AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Del Skrevet 6. juni 2022 I løpet av pandemien gikk jeg først litt opp i vekt da gikk jobben over til hjemmekontor. Deretter å flyttet jobben ut av kontorlokalet og leide et bittelite lokale der sjefen og et par andre ansatte er når det trengs. Vi andre trenger nesten aldri å møte opp fysisk. Da dette skjedde flyttet jeg og samboer ut på landet for å spare penger og være mer i naturen. Men, selv om det er masse natur rundt her, var jeg ikke så flink til å gå tur som jeg skulle ønske (mye på grunn av hissig vær i alle former) og jeg gikk ytterligere opp i vekt. Jeg ble plutselig panisk opptatt av skritt, kalorier, macro nutrients og kosttilskudd - og det funket jo en stund, helt til jeg plutselig ramlet av alle rutinene mine, gikk opp igjen og fram og tilbake slik. Det gjorde ingen undre for selvtilliten. Å dra tilbake til gymmen fristet også lite, fordi jeg alltid hadde vært der før sammen med folk som var ekstremt opptatt av resultatene, som trente seg (bokstavelig talt) til skade og nesten til døde. En fyr jeg prøvde å trene med en stund tok anabole stereoider, liksom - og han ble suicidal. Så døden er faktisk ingen overdrivelse... Jeg assosierte gymmen med plikt, med telling, med kaldt, hardt, logisk, kjedelig opplegg som skulle gjentas til det kjedsommelige bare for å oppnå the gym bod - klart jeg ville se sånn ut, men jeg hadde det bare ikke i meg å stå der og telle, måle, og pushe meg selv til jeg grein. Så fikk jeg en idé - hva hvis jeg gikk på gymmen med én eneste regel, nemlig at jeg skulle være der minst én time? I løpet av denne tiden kunne jeg sitte på mobilen om jeg ville, men være der måtte jeg. Jeg har ikke vært et sekund på mobilen, utover å sette på låter/youtubes å trene til. Jeg føler meg fram på maskiner og gjør ikke "reps" - jeg bare gjør ting til jeg blir sliten, venter litt, og gjør litt flere med færre og færre kilo, til motsanden ikke kjennes. Ingen telling. Jeg løper på tredemølla til jeg går lei - lenger og lenger, fordi det er gøy. Jeg trener yoga foran speilet etterpå, fordi det er digg og fordi det er gøy å se at jeg gjør alt rett - ikke fordi yoga MÅ TIL, ELLERS! ...Jeg pleier å være på gymmen to og en halv time før jeg drar hjem. Bare fordi det jeg har lyst til tar den tiden det tar. Jeg har gjort dette i to uker nå, og jeg har ikke veid meg. Ikke telt kalorier, men spiser sunt. Spiser is dersom alle andre skal ha en fordi det er varmt, ellers bare sunn og digg mat. Jeg aner ikke hvilke resultater jeg skulle ha oppnådd, men jeg føler meg frisk, sterk og glad. Jeg skulle ønske alle som slet med det samme som meg, kom fram til og følte seg komfortable med et slikt opplegg. Så får gym bod'en bare komme hvis den kommer. Anonymkode: e3da8...aec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå