Gå til innhold

Fotograferingstips til en ufotogen person …?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Usikker på om dette er under riktig underforum, men prøver her.

skal fotograferes denne uka ifbm portrettintervju. Er vanvittig ukomfortabel med å bli tatt bilder av da jeg nesten alltid ser rar ut! Klarer ikke smile ekte, så ser alternativt sur ut.. eller jeg forsøker å smile og ser ganske merkelig ut, lukker øynene … i det hele tatt, gjør alltid ett eller annet som gjør at jeg alltid gremmes over bilder jeg er med på. Er som regel ikke så fin på det, men det hadde jo vært gøy å for en gangs skyld få et litt fint bilde når det først skal tas! 

noen tips? Finnes det ting jeg kan gjøre for å få til en mer vellykket fotografering? 

vurderer å spørre om p få et i profil. Eller med litt side vinkel, da jeg tror det vil gjøre meg litt mindre opptatt av selve kamera 

Anonymkode: 7a9f8...2ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt lik.. ser helt ok ut til vanlig liksom, men på bilder ser jeg helt merkelig ut.. Enten overdriver jeg med smilet eller så ser jeg sur ut, som du. Har funnet ut når jeg tar bilder av meg selv at det som ser best ut er et mer halvsmil, prøver å slappe av i ansiktet, tatt mer ovenifra enn undenifra, og gjerne litt fra siden, ikke rett på. Er sikkert usymmetrisk som gjør at det blir finere sånn.

Anonymkode: 1db11...082

AnonymBruker
Skrevet

Fotografer bruker å være flinke til å gi instrukser, går nok fint. 

Anonymkode: 5319b...677

• Liker 1
Skrevet

Hvis du sitter vrir du stolen 45 grader slik at overkroppen peker litt til siden og nesa mot kamera. Hvis du står setter du føttene 45 grader. I begge lener du deg litt fremover slik at du får løftet haken litt. I stående positur hjelper du da til ved å legge vekten på foten nærmest kamera. 

Poenget er å unngå at skuldrene går rett tversover. Fremoverlening for å strekke hake og hals litt og at kameravinkelen skal litt over nesa.

AnonymBruker
Skrevet

Med positurer som føles litt unaturlig korrigert av fotograf blir det bra. Jobb med ditt mentale, på forhånd, iht at bildene skal bli  bra du er ikke ufotogen.men det syntes så sykt at du er ukomfortabel og det gir ofte ikke flatterende utrykk på bilder. Finn noen tanker  som gir deg en god følse. Og tenk på det. 

Glem hva andre, du og fotografen syntes om deg og tanker om at alle tenker du ser rar ut. Snakker av erfaring både bak og foran kamera. Liker ikke å bli tatt bilde av jeg heller. Og det syntes. Men har jobbet med det, og nå finnes det fine gode bilder av meg

Anonymkode: 69aeb...389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...