Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg og samboer skal til USA i sommer og jeg har et spørsmål som jeg ikke klarer å finne ut på Google (mulig jeg leser på feil sted).

Det står at man må fremvise negativ test fra Max 24 timer før avreise, eller vise dokumentasjon på nylig gjennomgått koronasykdom. Hvor «nylig» er det snakk om? For vi hadde det begge to i februar/mars. Noen som vet?

Anonymkode: 656d7...2b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (41 minutter siden):

Hei, takk for svar, men det var ikke hvilken test jeg må ta jeg lurte på. Jeg lurer på om jeg må ta i det hele tatt hvis jeg har gjennomgått koronasykdom i februar/mars

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er ganske sikker på at du må ta test uansett for å få reise inn. Har ei venninne som reiser 20 Juni og hele hennes familie hadde korona i Januar, men de må likevel ta test og dokumentere det

Anonymkode: 2615e...c3d

AnonymBruker
Skrevet

Er nok lurt for å være på den sikre siden uansett så du ikke kommer dit også får du ikke blitt med :P 

Anonymkode: 2615e...c3d

AnonymBruker
Skrevet

Kan man som uvaksinert dra, selv om man har neg test? 

Anonymkode: 29479...251

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kan man som uvaksinert dra, selv om man har neg test? 

Anonymkode: 29479...251

Nei, usa slipper ikke inn uvaksinerte enda.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 15.35):

Hei! Jeg og samboer skal til USA i sommer og jeg har et spørsmål som jeg ikke klarer å finne ut på Google (mulig jeg leser på feil sted).

Det står at man må fremvise negativ test fra Max 24 timer før avreise, eller vise dokumentasjon på nylig gjennomgått koronasykdom. Hvor «nylig» er det snakk om? For vi hadde det begge to i februar/mars. Noen som vet?

Jeg vil tro at det de mener med dette er at siden koronatester kan være positive en stund etter infeksjonen, også etter at man ikke lenger er smittefarlig, så kan man komme unna med å ha positiv test dersom man kan dokumentere at man har hatt korona nylig. 

Anonymkode: 17973...e21

Skrevet

Slutt på negativ test fra førstkommende søndag, leste jeg. Men du må vel være vaksinert med minst to doser. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
reiseglad skrev (11 timer siden):

Slutt på negativ test fra førstkommende søndag, leste jeg. Men du må vel være vaksinert med minst to doser. 

Hvor er logikken egentlig når de fleste land har åpnet opp? 

Anonymkode: 87a2f...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er mer enn 90 dager siden du hadde korona må du ta negativ hurtigtest og få bevis på dette. Dersom det er kortere tid enn 90 dager siden du ble smittet før avreise, kan man få et bevis på at man har hatt det, men er fit to fly. Man kan ikke teste positivt mer enn 10 dager før avreise. 

Anonymkode: aafd4...d49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

CDC kom med nye retningslinjer denne uka. Slutt på innreise testing! 

Anonymkode: 49654...30e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...