) at de får la være å «bruke» henne. Det er deres basseng, og bare fordi dere har det så betyr ikke det fri tilgang til alle og enhver 14 1
Hoppetaujenta Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Avvis med god samvittighet. ...og bare for å understreke og berolige deg; jeg kommer ikke på døra di og spør. 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 Det er bare å avvise, men den beste samvittighet. Det er så altfor mange som bare skal ha/tilegne seg på andre sin bekostning. Har opplevd akkurat det samme, men vi har barn og det endrer ting litt. Klart at barnas venner er velkommen til å bade sammen med våre, men det betyr ikke at hele familien med småsøsken osv skal komme her i helgene. Kos dere med bassenget og inviter heller de dere vil, ikke aksepter at folk kommer pga av bassenget. Anonymkode: 619b5...9e2 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 Så en dokumentar fra slummen i Nigeria, en av verdens største slumbyer. Det er bygget oppå havet, på digre brygger i havet. Her levde flere tusen mennesker. En ung mann var sønn av en høyt respektert og litt rikere lokal ledertype, så han var så heldig å ha TO tver på rommet sitt, og en playstation. "Come I`ll show you my room", sa han, og viste filmskaperen inn. Der satt det tett i tett med ungdommer, venner, fette og kusiner. Noen spilte Playstation og noen så på fotballkamp, resten bare hang der. Dokumentarfilmskaperen spurte om hva han syntes om at alle kom dit, men det syntes eieren av rommet var en selvfølge, sosialt var det sikkert òg. Jeg tror jeg hadde vært glad for besøk om jeg var så heldig å ha basseng, men hadde krevd at de dusjet hjemme først da, så jeg slapp å bruke så mye klor. Men det er såklart opp til deg, jeg sier bare at muligheten er der for at det kan bli en veldig hyggelig sommer med folk som kanskje blir takknemlige og vil gi noe hyggelig tilbake til deg selv hvis du begynner å åpne opp for kollegaer og hverman Anonymkode: 0f09b...669 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #8 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har bygget oss basseng i hagen (i år) med oppvarming så det kan brukes nesten 6 mnd i året. Vi har ikke egne barn(enda) men våre nieser og nevøer kommer å bader og koser seg og dette synes vi er kjekt. Problemet er at "alle andre" tror at det bare kan komme på besøk for å bade. Kollegaer f.eks synes det er helt greit å ta med barna sine å bade. Enn så lenge så har vi avvist de(på en fin måte) men det begynner å bli litt irriterende at alle plutselig vil komme på besøk etter vi fikk de etter bassenget. Er jeg prippen som avviser de? Hadde jeg sagt ja til alle som spør hadde det jo vært folk her hele tiden. Anonymkode: ec5f0...181 Dette høres veldig rart ut. Vi, og andre, har hatt fine basseng i en år-rekke og jeg har ikke opplevd eller hørt om lignende 🤔 Vi har eksempelvis over 30 grader og skyvetak ( fint ved nattbad 😊 ) 🤔 Det er ikke bare noe du ønsker deg da, for å prøve å "skryte" her? Men ingen aner hvem du er eller hvor du bor, så det virker jo helt sykt det også, så det kan jo ikke være det 🙄🤔 Anonymkode: 9afdb...3b2 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 Har du lagt opp til det selv? jeg har en bekjent med basseng og boblebad. Hun er veldig glad i å forteller om det til andre, og så slenger hun på - «neste gang tar vi poolparty hos meg». - «Det er bare å komme, så deler vi en champis i boblebadet» - «det er så digg med basseng, dere må komme å prøve en gang» - «ja! Dere, vi tar en jentekveld i hagen hos meg neste gang!» Hun slenger ut slike setninger i øst og vest, men hun inviterer faktisk aldri noen hjem til seg, verken for basseng eller annet, så da må det vel være greit å ta oppfordringen og spørre om å få komme? men om du er påpasselig med å ikke si slike ting, så kan selvfølgelig ikke folk forvente at det er ett offentlig basseng. Anonymkode: 6c22f...c91 13
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 Tenk på alle de som vil pisse i bassenget ditt Anonymkode: 0a705...58d 1
Veggdyret Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 Basert på lignende samtaler jeg har overhørt på jobb, så var det nok bare deres måte å si "så heldig du er" på, og ikke noe de faktisk har tenkt til å gjennomføre. Hører det hele tiden - "har brygget min egen øl jeg!" "ja da kommer vi og smaker!" - "har kjøpt meg hytte på Sørlandet!" "ja da kommer vi innom i sommer!" Det er aldri noen som faktisk møter opp. Var MANGE som sa de skulle komme på besøk da jeg fikk baby også, uten at jeg så noe til en eneste person. 10 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 Ehh nei, du er ikke prippen, dere har bygd basseng, ikke offentlig svømmehall (som jeg regner med dere allerede har i byen som kollegaer og andre bekjente kan benytte seg av) 😊 Anonymkode: fffec...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #13 Skrevet 7. juni 2022 Det opplevde aldri vi når vi hadde hus med basseng, så om det er dere eller vi som har merkelig kollegaer og bekjente skal være usagt. Den eneste utenfor vår husstand som faktisk ringte og spurte var lillesøster (halvsøster altså) til min bonus-sønn. Men hun hadde aldri med seg noen, og kom bare om hennes bror var hjemme. Men det var jo bare koselig. Anonymkode: db771...123 2
Taffel Skrevet 7. juni 2022 #14 Skrevet 7. juni 2022 Ikke unormalt at folk vil komme, de merker fort at du ikke ønsker det, og det er helt opp til deg, så slutter de nok å spørre. Det er nyhetens interesse, og du skal jo heller ikke være det nye frognerbadet. Svare i en høflig men bestemt tone, så blir det slutt på forespørslene. Men det kan jo hende at du kan få gode relasjoner om du inviterer noen også da? Men unngå Ove Sundberg;-)
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #15 Skrevet 7. juni 2022 Her synes jeg du faktisk kan si litt tydeligere i fra til kollegaer og andre bekjente. Noe som: jeg forstår dere ønsker å komme å bade, men vi må si stopp til dette. Dere får derfor ikke lov å komme å bade, det er kun til når vi inviterer dere til dette. Anonymkode: 23a70...62e 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #16 Skrevet 7. juni 2022 Det er absolutt greit å avvise. Hvis ikke så har du både nabobarna og foreldrene deres + halve familien din som tror de bare kan ta for seg. Blir litt det samme dilemmaet som ved å være den eneste i nabolaget som har trampoline - barna tror de bare kan forsyne seg og foreldrene sier ingenting. Ekkelt med andres bakterier også. Si nei med god samvittighet! Anonymkode: 507b4...8c5 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #17 Skrevet 7. juni 2022 Har ikke jeg sett en simpsons episode med samme tema? Anonymkode: 1eb58...172
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #18 Skrevet 7. juni 2022 Hvermannsen hadde jeg avvist, men det skader nok ikke å gi Gud litt godvilje. Anonymkode: cd24c...77c 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #19 Skrevet 7. juni 2022 Hvis Gud vil bade i bassenget deres tror jeg nok jeg ville ha sagt ja, men hvermann synes jeg det er helt innafor å avvise! Anonymkode: 7d270...300 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #20 Skrevet 7. juni 2022 Hva slags spesielle mennesker er det du omgås med?😳 Selvsagt er det greit å avvise dem. Anonymkode: ed278...301
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå