Gå til innhold

Far til barna kommer på besøk, ødelegger ting i huset

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far til barna var på besøk en ukes tid for å feire bursdag til barnet sitt, han har lang reisevei fra der han bor. Han har ADHD og er veldig uforsiktig med ting. Han har nå ødelagt: vaskemaskinen, ved å vaske en figur av glass sammen med klærne som knuste. Han har ødelagt oppvaskmaskinen fordi han tok for hardt i den. Slukene i vasken er tett fordi han ikke gidder å bruke matsøppel, bare slenger matrester ned i kjøkkenvasken. Flere døråhåndtak er revet av. Jeg har dårlig råd som alenemor og en ekstra utgift til vaskemaskin kom veldig dårlig  nå rett før sommeren. Oppdaget også tre ganger ting som kunne ført til brann, det var en skjæreplate av tre rett oppå komfyren som var på, stekepanne som stod og tørrstekte på full varme så det stinket og oste i hele huset og røykvarsleren alarmerte, og stearinlys rett ved siden av et papir som han hadde gått fra. Jeg er så oppgitt, men som dere kanskje forstår tør jeg ikke sende ungene alene til han, han bor også i kollektiv med noen rare skruer, og den eneste måten han kan ha samvær på er å være på besøk her. 

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, erstatning blir vel uaktuelt siden jeg ikke kan bevise at det var han som ødela og han benekter alt.

Anonymkode: 2b1fc...ce0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Errh adhd? Han burde sjekke seg for en hjerneskade og du burde ikke la ham være alene

Anonymkode: 8971a...b00

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

...og denne graden av komplett dysfunksjon la du først merke til etter ikke bare tre, men flere barn? Imponerende.

Ikke la ham være hos deg, da. Møt ham ute, krev samvær med tilsyn eller avtal med slektninger av ham at de kan ha besøk av far og barn.

Anonymkode: 9feb2...a53

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

*"ett, men flere"

Anonymkode: 9feb2...a53

AnonymBruker
Skrevet

Si at hvis han ikke betaler for alt han har ødelagt så kan han ikke komme på besøk og se ungene sine lengre!

Anonymkode: f90db...901

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

ADHD eller ikke ADHD, han der høres ut som en drittsekk som skjuler seg bak diagnose og skylder på uhell, men som egentlig ødelegger ting med vilje for å være jævlig. Jeg forstår godt at du ikke ønsker å sende ungene med ham.

Anonymkode: b7d0c...001

• Liker 15
Skrevet

Unnskyld meg....sier du seriøst at fyren puttet en GLASSFIGUR i vaskemaskinen sammen med klær? :klo:

Dette er en voksen mann som har bodd hjemmefra i mange år nå?

Jeg har aldri hørt på maken, kombinert med det andre du beskriver han har gjort. Hadde jeg vært deg, hadde han ikke fått sette fot innenfor døra hos meg en gang til, med alle de ødeleggelsene og kostnadene han etterlot seg!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: Ikke la han overnatte hos deg! Det står ingen steder at du skal huse han. Du skal kun være med å dekke reiseutgifter, ikke oppholdsutgifter som kommer med samvær.

De tingene som er ødelagt, konfronterer du han med. Send gjerne ett vippskrav.  Håper du har beregning og innkreving av bidrag via Nav.

Vasken kan du fikse selv. Under vasken tar du vannlåsen og skrur løs, ta ut det som tetter. Vaskemaskinen, sjekk filteret som du finner i bunnen. Om du ikke vet hvordan du sjekker det, google bruksanvisningen til maskinen.

Dørhåndtak er lett å erstatte, kjøp inn nye og monter de. Oppvaskmaskinen er det sikkert noe du også kan gjøre med, 'tatt for hardt i den'. Hva er egentlig feil?

Anonymkode: ed0ef...bf4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...og denne graden av komplett dysfunksjon la du først merke til etter ikke bare tre, men flere barn? Imponerende.

IAnonymkode: 9feb2...a53

Jeg klarer ikke å finne opplysninger om antall barn i hovedinnlegget, men du skriver at ts har fler enn tre barn? Hvor leste du det?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke søren om det er ADHD som er grunnen til denne ramponeringen. Jeg tviler ikke på at han har diagnosen, men for å få så omfattende skader i boligen på såpass kort tid så må det mer til. Høres mest av alt ut som han slurver og ødelegger med vilje for å være kjip.

Anonymkode: 054ad...8f6

• Liker 8
Skrevet

Si at hvis han ikke betaler for alt han har ødelagt så kan han ikke komme på besøk og se ungene sine lengre!

Anonymkode: f90db...901

En skal ikke bruke ungene som forhandlingsverktøy. Barna kan dra til han.

AnonymBruker
Skrevet

Denne unnskyldningen med at barnefar har ADHD og at han derfor uten vilje ødelegger dine ting kjøper ikke jeg. 
Fordi om du har ADHD så er du ikke automatisk og ondskapsfull av den grunn. 
Jeg tror han gjør dette på pur jævelskap fordi han vil at du også skal slite og fæle deg dritt. 
Han mislykkes med flere ting, og da synes han det er fint at flere har det sånn. 
Jeg hadde nektet han å oppholde seg hjemme hos deg , enkelt og greit fordi han ikke respekterer deg 

Anonymkode: fb05a...565

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det der har lite med ADHD å gjøre, det er nok noe mer problemer enn som så. Er han så utrolig lite reflektert burde han ikke være alene med barn i det hele tatt. Hadde ikke slipper han av syne i huset fremover. La han sove på hotell neste gang.

Anonymkode: 1c44b...f4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (7 minutter siden):

En skal ikke bruke ungene som forhandlingsverktøy. Barna kan dra til han.

Jeg er uenig i det siste du skriver, at barna kan dra til ham.  Denne fyren bør ikke få ha ansvaret for barna alene;  han hadde neppe klart å holde liv i en stueplante engang.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (12 minutter siden):

Jeg klarer ikke å finne opplysninger om antall barn i hovedinnlegget, men du skriver at ts har fler enn tre barn? Hvor leste du det?

Ab du siterer korrigerte seg selv i innlegget under. Det gikk nok bare litt fort i svingene.

Skrevet

Lurer på om han har samme adferd hos kompisene sine..

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er så oppgitt, men som dere kanskje forstår tør jeg ikke sende ungene alene til han, han bor også i kollektiv med noen rare skruer, og den eneste måten han kan ha samvær på er å være på besøk her. 

Nei, TS, dette holder ikke. Det får bli hans ansvar å finne et sted å bo når han kommer på besøk. Du er på ingen måte forplikta til å ta han inn i huset ditt. Og så kan dere møtes på offentlig sted.

Han må jo ha vært sånn før også så jeg forstår ikke helt hvorfor du er overraska over at han fremdeles er sånn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo en sak for Barnevernet . 
Ikke for at TS er utsatt og klanderverdig, men far er ikke i stand til å ta seg barna uten å sette de i fare . 
Han har ikke en egnet bolig for samvær med barn, og han er jo en vandre fare for omgivelsene.

Du må sette foten ned og be Barnevernet om hjelp. 
Far må inn og få veiledning på hvilke krav han må innfri for å ha samvær med barna. 
Det er ikke din jobb å holde den mannen i live. 
Av og til må en bite sammen tennene og hå gjennom noe tøft for at ting skal bli bedre, og da tenker jeg på at barna kanskje ikke får se faren sin i en periode. 
Men da må en forklare på en forståelig måte uten å gjøre det enda vanskeligere for de

Anonymkode: fb05a...565

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette er en sak for familievernkontoret eller barnevernet. Ta en prat om hvordan samvær (ikke) fungerer hos deg. Han trenger ikke innrømme at han har gjort tingene, når du vet han har gjort det. Hvis han ikke har bolig med rom til barna, kan han heller ikke ha samvær. Du sender ikke barna dine til et kollektiv. Dette kan du forklare. Du kan kreve at samvær skjer med tilsyn til du ser at det ikke oppstår farlige situasjoner rundt barna dine og at far har kontroll. Bor han langt unna, får han booke hotell og ha samvær i en park eller lokale i nærheten av der du bor. 

Anonymkode: 79a99...d57

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...