Gå til innhold

Konstant forstoppelse, blir gal. Råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært så og si forstoppet i 6-12mnd. Jeg har små klumper til avføring og det lukter alltid litt sånn spesielt, samme lukta hver gang. Jeg går på do 1-2 ganger om dagen, og det går som regel greit å få ut det jeg trenger, men det er alltid samme klumpene. Trangen til å gjøre fra meg kommer alltid veldig sterkt og ofte med litt vondt før jeg får satt meg på do. Jeg spiser veldig variert, men er glad i is! Jeg føler jeg har slik mage uavhengig av hva jeg spiser. Jeg fikk i meg to fersken for en stund siden, og da fikk jeg tidenes beste avføring dagen etterpå, men ingenting hjelper ellers. Hjelper ikke spise fiber i form av havre osv.. Vanligvis så får jeg diare under mensen, men det har også stoppet opp. Nå i går fikk jeg mageknip fra helvete øverst under ribbeina, fikk gått på do og idag har det bevegd seg nedover til endetarmen, så det er nok noe jeg har fått i meg som jeg ble dårlig av. 

Jeg har alltid fått raskere mage etter å ha tatt en sigg, det gjør jeg heller ikke lengre. 

Har tatt avføringsprøve, den var normal, tatt blodprøver og har hatt lavt jernnivå lenge, usikker på hvordan det er nå. Vanskelig å ta jerntilskudd for blir bare mer treg i magen av det.

Er det noen her inne som har opplevd slikt med matintolleranser? Jeg har en gang iblandt fått ekstremt løs mage hvor jeg sitter å skjelver på do i kramper, gjerne etter å ha drukket melk og spist bolle for eksempel. Da har hele tarmen tømt seg på en time. Hadde noe lignende idag, men jeg får ikke diare, jeg får kun litt løsere (altså hva avføring er ment å være antar jeg) og sviende avføring. Men dette skjer bare noen få ganger i året.

Legen har ikke henvist meg noe sted mtp at de ikke fant noe i avføring, men jeg er bekymret for tarmfloraen min. Jeg drikker ikke kaffe heller, det har tidligere fått i gang tarmene mine. Drikker koffeinfri nå siste 2 ukene, men merker ingen forskjell.

Noen som har råd eller forslag?

Anonymkode: be159...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...