AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Vi har en liten leilighet som vi leier. Den har et soverom. Og er veldig liten. Min mann ønsket å ha besøk av en kamerat fra hans hjemland ( annet land) i over 2 uker her. Jeg ville ikke nekte han det, men kjenner at tålmodigheten begynner å ta slutt innimellom. Vil være hyggelig altså, men det er så mye styr når kameraten lever innpå oss og når de har en helt annen døgnrytme enn meg. De liker å fiske og står opp midt på natten og fisker. Og så ber de meg være stille om dagen for da skal kameraten sove i stuen og han på soverommet. Veldig kjipt for meg når leiligheten er liten og jeg blir gående å ikke vite hvor jeg skal gjøre ut av meg. Noen andre som sliter med samme utålmodighet som meg angående slike ting , eller er det meg som er sær ? Anonymkode: 21955...c02
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Har du noen andre du kan bo hos til den vennen reiser hjem? Dette hadde jeg overhodet ikke orket. Hva er det med den samboeren din som omtrent blir en neandertaler over natten? Du får si at du drar og kommer tilbake når leiligheten er ryddet og vasket , og at du aldri godtar noe sånt igjen Anonymkode: ce073...4bc 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Det hadde jeg nektet. Anonymkode: 93363...fd8 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 De får skaffe seg telt og bo ute siden de likevel skal ut og fiske. Anonymkode: 7b420...c46 6 1
Mt3 Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Om kameraten skal sove på dagen så bør de i det minste fikse en feltseng/luftmadrass han kan sove på innpå soverommet. Din mann kan ikke forvente at du skal være stille hele dagen og ikke kunne drive på med det du vanligvis gjør bare fordi han har besøk i 2 uker. En helg er greit men ikke 14 dager med unntakstilstand kun pga kamerat besøk. De kan jo spandere på deg overnatting på hotell/hytte i 2 uker, eller de kan bo ute i telt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Har du noen andre du kan bo hos til den vennen reiser hjem? Dette hadde jeg overhodet ikke orket. Hva er det med den samboeren din som omtrent blir en neandertaler over natten? Du får si at du drar og kommer tilbake når leiligheten er ryddet og vasket , og at du aldri godtar noe sånt igjen Anonymkode: ce073...4bc Vet. Snakket til han nå. Sa at dette er vanskelig for meg. Hvis vi skal ha noen på besøk så lenge så må vi ha større bolig. Ikke så liten. Anonymkode: 21955...c02 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 7 minutter siden, Luna Llena said: Det hadde jeg aldri godtatt. Jeg har alltid fått høre at jeg er altfor tålmodig. Men et sted går grensen. Kan ikke ha det slik lenger. Vi må enten ha større bolig eller ikke besøk i så lang tid. Anonymkode: 21955...c02 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg har alltid fått høre at jeg er altfor tålmodig. Men et sted går grensen. Kan ikke ha det slik lenger. Vi må enten ha større bolig eller ikke besøk i så lang tid. Anonymkode: 21955...c02 Og dette er vel ikke første gang noe slikt skjer? Anonymkode: 93363...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 Du visste vel ikke på forhånd at de skulle være våkne om natten og sove om dagen. Hadde du visst det ville du vel ikke sagt ja til noe sånt. Mannen din forstår vel at du ikke kan sette livet ditt på total pause i 2 uker? Du må kunne leve i ditt eget hjem. Anonymkode: 0e15d...f32 1
Gjest Luna Llena Skrevet 6. juni 2022 #11 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har alltid fått høre at jeg er altfor tålmodig. Men et sted går grensen. Kan ikke ha det slik lenger. Vi må enten ha større bolig eller ikke besøk i så lang tid. Anonymkode: 21955...c02 Du må sette foten ned, du kan ikke ha det slik at du må gå på tå i ditt eget hjem.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #12 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Og så ber de meg være stille om dagen for da skal kameraten sove i stuen og han på soverommet. Dette hadde jeg aldri godtatt. Send de heller en link til et billig hotell. Anonymkode: dfada...191
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #13 Skrevet 6. juni 2022 Du skal selvsagt leve som normalt hjemme hos deg selv. Hadde det vært en helg, noen få dager, så kunne man kanskje godtatt det, men når det er snakk om uker, så er det altfor lenge. Det er utrolig frekt å be den som bor der om å ikke leve fordi det skal soves, jeg hadde aldri funnet meg i det. Min mann hadde tatt hensyn helt av seg selv uten at jeg måtte ha påpekt det, så er din respektløs, egoistisk, dum eller ung? Anonymkode: b6ddb...0a8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #14 Skrevet 6. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Og dette er vel ikke første gang noe slikt skjer? Anonymkode: 93363...fd8 Nei er ikke første gangen. Jeg kommer fra nå av til å sette foten ned. Jeg orker ikke besøk så lenge. Det er veldig stressende med folk rundt seg så lenge i en liten leilighet. Mister kontroll på hvor ting er osv. Anonymkode: 21955...c02
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #15 Skrevet 6. juni 2022 Jobber dere ikke?? Anonymkode: 9b01d...605 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #16 Skrevet 6. juni 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Jobber dere ikke?? Anonymkode: 9b01d...605 Ja vi jobber. Det som er tungt for meg er å kombinere fritid med besøk i hus, og jobb. Anonymkode: 21955...c02
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #17 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja vi jobber. Det som er tungt for meg er å kombinere fritid med besøk i hus, og jobb. Anonymkode: 21955...c02 Åja, men du skriver at de fisker på natta og du går hjemme på dagen mens de sover. Anonymkode: 9b01d...605
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #18 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Åja, men du skriver at de fisker på natta og du går hjemme på dagen mens de sover. Anonymkode: 9b01d...605 Hallo langhelg liksom Anonymkode: 3b449...862 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #19 Skrevet 6. juni 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Hallo langhelg liksom Anonymkode: 3b449...862 Det stemmer. Det er I langhelg og helg / fridag det blir plagsomt. Man ønsker jo ikke å ha et hus med sovende i både stue og soverom på fridager. . Anonymkode: 21955...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå