Gå til innhold

Barnet er bedt i bursdag og ønsker ikke og gå, De 2 har ikke vert venner siden 1 klasse og det andre barnet er ganske slem mot de fleste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

de går nå i 5 klasse, barnet som har bursdag har aldri vert snilt mot mot barn, hn er slem mot de fleste,men godt veldig hard utover min, barnet mitt har sagt at hn blir hjemme, er også 7 til som har valgt dette, de er 16 av samme kjønn i klassen.

Jeg har prøvd alt og motivertert barnet så godt jeg kan,men det står på sitt, og til dere som sier at ingen barn er vanskelig,men bare ha det vanskelig trenger ikke og svare.

Jeg er alenemor til 3 til ,så har ingen mulighet til og bli med, pappan bor på andre siden av landet og de nærmeste i familien bor ca 5 timer unna, så har ingen til og passe de andre, som er yngre enn 5 klassingen

Anonymkode: 99080...9ec

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men er det virkelig slik at dette barnet er slemt? Eller er det et barn som ikke har særlig god sosial kompetanse og som kanskje stort sett blir holdt utenfor? Og som derfor er klønete/frekk/etc når det prøver å få lov til å bli med i leken? Jeg bare spør 🤷‍♀️

Anonymkode: 42632...49c

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er det virkelig slik at dette barnet er slemt? Eller er det et barn som ikke har særlig god sosial kompetanse og som kanskje stort sett blir holdt utenfor? Og som derfor er klønete/frekk/etc når det prøver å få lov til å bli med i leken? Jeg bare spør 🤷‍♀️

Anonymkode: 42632...49c

ja dessverre, min har havnet på sykhuset 3 ganger pga han

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig situasjon det her.. Tror nok det er mer vanlig enn man tror. Kan du kanskje gå sammen med en av foreldrene som barnet ditt er venner med å høre om de kunne blitt med i selskapet og holdt et øye med barnet ditt også? Kan jo hende de tenker det samme som deg, og at flere av foreldrene har tenkt til å bli med i selskapet. Samtidig så blir det jo litt slik at oppførselen til det slemme barnet da ikke får noen konsekvenser, men uansett utrolig trist for en 5.klassing om så mange i klassen ikke møter opp.. Det hjelper nok ikke på oppførselen for fremtiden det heller.. 

Anonymkode: cd80a...036

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal barnet tvinges? Var aldri slik da jeg var barn. Man dro hvis man hadde lyst, man lot være ellers. 

Anonymkode: 3d63a...231

• Liker 17
  • Nyttig 1
Gjest BethD
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og det er et tema at han skal gå? Hadde aldri i livet sendt barnet mitt dit. Hadde Tilogmed sagt grunnen til han. 

AnonymBruker
Skrevet
BethD skrev (3 minutter siden):

Og det er et tema at han skal gå? Hadde aldri i livet sendt barnet mitt dit. Hadde Tilogmed sagt grunnen til han. 

Skal ikke tvinge hn, bare føler meg veldig slem som ødelegger for hn mobberen, men barnet mitt går først,men allikevel føler jeg på det

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest BethD
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skal ikke tvinge hn, bare føler meg veldig slem som ødelegger for hn mobberen, men barnet mitt går først,men allikevel føler jeg på det

Da syns jeg du skal slutte med det og tenke mer på barnet ditt. 

AnonymBruker
Skrevet
BethD skrev (Akkurat nå):

Da syns jeg du skal slutte med det og tenke mer på barnet ditt. 

enig med deg, men problemet er at moren alltid innkaller til møter hvis man ikke møter opp og lærerene er mest på hennes parti føler vi andre

• Liker 3
Gjest BethD
Skrevet

enig med deg, men problemet er at moren alltid innkaller til møter hvis man ikke møter opp og lærerene er mest på hennes parti føler vi andre

Det driter du jo i. De er ikke viktigere enn barnet ditt. 

Skrevet

Noen av de andre foreldrene kan vel bli med? Har du pratet med bursdagsbarnets foreldre? Høres veldig rart ut (og trist for bursdagsbarnet) at over halvparten av de inviterte skal la være å dra. Det er 10/11-åringer det er snakk om her. 

• Liker 2
Skrevet

Som barn har man veldig lite innflytelse over egen hverdag. Man må gå på skolen, enten man vil eller ikke og man kan ikke slutte sånn som vi voksne kan dersom vi mistrives i en jobb. De voksne bestemmer alt i et barns liv, og slik må det jo også være. 

Men dette syns jeg man skal ha i bakhodet i sånne situasjoner. Jeg syns du skal la barnet ditt få lov til å bestemme dette. Syns ikke det er rett at barnet skal skyves foran i en idealistisk kamp for inkludering som vi voksne har funnet på. Altså: det er fint å jobbe for inkludering, men det er ikke ts sitt barn sin jobb. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Eh……

Altså, og dette har det ikke vært involvert skole/barnevern/BUP for? 

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal ikke ditt barn i denne bursdagen, at du har medfølelse for mobberen er greit nok - men det skal ikke gå utover ditt barn. Barnet ditt skal alltid settes først, og det viser du sønnen din at du ikke gjør nå. 

Moren til dette barnet innkaller til møter med alle foreldre? Du og de andre foreldrene burde alliere dere og stå sammen, jeg hadde blitt fly forbannet på en slik forelder. At barn ikke kommer i selskap er en konsekvens av oppførsel, og det burde foreldrene forstå, men det er tydelig at de legger skylden over på andre. Her burde andre instanser tilkalles også, for det høres ikke bra ut. Men først og fremst må du alliere deg med flere foreldre og lærer, at en forelder innkaller til møter pga noe slikt er helt hårreisende. 

Anonymkode: 6dd00...1e6

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man tvinge barn i bursdagsselskap? Skjønner at de må fungere sammen på skolen, og at man må invitere alle osv., men jeg har aldri hørt om at det krav å gå i disse bursdagene. Sjansen er jo også stor for at ditt barn mfl. kun er invitert fordi alle må inviteres, det er ikke sikkert bursdagsbarnet egentlig vil hen skal komme, engang. Kan man ikke la barn til en viss grad i alle fall velge venner? Og noen ganger stole på at de har det kjipt sammen med visse andre og la dem få slippe mer tid enn nødvendig med disse?

Anonymkode: 8d9a8...1d1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal ikke ditt barn i denne bursdagen, at du har medfølelse for mobberen er greit nok - men det skal ikke gå utover ditt barn. Barnet ditt skal alltid settes først, og det viser du sønnen din at du ikke gjør nå. 

Moren til dette barnet innkaller til møter med alle foreldre? Du og de andre foreldrene burde alliere dere og stå sammen, jeg hadde blitt fly forbannet på en slik forelder. At barn ikke kommer i selskap er en konsekvens av oppførsel, og det burde foreldrene forstå, men det er tydelig at de legger skylden over på andre. Her burde andre instanser tilkalles også, for det høres ikke bra ut. Men først og fremst må du alliere deg med flere foreldre og lærer, at en forelder innkaller til møter pga noe slikt er helt hårreisende. 

Jeg kan forstå hvorfor lærer tar foreldren sitt parti, mest sannsynlig er alle dere andre foreldre i allianse fra før pga dette barnet. Men dette er ikke greit, har dere klassekontakt og andre greier i klassen? For dette blir det et dårlig foreldremiljø av også, det er ikke en god situasjon. 

Hvorfor innkaller forelderen til møte? Forstår forelderen at sønnen sin oppførsel er grunnen til at folk ikke kommer? Eller legger hun skyld over på dere andre? Det er viktige ting å vite svar på. Jeg hadde uansett sendt en bekymringsmelding til barnevernet for lenge siden, og det pga dette barnet har sendt sønnen din på sykehus. Det er svært destruktiv adferd, og det betyr at noe er alvorlig galt i det hjemmet eller med foreldrene. De trenger nok den hjelpen de kan få. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke føler for å ta opp kampen med det andre barnets mor akkurat nå før denne bursdagen, så kan du jo faktisk bare lyve. "Hei, jeg beklager, men barnet mitt brygger på noe og jeg tror nok det er best at hn holder seg hjemme i dag, vil jo ikke smitte de andre ungene hvis det er noe, ja det var søren meg dårlig timing, ja huff, okei, hadet."

Anonymkode: 43e4f...5c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Han skal få slippe og gå.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Min 5. klassing ville ikke gå i bursdag til en gutt i klassen, de var veldig gode venner helt til 2. trinn hvoretter denne gutten har vært mye slem og stygg med mitt barn. Foreldrene har uttalt at de «har gitt opp» å få sønnen sin til å «forstå». Ja vel.. jeg tvang selvfølgelig ikke sønnen min til å gå i denne bursdagen selv om alle de andre guttene i klassen skulle. Min sønn var sammen med sine kompiser i stedet. De er blitt for store til å tvinge dem til å gå i bursdager de ikke vil i. Men, hadde det vært et annet barn så hadde jeg nok forsøkt å snakke med han, men har aldri hørt han nekte å gå i bursdag før. Tenker dere har vel så mye historikk rundt bursdagsbarnet på deres kant, bare å svare det ikke passer.

Anonymkode: 74dc6...9f1

• Liker 5
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Oooooh du synes synd på mobberen? Ja, da forstår jeg. :sarkasme:

Nei, bare si ifra i god tid at det ikke passer, så barnet ditt kan ikke komme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...