AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Han jeg er med, nevner eksen sin hver gang vi er sammen. Da forteller han en eller annen festlig historie eller noe annet om dem/henne. Jeg har sagt det blir litt vel mye prat om henne til tider og han har beklaget det, men tror han glemmer seg. Hun er gift og de er bare venner, men uansett. De snakker mye sammen, og han har sagt hun betyr veldig mye for ham. Hvor mye prat om eksen må man tåle? De har ikke barn sammen. Jeg har to barn med min eks, men snakker da ikke om eksen til nåværende kjæreste hele tiden…. Anonymkode: cb032...6e7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Tro meg, det blir ikke bedre. I allefall ikke når hun fortsatt er i livet hans. Tviler på at hun sitter og forteller historier om dem til mannen sin liksom. Dette passer seg ikke, han er ikke over henne. Forlat dette dramaet mens du enda bare dater. Anonymkode: d97cf...e29 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tro meg, det blir ikke bedre. I allefall ikke når hun fortsatt er i livet hans. Tviler på at hun sitter og forteller historier om dem til mannen sin liksom. Dette passer seg ikke, han er ikke over henne. Forlat dette dramaet mens du enda bare dater. Anonymkode: d97cf...e29 Han jeg dater er god venn med mannen hennes også. Jeg er ikke redd for at han ikke er over henne. Synes bare det blir litt vel mye prat om henne til tider. Anonymkode: cb032...6e7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Hva man skal «tåle» er vel individuelt. Jeg har en sånt forhold til eksen min, jeg vil alltid være glad i han, men har overhodet ingen kjæreste følelser for han lenger. Jeg har vært ærlig på det med den nye kjæresten min fra starten av. Anonymkode: 83c88...ebd
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han jeg dater er god venn med mannen hennes også. Jeg er ikke redd for at han ikke er over henne. Synes bare det blir litt vel mye prat om henne til tider. Anonymkode: cb032...6e7 Det er ikke det at han enda er forelsket eller elsker henne, men det at han er ikke over forholdet og dem, skjønner du det? Han har ikke gått videre, hans første go-to minner og historier er om eksen. Det anstendige når man vil dele en historie som involverer ekspartner er å si "Jeg var, jeg gjorde, jeg husker" osv, ikke Vi var og vi gjorde blabla. Anonymkode: d97cf...e29 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva man skal «tåle» er vel individuelt. Jeg har en sånt forhold til eksen min, jeg vil alltid være glad i han, men har overhodet ingen kjæreste følelser for han lenger. Jeg har vært ærlig på det med den nye kjæresten min fra starten av. Anonymkode: 83c88...ebd Men snakker du om eksen din til stadighet? Til din nye kjæreste liksom. Er jo det det handler om.. jeg vil alltid være glad i eksen min og. Pappaen til mine to barn. Men snakker ikke om han til nåværende kjæreste, og om alt det gøye vi har gjort osv… Anonymkode: cb032...6e7 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men snakker du om eksen din til stadighet? Til din nye kjæreste liksom. Er jo det det handler om.. jeg vil alltid være glad i eksen min og. Pappaen til mine to barn. Men snakker ikke om han til nåværende kjæreste, og om alt det gøye vi har gjort osv… Anonymkode: cb032...6e7 Ja, det hender at jeg kan si «da meg og x var i syden , så gjorde vi .. « og han kan si det samme om sin ex .. exene har jo vært en stor del av livet til begge i mange år. Så jeg tenker ikke automatisk at det har noe med at han har kjæreste følelser for henne enda, selv om han snakker om henne. Anonymkode: 83c88...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 Så lenge de ikke har barn sammen, er svaret: Null. Mine ekser er verdiløse for meg nå,og det ville ikke ramle meg inn at de skulle være noe samtaleemne med ny kjæreste. Anonymkode: 33ae3...a4e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #10 Skrevet 7. juni 2022 On 6/6/2022 at 1:55 PM, AnonymBruker said: Hva man skal «tåle» er vel individuelt. Jeg har en sånt forhold til eksen min, jeg vil alltid være glad i han, men har overhodet ingen kjæreste følelser for han lenger. Jeg har vært ærlig på det med den nye kjæresten min fra starten av. Anonymkode: 83c88...ebd Handler i bunn og grunn om at man av respekt ikke snakker om eksen ( mer enn høyst nødvendig) - uansett hvordan forholdet til eksen er. Alle som er utrustet med en normal dose empati, forstår dette. Anonymkode: a166e...e34 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 Voksne folk kan fint snakke om eksene sine til hverandre. Helt naturlig. Er det et problem for deg så er det et rødt flagg (for ham). Voksne folk har kanskje levd et halvt liv sammen med noen, og har kanskje voksne barn sammen og opplevd livet sammen. Skal man undertrykke halve livet bare fordi den nye kjæresten er sjalu og hårsår ? Grow up ! Anonymkode: a4307...6b2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #12 Skrevet 7. juni 2022 Nei, det er selvfølgelig ikke greit. Å nevne eksen sånn dann og vann når det faller seg sånn, er helt ok, men ikke hver eneste gang dere treffes. Hvis du lurer på om noe er akseptabelt, så kan du spørre deg selv: ville jeg ha gjort dette mot kjæresten min? Hvis svaret er "Nei, for det hadde jeg syntes var respektløst overfor ham", så har du svaret ditt. I dette tilfellet er svaret: Det er respektløst overfor deg å snakke om eksen sin hver gang dere treffes. Anonymkode: 2a8a8...bd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå