AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Vi burde kanskje gått i parterapi. Vi har det ikke bra. Vi har barn sammen. Jeg er usikker på om det har noe for seg da jeg mentalt er litt oppgitt og ser ikke for meg at mine følelser skal snu. Han ønsker ikke parterapi fordi han mener vi skal greie å ordne opp selv. Det han ikke vet er at jeg er forelsket i en annen. Jeg har ikke tenkt å fortelle det, siden det ikke er noe verken mannen eller han andre vet om. Jeg vil ikke såre mannen, og jeg prøver å ikke la følelsene for han andre påvirke avgjørelsen om hva vi skal gjøre videre. Men er det ikke alltid slik at en parterapeut spør om det er andre inn i bildet eller om noen har følelser for andre? Jeg vil jo ikke lyve i evt terapi men jeg ønsker ikke å la dette komme frem. Anonymkode: d13dc...9da
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Hvorfor vil du gå i terapi hvis du ikke har tenkt å snakke om viktige ting der? Anonymkode: 0b6b1...932 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Du bestemmer selv hva du forteller, terapeuten har ikke krav på noe som helst. Anonymkode: 6cbb6...313
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bestemmer selv hva du forteller, terapeuten har ikke krav på noe som helst. Anonymkode: 6cbb6...313 Nei, det viktige er jo å si viktige ting til sin egen mann. Anonymkode: 0b6b1...932 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor vil du gå i terapi hvis du ikke har tenkt å snakke om viktige ting der? Anonymkode: 0b6b1...932 Fordi de fleste her inne skriver at når en har barn sammen, bør man i hvertfall prøve terapi som et minimum før en oppløser en familie. Anonymkode: d13dc...9da
MakeItHappen Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 Ja de spør om det, men hva du svarer er ditt valg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 Håper du er kona til mannen jeg er forelska i Anonymkode: e0278...81c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi de fleste her inne skriver at når en har barn sammen, bør man i hvertfall prøve terapi som et minimum før en oppløser en familie. Anonymkode: d13dc...9da Men hva slags terapi blir det når du holder tilbake hvordan du føler det? Anonymkode: 0b6b1...932 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 Hva vil du oppnå med denne terapien ? Du vet at denne forelskelsen din hindrer deg i å gjøre et ærlig forsøk på å få ekteskapet ditt på rett kjøl igjen? Men er du ærlig om dette så er løpet kjørt, og du ønsker ikke å vise frem den personen du egentlig er ? Anonymkode: 0f18c...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hva vil du oppnå med denne terapien ? Du vet at denne forelskelsen din hindrer deg i å gjøre et ærlig forsøk på å få ekteskapet ditt på rett kjøl igjen? Men er du ærlig om dette så er løpet kjørt, og du ønsker ikke å vise frem den personen du egentlig er ? Anonymkode: 0f18c...5ca Forhåpentligvis endre forholdet på rett kjøl. Ja, det vet jeg men hva kan man gjøre med det, ingenting Jeg ønsker ikke å såre når jeg strengt tatt ikke må Anonymkode: d13dc...9da 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #11 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forhåpentligvis endre forholdet på rett kjøl. Ja, det vet jeg men hva kan man gjøre med det, ingenting Jeg ønsker ikke å såre når jeg strengt tatt ikke må Anonymkode: d13dc...9da Du kan jo si noe sånt som at det er vanskelig for deg å fokusere på forholdet når dere har så mye problemer. Det viktige her er jo at du ikke er helt tilstede. Og at det er tungt for deg når mannen ikke vil ordne opp i problemene, at det er lett å drømme seg bort. Anonymkode: 0b6b1...932
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #12 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forhåpentligvis endre forholdet på rett kjøl. Ja, det vet jeg men hva kan man gjøre med det, ingenting Jeg ønsker ikke å såre når jeg strengt tatt ikke må Anonymkode: d13dc...9da Ja, det er ikke enkelt, men det første du må gjøre er å stå for den du er og hvordan du har det. Mannen har like rettigheter som deg, og da må du fortelle at dette har gått feile veien og når du opplever å forelske deg i en annen person så må noe gjøres. (Et pluss at du ikke har rotet deg inn i noe med han) Hvordan han takler det er opp til han, og det må du bare godta. Men om du tror du kan trylle så fortsetter du med den teorien du sjøl ikke tror på. Vil du få orden på dette då må du ut med alt og la mannen få samme mulighet. Da har dere iallefall gjort et ærlig forsøk Anonymkode: 0f18c...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #13 Skrevet 6. juni 2022 Vet ikke hva som skjer i parterapi, men vil tro terapeuten vil forsøke å koble dere på hverandre igjen, finne løsninger. Ikke sikkert det blir spurt om evt følelser for andre, men hvis det skjer så bør man jo være ærlig. Det ønsker du sikkert at mannen din er også, om alle temaer. Ellers blir det vanskelig å finne tilbake til kjærligheten, hvis der er mulig. Men ønsker ikke typen å prøve engang, så er dere like lang, og da går det mot brudd slik jeg leser deg. Verdt et forsøk. Anonymkode: 84b6f...e79 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #14 Skrevet 6. juni 2022 De spør i hvert fall ikke om det i plenum, og vil helst at parene selv fører samtalen rundt tema som de veileder i. Anonymkode: 57ca7...d8b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #15 Skrevet 6. juni 2022 TS, har du kuttet all kontakt med personen du er forelsket i? Hvis ikke, vil jeg tro det er så godt som umulig å virkelig gi ekteskapet et skikkelig forsøk. Anonymkode: 96cd6...cf0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #16 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS, har du kuttet all kontakt med personen du er forelsket i? Hvis ikke, vil jeg tro det er så godt som umulig å virkelig gi ekteskapet et skikkelig forsøk. Anonymkode: 96cd6...cf0 Nei, jeg må møte han i litt over ett år til Anonymkode: d13dc...9da
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #17 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det er ikke enkelt, men det første du må gjøre er å stå for den du er og hvordan du har det. Mannen har like rettigheter som deg, og da må du fortelle at dette har gått feile veien og når du opplever å forelske deg i en annen person så må noe gjøres. (Et pluss at du ikke har rotet deg inn i noe med han) Hvordan han takler det er opp til han, og det må du bare godta. Men om du tror du kan trylle så fortsetter du med den teorien du sjøl ikke tror på. Vil du få orden på dette då må du ut med alt og la mannen få samme mulighet. Da har dere iallefall gjort et ærlig forsøk Anonymkode: 0f18c...5ca Mannen kommer til å bli såret og han kommer med en gang til å skjønne hvem det er, og det vil jeg virkelig ikke Anonymkode: d13dc...9da 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #18 Skrevet 6. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, jeg må møte han i litt over ett år til Anonymkode: d13dc...9da Har du kuttet all direkte kontakt med han i det minste? Slik at du ikke mottar noen bekreftelse eller godfølelse fra han overhodet? Anonymkode: 96cd6...cf0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #19 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du kuttet all direkte kontakt med han i det minste? Slik at du ikke mottar noen bekreftelse eller godfølelse fra han overhodet? Anonymkode: 96cd6...cf0 Jeg må snakke med han om vårt barn så svaret på det er vel nei Anonymkode: d13dc...9da
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #20 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg må snakke med han om vårt barn så svaret på det er vel nei Anonymkode: d13dc...9da Er det du som er forelska i barnets lærer? Anonymkode: 0b6b1...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå