Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er svært opptatt av seg selv. Jeg spør han hvordan jobbdagen hans har vært, han babler ut om hvordan den har vært og sier etterpå «nå må jeg legge på» uten å spørre meg om hvordan min dag har vært. 

Idag hadde jeg noe jeg var frustrert over, som er sjeldent, og ringer han for å fortelle å snakke med noen om det. Han svarer «ja uff, jaja». Jeg sier «jeg er så lei dette med den situasjonen». Han svarer «Jeg er også lei, har jobbet så mye idag og styrt på og blablabla» uten å høre eller svare skikkelig på det jeg sier. Han vrir liksom alltid over det jeg snakker om eller forteller, til seg selv. Har noen råd til hvordan han kan ta mer hensyn til at jeg også vil bli hørt? 

Han er en snill og god person, er bare dette som irriterer meg mer og mer 

Anonymkode: 348b9...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan kjenne meg veldig igjen i det, omtrent alle jeg har holdt på med har kun snakket om seg selv. Typisk gutter. 

Jeg hadde nok tatt en ordentlig prat med han og kommunisert hva jeg føler. Du bør nok si at du føler du ikke blir sett og hørt, og ikke tatt hensyn til. Et forhold handler om å kunne høre på hverandre, være interessert i begges liv. 

Det betyr nødvendigvis ikke at han ikke er opptatt av deg, men noen er så oppslukt i hva de opplever at de glemmer ofte å spørre den andre part om hvordan de har det. Som regel gjøres det ikke med vilje. 

Ta en prat med han, si nøyaktig hva du føler om situasjonen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...