AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Først vil jeg si at jeg og mannen har ikke hatt det bra på lenge, han har vert utro flere ganger, snakker med jenter på chat, snap og er på dating sider, han vil ikke ha sex med meg og han vil ligge i samme seng som meg, vi har 3 barn og derfor vil han ikke skilles. Dette forholdet har vert dårlig de siste 5 årene, vi ble sammen unge ,vi var 14 og 15 år, jeg er åpen bifil ,så dette visste han. Jeg har sagt at jeg vil skilles og vi kan ha 50/50 og han kan få huset, men likevel vil han ikke. Jeg og venninnen min har ikke gjort noe,men begge har vert åpen om hva vi føler for hverandre i 1 år nå og jeg vil gjerne bli noe mer, jeg er så forelsket i henne. Barna våre er 14, 12 og snart 6 år, jeg er 34 og mannen 35. Jeg mener at jeg har mye igjen av livet mitt og vil være lykkelig, han mener det er helt feil og gjøre barna våre til skillmissebarn og mener jeg bør være hos han til de flytter ut. Noen råd ? Anonymkode: 1e509...415
tangent Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Han bestemmer ikke over deg. Hvis du vil ut, så avslutter du forholdet. 30
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 skulle selvsagt stå at han ikke vil ligge i samme seng som meg Anonymkode: 1e509...415 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 tangent skrev (Akkurat nå): Han bestemmer ikke over deg. Hvis du vil ut, så avslutter du forholdet. Jeg vet at han ikke gjør det, men han sier at han skal gjøre en sant helevete for meg hvis jeg flytter og at han skal ha barna Anonymkode: 1e509...415
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Synes ikke du skylder han noe når han har vært utro opptil flere ganger, ikke har sex med deg og i tillegg kommuniserer med andre damer på SoMe. Jeg hadde skjønt kvalene dine om han generelt sett var en bra fyr og som ikke hadde gjort noe galt mot deg, men denne typen er det faktisk ingen vits i å ta vare på, selv om dere har barn sammen. Anonymkode: b8e2d...071 12 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet at han ikke gjør det, men han sier at han skal gjøre en sant helevete for meg hvis jeg flytter og at han skal ha barna Anonymkode: 1e509...415 Hva kan han gjøre liksom. Er bare å flytte. Anonymkode: ff0b1...bca 11
Million Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 (endret) Det er ingenting som tvinger deg til å bli i et ekteskap. Selv om han nekter å signere på skilsmisse- og separasjonspapirer, får du det som du vil. Det tar bare litt lenger tid når ene parten ikke vil signere. Etter å ha bodd fra hverandre i ett år og har signerte separasjonspapirer, kan man søke om skilsmisse. Har man bodd fra hverandre i TO år og IKKE har signert separasjonssøknad, kan man søke om skilsmisse - og får det. Det tar altså bare ett år lenger, men du kan flytte ut når du vil. Nå om du vil det. Fortrinnsvis til et barnevennlig sted, siden dere sikkert må dele på omsorgen for barna. Han har ingen som helst grunn til å få mer omsorg for barna enn 50/50, etter hva du forteller? Eller er du arbeidsløs eller noe? Endret 6. juni 2022 av Million 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva kan han gjøre liksom. Er bare å flytte. Anonymkode: ff0b1...bca han kan gå rettens vei for eksempel, jeg vil ikke la barna mine gå igjennom det Anonymkode: 1e509...415
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet at han ikke gjør det, men han sier at han skal gjøre en sant helevete for meg hvis jeg flytter og at han skal ha barna Anonymkode: 1e509...415 Hvordan kan han gjøre noe helvete for deg? Hvis du tror på et slik trussel fra noen, da må du være svært usikker på seg selv og relativt kunnskapsløs. Ingen kan gjøre livet et sant helvete for noen, så sant man ikke lar dem gjøre ting imot deg. Så her må du jo bare stå opp for deg selv. Anonymkode: 499cd...e97 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): han kan gå rettens vei for eksempel, jeg vil ikke la barna mine gå igjennom det Anonymkode: 1e509...415 Hvorfor skal han gå rettens vei? Redd for å miste barna dine? Vel, det er 95% usannsynlig at det skjer uavhengig hva han gjør. Anonymkode: 499cd...e97 9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #11 Skrevet 6. juni 2022 Han kan finne på veldig mye tull. Anbefaler TS å være skråsikker. Anonymkode: 8073c...890
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #12 Skrevet 6. juni 2022 Så lenge du ikke har dokumenterte alvorlige rusinntak og slått barna dine så mister du ikke omsorgen (satt på spissen). Så dette er jo bare tull, hvorfor velger du å høre på det han sier? 😅 Anonymkode: 499cd...e97 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #13 Skrevet 6. juni 2022 Million skrev (2 minutter siden): Det er ingenting som tvinger deg til å bli i et ekteskap. Selv om han nekter å signere på skilsmisse- og separasjonspapirer, får du det som du vil. Det tar bare litt lenger tid når ene parten ikke vil signere. Etter å ha bodd fra hverandre i ett år og har signerte separasjonspapirer, kan man søke om skilsmisse. Har man bodd fra hverandre i TO år og IKKE har signert separasjonssøknad, kan man søke om skilsmisse - og får det. Det tar altså bare ett år lenger, men du kan flytte ut når du vil. Nå om du vil det. Fortrinnsvis til et barnevennlig sted, siden dere sikkert må dele på omsorgen for barna. Han har ingen som helst grunn til å få mer omsorg for barna enn 50/50, etter hva du forteller? Eller er du arbeidsløs eller noe? Nei er ikke det , men synes det er vanskelig. Og ja har lest ang det, og jeg vet 100% at han kommer ikke til og signere dem. Jeg ødela meg når jeg var liten så jeg kan ikke jobbe fullt,men har halv trygd og halv lønn da jeg jobber 50/50, han går på nav, og vil ikke jobbe Anonymkode: 1e509...415
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #14 Skrevet 6. juni 2022 Planlegg for at du skal skille deg/flytte ut. Ligg i forkant, og vær smart. Ta vare på meldinger, opptak og bevis for dårlig oppførsel fra hans side, som kan bli brukt mot han om han lager et helvete. Snakk med familie og venner som kan hjelpe deg, og støtte deg før og etter bruddet. Og ikke la din dårlige samvittighet for at du går gjøre at du mister penger/eiendeler du har krav på, ved å gi han mer. Han har jo tross alt vært utro og behandlet deg dritt. Anonymkode: eee2c...cdb 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #15 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge du ikke har dokumenterte alvorlige rusinntak og slått barna dine så mister du ikke omsorgen (satt på spissen). Så dette er jo bare tull, hvorfor velger du å høre på det han sier? 😅 Anonymkode: 499cd...e97 det har jeg aldri rørt og ville aldri skadet barna mine. Nei jeg vet ikke hvorfor jeg høre på han,men er vel litt redd for han Anonymkode: 1e509...415
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #16 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal han gå rettens vei? Redd for å miste barna dine? Vel, det er 95% usannsynlig at det skjer uavhengig hva han gjør. Anonymkode: 499cd...e97 Ja er jo selvsagt det Anonymkode: 1e509...415
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #17 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Planlegg for at du skal skille deg/flytte ut. Ligg i forkant, og vær smart. Ta vare på meldinger, opptak og bevis for dårlig oppførsel fra hans side, som kan bli brukt mot han om han lager et helvete. Snakk med familie og venner som kan hjelpe deg, og støtte deg før og etter bruddet. Og ikke la din dårlige samvittighet for at du går gjøre at du mister penger/eiendeler du har krav på, ved å gi han mer. Han har jo tross alt vært utro og behandlet deg dritt. Anonymkode: eee2c...cdb Takk for svar, men siden han ikke er voldelig og slik , kan jeg vel ikke dra på krisesenter, har ingen familie i nærheten da vi bor på hans hjemsted, men kan selvsagt snakke med venner og kollegaer Anonymkode: 1e509...415
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #18 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vet at han ikke gjør det, men han sier at han skal gjøre en sant helevete for meg hvis jeg flytter og at han skal ha barna Anonymkode: 1e509...415 Først bestemmer du deg. Er det dette du vil, så tar du avgjørelsen. Deretter dokumenterer du de tingene han truer med, tar screenshots etc. Så gjør du akkurat det som gjør deg lykkelig. Anonymkode: f6853...0e2 4
Million Skrevet 6. juni 2022 #19 Skrevet 6. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei er ikke det , men synes det er vanskelig. Og ja har lest ang det, og jeg vet 100% at han kommer ikke til og signere dem. Jeg ødela meg når jeg var liten så jeg kan ikke jobbe fullt,men har halv trygd og halv lønn da jeg jobber 50/50, han går på nav, og vil ikke jobbe Anonymkode: 1e509...415 Det høres jo ikke ut som han skulle ha noen god grunn for å kunne få tildelt full aleneomsorg for barna da, så det er jo bare tomme trusler han farer med der. Ikke noe å bekymre seg for. Kan du flytte sammen med din nye utkårede ganske raskt, vil det jo forenkle ting litt for da har du en å dele husleien med. Litt uromantisk syn på det kanskje, men praktisk anlagt må man være i nødens tid. Bestill time hos familievernkontoret. Han vil sikkert ikke bli med dit, men da drar du alene og forteller alt. Så blir det notert. Fortell at han har truet med å hevne seg og hva slags hevn han truer med. Endret 6. juni 2022 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #20 Skrevet 6. juni 2022 Million skrev (1 minutt siden): Det høres jo ikke ut som han skulle ha noen god grunn for å kunne få tildelt full aleneomsorg for barna da, så det er jo bare tomme trusler han farer med der. Ikke noe å bekymre seg for. Kan du flytte sammen med din nye utkårede ganske raskt, vil det jo forenkle ting litt for da har du en å dele husleien med. Litt uromantisk syn på det kanskje, men praktisk anlagt må man være i nødens tid. Nå har jeg jo barn som ikke vet om at jeg er forelsket i en dame, så det kan jeg ikke, men vi er jo venniner så kan jo evt si det. de 2 største vet jeg liker begge kjønn og største er også bifil Anonymkode: 1e509...415 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå