AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Hei! Skal ha 100% sommerjobb i 8 uker og i løpet av den tiden skal jeg til psykolog 2-3 ganger. Jeg skal pendle til jobben dvs at det vil ta en time hver vei å dra til psykologen. Har timer sent på dagen (kl.14), men mister da de to siste timene av arbeidsdagen (må dra kl.13 for å rekke timen, timen starter kl.14 og varer en time, og da blir klokka 15). Hvilke rettigheter har jeg? Hørt snakk om noe som heter behandlingsdager og velferdspermisjon. Jeg forstår om jeg mister lønn, men hvordan gå frem for å få fri/permisjon til disse timene med arbeidsgiver? Jeg har vel ikke så mye rettigheter siden jeg «bare» er en sommervikar? Takk for hjelpen! Anonymkode: f14db...c11
Mt3 Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Du kan be om fri de timene du må ha for å nå psykologtimene, men du har nok ikke jobbet der lenge nok til å få betalt fri når det er snakk om en sommerjobb. Og gi beskjed i god tid så arbeidsgiver kan sette opp arbeidslisten i forhold til de timene du ikke kan jobbe.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Skal ha 100% sommerjobb i 8 uker og i løpet av den tiden skal jeg til psykolog 2-3 ganger. Jeg skal pendle til jobben dvs at det vil ta en time hver vei å dra til psykologen. Har timer sent på dagen (kl.14), men mister da de to siste timene av arbeidsdagen (må dra kl.13 for å rekke timen, timen starter kl.14 og varer en time, og da blir klokka 15). Hvilke rettigheter har jeg? Hørt snakk om noe som heter behandlingsdager og velferdspermisjon. Jeg forstår om jeg mister lønn, men hvordan gå frem for å få fri/permisjon til disse timene med arbeidsgiver? Jeg har vel ikke så mye rettigheter siden jeg «bare» er en sommervikar? Takk for hjelpen! Anonymkode: f14db...c11 Her må du bare gi beskjed til arbeidsgiver (i god tid, så fort som mulig egentlig). Du får nok ikke lønn for timene du er borte, det kommer an på reglementet til arb. giver. I utgangspunktet kan ikke sjefen din nekte deg ubetalt fri/permisjon når det gjelder egen helse. Anonymkode: ad7fd...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå